Aktualności

Aktualności z branży spożywczej i handlu w Polsce. Nowości spożywcze, sieci handlowe, producenci żywności i wydarzenia branżowe. Wywiady i koszyki cenowe z polskich sklepów.

HIT od Bahlsen w formacie lodowego Rożka

HIT Rożek od Bahlsen

Marka HIT wzmacnia obecność w kategorii lodów. Oprócz dostępnego w sieci Żabka wariantu na patyku, od maja br. w sklepach Lidl można kupić lody HIT w formacie Rożka. Celem poszerzenia portfolio jest urozmaicenie oferty, a także dotarcie do nowej grupy konsumentów. Lody HIT od Bahlsen Kolejny w portfolio firmy Bahlsen lód impulsowy HIT został przygotowany w oparciu o recepturę wykorzystaną w wariancie na patyku, a więc połączenie kakaowej i ciasteczkowej masy nawiązujących do głównych komponentów […]

Wzrost cen kakao na światowych giełdach szybko nie odpuści. Polacy to odczują. I to nie tylko na słodyczach

Ceny kakao

W połowie kwietnia cena tony kakao na światowych giełdach przekroczyła 11 tys. dolarów, a jeszcze niedawno eksperci zastanawiali się, czy przebije poziom 7 tys. Później trochę wyhamowała, ale obecnie ponownie wraca do wysokich poziomów. Zdaniem znawców tematu, nic nie wskazuje na to, żeby to był koniec trendu wzrostowego. Według niektórych ekspertów, jeszcze w tym roku tona kakao może kosztować ponad 13 tys. dolarów, a być może nawet – blisko 15 tys. dolarów. Do tego prognozuje […]

Dino Polska zwiększa zyski i podsumowuje działalność w I kw. 2024 r.

Dino Market - koszyk

W I kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 6,7 mld zł i były o 20,3% wyższe niż w I kw. 2023 r. Na koniec marca 2024 r. sieć posiadała 2438 sklepów, o 228 więcej niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 330 mln zł. Zatrudnienie w Grupie Dino zwiększyło się do 42,4 tys. pracowników. W I kw. sieć Dino uruchomiła 32 nowe markety. Na koniec marca 2024 r. w […]

Adaptacja handlu do zmieniającego się świata na 6. Kongresie Nowoczesnej Dystrybucji

Kongres Nowoczesnej Dystrybucji 2024

6. Kongres Nowoczesnej Dystrybucji odbędzie się 20 maja 2024 r. w hotelu Sofitel Warsaw Victoria. W wydarzeniu wezmą udział liderzy sektorów: handlu, przetwórstwa i dystrybucji, przedstawiciele administracji państwowej oraz znakomici eksperci z Polski i zagranicy.  Prezesi i członkowie zarządów międzynarodowych koncernów handlowych omówią najważniejsze wyzwania i prognozy dla handlu w ramach kluczowych obszarów jakimi są: bezpieczeństwo energetyczne, rynek rolno-spożywczy, polityka customer experience, procesy legislacyjne, rozwiązania pro-środowiskowe, digitalizacja i rynek pracy. Uroczystego otwarcia kongresu dokona Renata […]

Nowe żelki Haribo już w sprzedaży

Haribo żelki Berry Clouds 150 g

Na miłośników żelków czeka nie lada niespodzianka. Na półki sklepowe trafiają nowe produkty HARIBO, którym ciężko się oprzeć! Wśród nowości znajdziemy miękkie żelki w kształcie zwierzątek, trójwarstwowe żelko-pianki, a także limitowaną edycję żelek, inspirowaną reklamą telewizyjną. Świat zabawy i radości z HARIBO Chameleon Dla najmłodszych odbiorców, którzy uwielbiają żelki w kształcie zwierzątek, HARIBO stworzyło unikalny produkt Chameleon. W pełnej różnorodnych smaków i kolorów paczce znajdują się, znane z mixu HARIBO Phantasia, kameleony. Wyjątkowa nowość skrywa […]

60. urodziny marki Nutella

Nutella - 60 urodziny

Świętowanie sześciu dekad obecności na rynku to ważny kamień milowy w historii marki NUTELLA.  Od 60 lat miliony ludzi rozpoczynają swój dzień od kremu NUTELLA, rozsmakowując się w pozytywnym nastawieniu, rodzinnej bliskości i niezrównanej przyjemności. Marka miała swoje początki we Włoszech, ale po odniesieniu spektakularnego sukcesu wywołuje uśmiechy w ponad 170 krajach na całym świecie – w tym w Polsce. W tym czasie NUTELLA stała się kultową, globalną marką. Zaczęło się jednak od inspirującej historii […]

Zostań Aquaphorianinem – nowa kampania reklamowa marki AQUAPHOR

Aquaphor konkurs

Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE), coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na lepszą – czystą, zdrową i bezpieczną. Nowa kampania marki prowadzona jest pod hasłem „Zostań Aquaphorianinem” i bezpośrednio nawiązuje do misji AQUAPHOR. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi […]

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą ofertę produktów w niskich cenach na każdy sezon! Akcja trwa od 22 kwietnia do 5 maja 2024 r. Lidl Polska od początku funkcjonowania rozwija swoją działalność wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz podążając za potrzebami i trendami rynku. Na szczególną uwagę zasługuje sklep internetowy marki, który obchodzi właśnie 5-lecie! Dzięki ofercie […]

Grupa Żabka po raz drugi z nagrodą Gallupa

Grupa Żabka po raz drugi z nagrodą Gallupa

Po raz drugi z rzędu Grupa Żabka znalazła się w gronie wyjątkowych miejsc pracy na świecie, których pracownicy wykazują się najwyższym zaangażowaniem. Zdobyła nagrodę Gallup Exceptional Workplace Award 2024, zostając tym samym pierwszą i jedyną polską firmą, która otrzymała to prestiżowe wyróżnienie. Nagroda cieszy, tym bardziej, że to właśnie pracownicy Żabki docenili jej kulturę organizacyjną opartą na wspólnie wypracowanych wartościach, budowaną na bazie wzajemnego szacunku, zaufania, równości i transparentności na każdym szczeblu organizacji. Siła Grupy […]

Paragony w Biedronce i Lidlu – porównanie

Paragony Biedronka i Lidl

W ostatnim czasie w sieci głośno zrobiło się o paragonach, które klienci otrzymują po zrobieniu zakupów w Biedronce. Chodzi konkretnie o ich długość, która przy zakupie tylko jednego produktu, wynosi aż ~30 cm! Na załączonym zdjęciu znajdują się dwa paragony – po lewej stronie paragon z Biedronki z dwoma produktami oraz po prawej – paragon z Lidla z jednym produktem. W obu przypadkach zostały zastosowane opusty po użyciu aplikacji. Zasadne jest więc pytanie – dlaczego […]