Handel

Kongres Poland & CEE Retail Summit 2019

Retail Summit 2019

W dniach 3-4 kwietnia 2019 roku w Hotelu Hilton przy ul. Grzybowskiej w Warszawie, odbędzie się XI edycja kongresu Poland and CEE Retail Summit, organizowanego przez firmę ECU oraz BBM. Podczas kongresu spotkamy się w gronie ekspertów sektora retail i FMCG, by rozmawiać o najważniejszych zmianach, trendach i wyzwaniach branży w Polsce oraz w regionie. Kongres Retail Summit 2019 skupi się na przyszłości sektora – pozwoli poznać trendy, które wpłyną na kształt polskiego handlu, przybliży […]

Nowe technologie w handlu okiem eksperta. Wywiad z Bogdanem Łukasikiem, szefem rady nadzorczej Modern Expo Group

Bogdan Łukasik

Nowe technologie w handlu okiem eksperta. Przedstawiamy wywiad z Bogdanem Łukasikiem, szefem rady nadzorczej Modern-Expo Group, międzynarodowego producenta i dostawcę kompleksowego wyposażenia dla branży retail, między innymi regałów wysokiego składowania, boksów kasowych, POS, terminali paczkowych oraz wyposażenia chłodniczego.  Przegląd Handlowy: Rola technologii w handlu. Bogdan Łukasik: Technologia wspiera tradycyjny handel. Z punktu widzenia klientów uatrakcyjnia, przyspiesza i ułatwia zakupy. Z perspektywy sprzedawców optymalizuje pracę i koszty, może przyciągnąć kupujących i wpłynąć pozytywnie na ich lojalność, ułatwia […]

Jak będzie wyglądał handel najbliższych lat? Prognoza ekspercka

Handel

Nadchodzące lata przyniosą branży handlowej wiele wyzwań. Na lokalne uwarunkowania, min. w postaci postępujących ograniczeń w niedzielnym handlu, nałożą się globalne trendy społeczne, takie jak starzenie się populacji i rosnące oczekiwania konsumentów. Zmiany te wymuszają na branży otwarcie na nowe rozwiązania i formaty. Najbliższe lata przyniosą bardziej intuicyjne i znacznie szybsze zakupy. Zmniejszy się powierzchnia sklepów, upowszechnią się kasy samoobsługowe i hybrydowe. Dzięki zastosowanym nowoczesnym urządzeniom, takim jak inteligentne półki czy wózki, klient w sklepie […]

Nie tylko meble i jabłka. Polski handel zagraniczny kryje wiele niespodzianek

Handel zagraniczny

O eksporcie i imporcie najczyściej myśli się w kontekście inwestycji i kierunków, które najlepiej przyjąć, aby rozwinąć swoje przedsiębiorstwo. Czasami jednak warto zatrzymać się i spojrzeć jak zmieniła się kwestia zagranicznej wymiany handlowej Polski w ciągu ostatnich 10 lat. Jak udało się przekuć spory deficyt w nadwyżkę w eksporcie? Pierwsze lata po transformacji były stosunkowo trudnym okresem dla polskiego biznesu, który musiał być w stanie konkurować z produktami rozwiniętych gospodarek. Rozwój kraju, inwestycje zagranicznych koncernów […]

Modern Expo nagrodzone Innowacją Handlu 2018

Bogdan Łukasik - przewodniczący rady nadzorczej Modern Expo Group

Tegoroczna, 9. edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2018 zgromadziła w Warszawie ponad 200 przedsiębiorstw z całego świata. Na uroczystej Gali, która odbyła się podczas Targów, wręczono najważniejsze nagrody branży handlowej – Innowacje Handlu. Modern-Expo otrzymało statuetkę w kategorii „Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych” za inteligentną półkę sklepową. Dziewiąta edycja Targów RetailShow, największej polskiej imprezy B2B w sektorze detalicznym, odbyła się w dniach 14-15 listopada 2018 roku w Warszawie. Podczas wydarzenia zaprezentowano najnowsze produkty, dedykowane […]

20% klientów robi zakupy pod wpływem digital signage

Unilumin zakupy

Już 70% konsumentów zwraca uwagę na reklamy emitowane na nośnikach cyfrowych, a 20% dokonuje pod ich wpływem spontanicznego zakupu. Jeżeli prognozy ekspertów sprawdzą się, 2019 rok w branży retail stanie pod znakiem multimedialnych form prezentowania treści reklamowych i informacyjnych. 2013 rok. W Londynie przy Piccadilly Circus zobaczyć można reklamę British Airways z małym chłopcem. Ku zaskoczeniu, gdy na niebie pojawia się samolot, obraz ożywa – chłopiec wstaje z rączką zwróconą ku górze, a na ekranie […]

Poznaj 13 faktów o e-commerce w 2018 roku

e-commerce

W ubiegłym roku e-commerce, czyli handel elektroniczny odnotował sprzedaż rzędu 2,3 ​​biliona USD. Według prognoz internetowego portalu statystycznego zajmującego się badaniami rynku (Statista) w roku 2021 ma wynieść już 4,5 biliona tylko w USA. W Stanach Zjednoczonych e-commerce stanowi prawie 10% sprzedaży detalicznej, a liczba ta ma wzrosnąć o prawie 15% rocznie. W przypadku zakupów za pośrednictwem Internetu mamy do czynienia z bardzo dokładną bazą danych. Ruch w Internecie jest monitorowany – począwszy od optymalnych […]

IX Targi RetailShow 2018 już 14-15 listopada w Warszawie

RetailShow 2017 - Modelowy sklep

Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow 2018 rozpoczną się już za kilka dni. Warto tak je zaplanować, aby 14 i 15 listopada skorzystać z programu bezpłatnych warsztatów Teatr Innowacji oraz poznać trendy wyposażenia placówek handlowych przygotowane przez ponad 200 wystawców z Polski i zagranicy. Podczas bezpłatnych branżowych prelekcji w ramach Teatru Innowacji można pozyskać informacje z różnych obszarów planowania i zarządzania biznesem w branży retail. To także świetna okazja, by nawiązać kontakt z polskimi i zagranicznymi […]

Jak komunikować marki retail w social mediach?

Retail

Duża konkurencja na rynku marketingu internetowego sprawia, że przedsiębiorcy muszą korzystać z kreatywnych projektów i obejmują działalnością coraz szersze pola zainteresowań swoich konsumentów. Współczesny sklep spożywczy nie oferuje już jedynie towarów codziennego użytku. Standardem są obsługa kart płatniczych, liczne promocje, programy lojalnościowe, podgrzewane produkty spożywcze, kurczak z grilla, a nawet wydzielone bistro, w którym dostaniemy hot-dogi, zapiekanki, croissanty, kawę lub herbatę. Powszechna jest opinia, że branża handlu detalicznego artykułami spożywczymi dopiero zaczyna zanurzać się w […]

Najlepszy przewoźnik dla branży FMCG – jak go wybrać?

Najlepszy przewoźnik dla branży FMCG

Raporty Unii Europejskiej dotyczące strat żywności wskazują, że wynoszą one ponad 173 kg rocznie w przeliczeniu na mieszkańca. Za część z nich odpowiedzialna jest branża transportowa, m.in. za straty związane z uszkodzeniem towarów oraz wynikające z braku utrzymania odpowiednich warunków klimatycznych. Z roku na rok rośnie liczba przepisów mająca poprawić unijne statystyki. Problem odpowiedniego transportu w branży spożywczej i towarów szybko psujących zyskuje na znaczeniu ponieważ, jak wynika z raportu „European Retail in 2018” opublikowanego […]