Producenci

Tymbark już od 80 lat tłoczy soki 100% z jabłek

Tymbark już 80 lat temu odkrył źródło witalności. Płynie ono wprost z natury, a jego serce bije wśród jabłoni polskich sadów. To właśnie jabłka są kluczem do kochania życia. Pełne witamin i niepowtarzalnego smaku, każdego dnia dają nam zastrzyk uśmiechu i radości. Tymbark, jako prawdziwy znawca, który zgłębił wszystkie tajemnice tych owoców, przedstawia trzy nowe, wyjątkowo soczyste warianty soków tłoczonych – słodki Champion, aromatyczny Jonagold i kwaśna Antonówka. Jabłka to niezwykłe owoce, przez wielu ekspertów […]

Firma Grycan wprowadza do oferty lody impulsowe

Polski producent lodów, firma Grycan – Lody od pokoleń, wiosną 2016 roku wprowadza do sprzedaży linię lodów impulsowych w kubeczkach z łyżeczką. Rozszerzając swoją ofertę o lody impulsowe marka wchodzi w segment, który stanowi 61% całego rynku lodów. Lody impulsowe marki Grycan – Lody od pokoleń w kubeczkach 125 ml z dołączoną łyżeczką będą dostępne w sprzedaży detalicznej od kwietnia 2016 roku. Nową linię stanowią trzy najbardziej lubiane przez Polaków smaki – waniliowy, truskawkowy i […]

Branża spirytusowa podsumowuje rok 2015

Branża spirytusowa ubiegły rok zalicza do umiarkowanie udanych. Wyhamowały spadki w produkcji i sprzedaży wódki na rynku krajowym. Produkcja nie wróciła jednak do poziomów sprzed podwyżki akcyzy. Martwi zatrzymanie rozwoju eksportu i potencjalny wzrost szarej strefy. Przedsiębiorcy wskazują, że przy wysokich obciążeniach i niskiej rentowności w kraju, trudno inwestować w promocję zagraniczną. Produkcja wciąż niska W 2015 r. utrzymywała się niższa produkcja napojów spirytusowych, przy lekkich wzrostach w produkcji pozostałych kategorii alkoholi. Zakłady spirytusowe w […]

Branża piwowarska wstępnie podsumowała rok 2015

W ciągu minionych dwunastu miesięcy browary sprzedały 39,8 mln hektolitrów piwa (włącznie z eksportem), to jest o 0,7% więcej niż w 2014 r. W opinii Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (branża piwowarska) – Browary Polskie krajowy rynek piwa jest już rynkiem dojrzałym i nasyconym, a jego dalszy rozwój będzie zmierzał w kierunku dywersyfikacji oferty produktowej, w odpowiedzi na rosnące wymagania konsumentów, coraz bardziej świadomych i otwartych na piwne innowacje oraz piwa o mniejszej zawartości alkoholu. Po […]

Octim odświeża wizerunek, ale zachowuje ten sam tradycyjny smak

Firma Octim zakończyła właśnie proces rebrandingu swoich dwóch kluczowych grup produktów – octów i musztard. To pierwszy etap  zmian związanych z wprowadzeniem całościowego nowego wizerunku firmy. Producent octów, musztard i ketchupów z Olsztynka działa na rynku od 1965 r. Odświeżenie logo oraz wprowadzenie nowych etykiet produktów związane jest z rozwojem firmy oraz dynamiczną rozbudową sieci dystrybucji. Opracowanie nowego wizerunku marki Octim powierzono agencji brandingowej Brandy Design, która jest laureatem wielu branżowych nagród, m.in. Effie Awards, która to […]

Eksperci przewidują, że rok 2016 będzie trudny dla producentów słodyczy

Rok 2016 przyniesie rosnącą konkurencję na rodzimym rynku słodyczy i tym samym – konieczność poszukiwania nowych kierunków zbytu. Producenci zmierzą się również z drożejącymi cenami surowców, presją marżową ze strony sieci handlowych oraz napływem tanich słodyczy z Ukrainy. Mimo że aż 91 proc. Polaków przyznaje się do kupowania słodyczy, z czego ponad 30 proc. nabywa je kilka razy w tygodniu, Polska nadal pozostaje w tyle za krajami europejskimi jeżeli chodzi o spożycie wyrobów cukierniczych. Choć w […]

Adam Mokrysz nowym prezesem Mokate

Od 1 stycznia 2016 roku Marek Tarnowski, po 15-letnim okresie sprawowania swojej funkcji, przestaje być Prezesem Zarządu i CEO Grupy Mokate i przechodzi do Rady Nadzorczej Spółki. Jego miejsce zajmie Adam Mokrysz, sukcesor rodziny właścicieli, czwarte pokolenie w istniejącej nieprzerwanie od 1927 roku rodzinnej firmie Mokate. Grupa firm Mokate jest jednym z niewielu przykładów lokowania z sukcesem polskich marek za granicą. Kawy Mokate i herbaty Loyd są istotnymi markami swoich kategorii niemalże we wszystkich krajach […]

Nestlé chce produkować 100000 ton opakowań mniej do 2017 roku

Firma Nestlé w swoim szwajcarskim laboratorium przeprowadziła niedawno wyjątkowe badania. Wzięła pod lupę 700 tabliczek czekolady, poddając je rozmaitym testom mierzącym wpływ wilgoci, tlenu i światła na produkt. Badanie pozwoli dobrać optymalne opakowania i daty ważności produktów. Do 2017 roku Nestlé chce zmniejszyć ilość wykorzystywanych opakowań aż o 100 000 ton! Jak bardzo czekolada wrażliwa jest na wilgoć, tlen czy światło, sprawdzali naukowcy z Nestlé Research Center w  Lozannie. Do tej pory nikt na taką […]

Sokołów S.A. podsumowuje rok 2015

Nowe produkty z sukcesem wprowadzane w Polsce i na zagranicznych rynkach, niemal 100 nowych etatów jako efekt dynamicznego rozwoju i wzrost sprzedaży rok do roku o 4% to efekt zaangażowania pracowników i managerów Grupy Sokołów S.A. w 2015 roku. 40 lat historii i pasji Rok 2015 był dla Grupy Sokołów S.A. rokiem szczególnym, ale też pełnym wyzwań. Obchodziliśmy dwa ważne Jubileusze – 40-lecie istnienia Oddziału w Sokołowie Podlaskim oraz 15-lecie powstania Grupy Sokołów S.A. Zakład w Sokołowie […]

22 urodziny firmy Marwit

Największą satysfakcję w życiu daje nam świadomość, że doszliśmy do rzeczy wielkich własnymi siłami. Takim sukcesem z pewnością może pochwalić się firma Marwit, której początki sięgają 1993 roku, kiedy to produkcja soków ograniczała się do zaledwie 600 sztuk rozprowadzanych na terenie Torunia. Teraz jest czołowym producentem soków świeżych oraz marką rozpoznawalną w całej Polsce. Odkąd Zławieś Wielka stała się sercem Marwitu, nastąpiło wiele zmian, które wpłynęły na pozycję firmy na rynku owocowo-warzywnym. Dystrybucja soków rozszerzyła się […]