Handel detaliczny

Sektor handlowy w nowej rzeczywistości

Sylwia Wiszowata-Łazarz i Joanna Kłusek

4 maja centra handlowe zostały ponownie otwarte. To światełko w tunelu dla właścicieli i najemców, jednak panująca pandemia i tak wywrze ogromny wpływ na całą branżę. O tym jak wygląda obecna sytuacja, jak zmieniają się nawyki konsumentów i jakie działania podjąć, by mogli oni bezpiecznie wrócić do zakupów stacjonarnych, opowiedziały Sylwia Wiszowata-Łazarz i Joanna Kłusek z międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield podczas webinaru pt. „Disconnect to Reconnect, czyli o rynku retail w nowej rzeczywistości”. […]

Biedronka i Glovo partnerami. Kurierzy dowożą zakupy z największej sieci detalicznej w Polsce

Glovo

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, Biedronka i Glovo rozpoczęły oficjalną współpracę. Użytkownicy aplikacji mobilnej, dostarczającej produkty na życzenie, mogą teraz zamówić artykuły z popularnej sieci. Usługa wystartowała w 10 miastach i objęła ponad 100 placówek sklepów sieci. Liczba miast oraz sklepów w najbliższych tygodniach będzie się zwiększać. W trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników, ale także, by zminimalizować czas spędzany w kolejkach, które tworzą się w związku z wprowadzonymi ograniczeniami, Biedronka rozpoczęła współdziałanie z Glovo – popularną […]

Polacy zakupy świąteczne robią na ostatnią chwilę. W grudniu największe centra handlowe odwiedzi ponad 1 mln klientów

Zakupy świąteczne

Polacy wykazują się świąteczną rozwagą kupując prezenty świąteczne. Większość z nas zamiast wychodzenia z domu wybierze zakupy przez Internet. Co piąta osoba poświęci na to tylko godzinę, a co druga od 2 do 4 godzin. Centrum handlowe przed Świętami odwiedza co drugi Polak, poszukując zwłaszcza produktów na promocji – wynika z badania zleconego przez CBRE. Największe galerie odwiedzi średnio ponad 1 mln klientów. Zakupowa rozwaga nie idzie jednak w parze ze strategicznym planowaniem momentu zakupowego szaleństwa. […]

Jak będzie wyglądał handel najbliższych lat? Prognoza ekspercka

Handel

Nadchodzące lata przyniosą branży handlowej wiele wyzwań. Na lokalne uwarunkowania, min. w postaci postępujących ograniczeń w niedzielnym handlu, nałożą się globalne trendy społeczne, takie jak starzenie się populacji i rosnące oczekiwania konsumentów. Zmiany te wymuszają na branży otwarcie na nowe rozwiązania i formaty. Najbliższe lata przyniosą bardziej intuicyjne i znacznie szybsze zakupy. Zmniejszy się powierzchnia sklepów, upowszechnią się kasy samoobsługowe i hybrydowe. Dzięki zastosowanym nowoczesnym urządzeniom, takim jak inteligentne półki czy wózki, klient w sklepie […]

Jak komunikować marki retail w social mediach?

Retail

Duża konkurencja na rynku marketingu internetowego sprawia, że przedsiębiorcy muszą korzystać z kreatywnych projektów i obejmują działalnością coraz szersze pola zainteresowań swoich konsumentów. Współczesny sklep spożywczy nie oferuje już jedynie towarów codziennego użytku. Standardem są obsługa kart płatniczych, liczne promocje, programy lojalnościowe, podgrzewane produkty spożywcze, kurczak z grilla, a nawet wydzielone bistro, w którym dostaniemy hot-dogi, zapiekanki, croissanty, kawę lub herbatę. Powszechna jest opinia, że branża handlu detalicznego artykułami spożywczymi dopiero zaczyna zanurzać się w […]

Oshee uruchomiło sklep internetowy Oshee Shop

Oshee Shop

Od teraz produkty Oshee dostępne są w nowo otwartym sklepie internetowym Oshee Shop. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, marka uruchomiła możliwość zakupu online wszystkich produktów dostępnych w swojej ofercie, w tym wody mineralnej Kinga Pienińska. Handlowcy oraz właściciele klubów fitness mogą teraz bez przeszkód zamawiać nawet bardzo małe ilości artykułów Oshee bezpośrednio na stronie sklepu. Liczba kupujących w Internecie Polaków stale rośnie i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Dlatego by […]

Pracownicy handlu chcą mieć wolne dwie wybrane przez siebie niedziele w miesiącu – wyniki badania Kantar Millward Brown

Handel w niedzielę

Podczas badania realizowanego przez Kantar Millward Brown*, pracownikom centrów handlowych zostały przedstawione propozycje zmian dotyczące handlu w niedziele. Następnie zostali poproszeni o udzielenie odpowiedzi – która z opcji byłaby dla nich najbardziej korzystnym rozwiązaniem? Jako najlepszą spośród proponowanych zmian, najczęściej wskazywali dwie wybrane niedziele w miesiącu wolne od pracy (37%). Na dalszych pozycjach znalazła się praca w co drugą niedzielę w miesiącu (28%) oraz praca w każdą niedzielę, ale do godziny 13.00 (25%). Wyniki tego […]

MAKRO Polska nagrodziło liderki handlu tradycyjnego

Kobieta Roku 2017 - MAKRO Polska

Znamy wyniki plebiscytu „Handel jest kobietą”, organizowanego przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Wyróżnienia w trzech kategoriach wręczono na uroczystej gali 10 października w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. „Handel jest kobietą” to wyjątkowe wydarzenie zorganizowane przez MAKRO Polska, które odbyło się 10 października – w Dniu Własnego Biznesu – w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. Spotkanie zainaugurowało cykl, którego celem jest  celebrowanie przedsiębiorczości wśród kobiet oraz docenienie ich za sukcesy i zaangażowanie w prowadzenie własnych […]

Konferencja European Retail Congress 2017 już w październiku

European Retail Congress 2017

Najważniejsi gracze sektora handlu detalicznego, zarządcy nieruchomości i przedstawiciele instytucji finansowych spotkają się w Hotelu Novotel już 25 października podczas „European Retail Congress”, konferencji, której przyświeca idea debaty o perspektywicznych kierunkach rozwoju branży. Wśród partnerów wydarzenia znalazły się spółki takie jak: Vivenge, GTC, Augere Venture, Raiffeisen Polbank i Cigno Consulting. W konferencji udział wezmą między innymi Grzegorz Furtak – ekspert w dziecinie pricingu, założyciel pricingLAB; prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz – kierownik katedry marketingu na […]

Zestawy do samodzielnego gotowania podbiją polski rynek

Zestawy składników do samodzielnego gotowania (ang. meal-kit subscription services) podbiły już rynki Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. Według szacunków firmy analitycznej Cardlytics, w samym 2015 roku wartość tego segmentu rynku wzrosła o 311 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Eksperci szacują, że trend ten będzie się utrzymywał i sprzedaż tego typu produktów osiągnie poziom 4 mld dolarów w perspektywie krótkoterminowej, a do roku 2026 – 36 mld dolarów rocznie. Czy takie usługi mają szansę podbić […]