FMCG

Technologie cyfrowe w branży spożywczej pozwolą szybciej reagować na potrzeby rynku

Fabryka napojów

Firmy zwiększą swoją wydajność i efektywność działań, gdy wdrożą technologie cyfrowe na jak najniższym poziomie łańcucha produkcyjnego. Kluczowy jest szybki i niezawodny dostęp do danych w czasie rzeczywistym. Odpowiedzią na wyzwania związane z przetwarzaniem ogromnej ilości informacji są mikrocentra danych, dzięki którym możliwe jest zyskanie przewagi konkurencyjnej także w przemyśle spożywczym. Technologie cyfrowe są niezbędne, aby nadążyć za ogromną liczbą danych, które są generowane na każdym etapie łańcucha dostaw w branży spożywczej. To nie tylko […]

Znamy laureatów nagrody “Retailer of the Year 2019”

Retailer of the Year 2019 - laureaci

W piątek 19 czerwca br. podczas webinarium „Branża handlu i dystrybucji wobec COVID-19. Największe wyzwania szansą na rozwój w opinii zwycięzców konkursu Retailer of the Year”, zostały przyznane nagrody “Retailer of the Year 2019”. Nagroda Główna „Retailer of the Year 2019” została przyznana firmie CARREFOUR, w kategorii „Sieci Multiformatowe”, zwycięzcą została również firma CARREFOUR, w kategorii „Supermarkety”, zwycięzcą została Sieć Sklepów TOPAZ, w kategorii „Dyskonty”, zwycięzcą została firma LIDL, w kategorii „Sklepy Małego Formatu”, zwycięzcą […]

12. edycja Retail Summit 2020 przełożona na drugą połowę roku

Retail Summit 2020

W związku z decyzją rządowego zespołu zarządzania kryzysowego dotyczącą odwołania imprez masowych w Polsce z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa, 12. edycja Poland & CEE Retail Summit została przesunięta na drugą połowę roku 2020. Nową datę wydarzenia organizatorzy podadzą wkrótce. Koronawirus bez wątpienia będzie miał wpływ na działalność firm z branży retail i FMCG. Lecz dzięki wspólnym wysiłkom możemy dążyć do ograniczenia jego negatywnego wpływu na biznes oraz społeczeństwo, dostosowując do obecnej sytuacji podejmowane działania komercyjne […]

Retail u progu cyfrowej transformacji – komentarze ekspertów po Modern Retail Forum

Modern Retail Forum

28 marca br. w ramach międzynarodowej wystawy Retail & Development Business Expo w Kijowie odbyło się Modern Retail Forum 2019. Tematem tegorocznej edycji były technologiczne transformacje, postępujące w sektorze handlu detalicznego. Zgromadzeni na konferencji eksperci z Ukrainy, Niemiec, Szwajcarii, Włoch i Polski w ramach paneli tematycznych dyskutowali o prognozach zmian, które czekają branżę retail. Prelegenci byli zgodni – nadchodzące lata będą wymagały od detalistów elastyczności wobec ewoluujących potrzeb klientów. W ramach tegorocznej, trzeciej edycji konferencji […]

Odpowiedzialność wobec społeczeństwa i środowiska – moda czy biznesowa konieczność?

Geraldine Huse podczas Retail Summit 2019

Podczas odbywającej się w dniach 3-4 kwietnia w Warszawie XI edycji Poland & CEE Retail Summit, eksperci sektora retail i FMCG dyskutowali o najważniejszych zmianach, trendach i wyzwaniach branży. Jednym z kluczowych tematów konferencji była rola branży w obliczu wyzwań środowiskowych. Geraldine Huse, Prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej, która była gościem konferencji, podkreśliła w swoim wystąpieniu, jak ważna w inicjowaniu zmian na rzecz zrównoważonego rozwoju jest rola marek, innowacji i współpraca pomiędzy wszystkimi […]

Rozpoczął się Kongres Poland & CEE Retail Summit 2019

Retail Summit 2019

Już po raz jedenasty, w dniach 3-4 kwietnia 2019 r. w Hotelu Hilton w Warszawie zbiera się elita polskiego handlu, reprezentująca wiodące sieci handlowe i producentów FMCG podczas Poland & CEE Retail Summit 2019. Przegląd Handlowy już po raz 6. ma zaszczyt objąć swoim patronatem to niezwykle ważne wydarzenie branżowe. Tradycyjnie zwieńczeniem pierwszego dnia Kongresu będzie uroczysta gala wręczenia nagród „Retailer of the Year 2018. Wybrany przez Dostawców”, wyróżniających najlepsze sieci w głównych formatach handlowych. To […]

Kongres Poland & CEE Retail Summit 2019

Retail Summit 2019

W dniach 3-4 kwietnia 2019 roku w Hotelu Hilton przy ul. Grzybowskiej w Warszawie, odbędzie się XI edycja kongresu Poland and CEE Retail Summit, organizowanego przez firmę ECU oraz BBM. Podczas kongresu spotkamy się w gronie ekspertów sektora retail i FMCG, by rozmawiać o najważniejszych zmianach, trendach i wyzwaniach branży w Polsce oraz w regionie. Kongres Retail Summit 2019 skupi się na przyszłości sektora – pozwoli poznać trendy, które wpłyną na kształt polskiego handlu, przybliży […]

Kariera w FMCG – odporność na stres i nastawienie na cel

Kariera w FMCG

Wielu osobom wkraczającym na rynek pracy, wydaje się, że w branży FMCG najłatwiej rozwinąć skrzydła. W końcu co może być prostszego od sprzedaży produktów, na które jest ogromne i codzienne zapotrzebowanie? Wystarczy przygotować ofertę, a potem cieszyć się sukcesami. To jednak tylko pozory. Jakie wyzwania czekają w tej branży? Praca w FMCG to świetny sposób na rozpoczęcie kariery. To branża z ogromnymi perspektywami, niezwykle różnorodna i dająca szansę na rozwój. Zaangażowanie i doskonała znajomość rynku […]

“Porcja dobra” – przekąska z przesłaniem od marki Be Now

Porcja dobra

Marka Be Now wprowadza na rynek oryginalną linię przekąsek – “Porcja Dobra”. Ma ona szansę stać się zdrowszą alternatywą dla tradycyjnych słodyczy. Jej atuty to smak i etykieta, która jest naprawdę krótka – maksymalnie trzy, cztery składniki. Produkt adresowany jest do osób odżywiających się świadomie, dbających o zdrowie, a także pozytywnie nastawionych do świata. Pakując dzieciom drugie śniadanie do szkoły zawsze miałam dylemat, czy dołożyć batonika czy nie. Wiem, że to lubią i potrzebują energii, […]

Najlepszy przewoźnik dla branży FMCG – jak go wybrać?

Najlepszy przewoźnik dla branży FMCG

Raporty Unii Europejskiej dotyczące strat żywności wskazują, że wynoszą one ponad 173 kg rocznie w przeliczeniu na mieszkańca. Za część z nich odpowiedzialna jest branża transportowa, m.in. za straty związane z uszkodzeniem towarów oraz wynikające z braku utrzymania odpowiednich warunków klimatycznych. Z roku na rok rośnie liczba przepisów mająca poprawić unijne statystyki. Problem odpowiedniego transportu w branży spożywczej i towarów szybko psujących zyskuje na znaczeniu ponieważ, jak wynika z raportu „European Retail in 2018” opublikowanego […]