Wybór lokalizacji magazynu to jedna z fundamentalnych decyzji w strategii logistycznej każdej firmy, mająca długofalowe implikacje finansowe. Powszechne przekonanie często skupia się na cenie najmu za metr kwadratowy, traktując ją jako główny wyznacznik kosztów. To jednak myślenie życzeniowe, które prowadzi do kosztownych błędów. W rzeczywistości to koszty transportu stanowią lwią część wydatków operacyjnych w łańcuchu dostaw. Według analiz rynkowych, mogą one stanowić od 45% do nawet 70% całkowitych kosztów logistycznych, w zależności od branży i […]
Handel hurtowy
Grupa Eurocash, największy hurtownik FMCG i największy franczyzodawca w Polsce, obchodzi w tym roku 30-lecie działalności. Z okazji jubileuszu firma podsumowuje swoje osiągnięcia, prezentując konkretne dane liczbowe i rynkowe analizy, które potwierdzają jej kluczową rolę w transformacji polskiego handlu. Lider pod każdym względem Z ponad 15,5 tys. placówek zrzeszonych w sieciach takich jak Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan czy Gama, Eurocash wyraźnie dominuje na rynku. Zgodnie z danymi Ministerstwa Finansów za 2023 r., […]
Brand Distribution, będąca częścią Polskiej Grupy Kapitałowej Brand Distribution Group, przyjmuje kurs na Bliski Wschód. W obszarze zainteresowania dystrybutora leżą Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Iran oraz Liban. Ważnym elementem w realizacji przyjętej strategii jest obecność firmy na największych w regionie międzynarodowych targach FMCG GulFood 2024, które odbywają się w dniach 19-23 lutego br. w Dubaju. Brand Distribution jest firmą o zasięgu międzynarodowym, obecną na 6 kontynentach. Operuje na 100 rynkach i obsługuje największych graczy rynkowych. […]
W dniach 29-30 marca 2023 r. w hotelu DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre w Warszawie, odbyła się 13. edycja kongresu Poland and CEE Retail Summit, organizowanego przez firmę European Conferences United. To największe tego typu wydarzenie branży retail w Polsce. Tegoroczna edycja Retail Summit przyciągnęła rekordową liczbę uczestników. W dwudniowym wydarzeniu udział wzięło blisko 2000 uczestników i ok. 200 prelegentów z branży retail. Nagroda “Retailer of the Year – Wybrany przez dostawców” jest […]
Znamy wyniki plebiscytu „Handel jest kobietą”, organizowanego przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Wyróżnienia w trzech kategoriach wręczono na uroczystej gali 10 października w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. „Handel jest kobietą” to wyjątkowe wydarzenie zorganizowane przez MAKRO Polska, które odbyło się 10 października – w Dniu Własnego Biznesu – w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. Spotkanie zainaugurowało cykl, którego celem jest celebrowanie przedsiębiorczości wśród kobiet oraz docenienie ich za sukcesy i zaangażowanie w prowadzenie własnych […]
Sektor handlu przeznaczył na promocje w 2016 r. ponad jedną czwartą więcej niż w 2015 r. Inwestycje przekroczyły 1 mld zł. Najwięcej – 737,6 mln zł – wydali reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety. Niekwestionowanym liderem w branży jest Lidl, który tylko w 2016 r. przeznaczył na reklamę prawie 164,4 mln zł, ponad dwa razy więcej niż drugi w zestawieniu Media Expert i o ponad 100 mln zł więcej niż jego największy konkurent – właściciel sieci Biedronka […]
Testując nową formułę rozwoju dystrybucji i rozpoczynając projekt franczyzy Cash&Carry, Grupa Kapitałowa Bać-Pol pojawiła się w końcówce 2012 roku na terenie Włocławka. W zależności od tempa rozwoju i potencjału rynku, projekt przewidywał kilka wariantów działań. Potencjał tego rynku okazał się być bardzo duży. Dlatego, aby go w pełni go rozwinąć i wykorzystać, Grupa Kapitałowa Bać-Pol wdraża jeden z wariantów, zakładający zdecydowanie głębsze zaangażowaniu w ten rynek. W praktyce oznacza to, że na rynku wypracowanym przez […]
Witamy serdecznie w nowym serwisie branży rynku FMCG – Przegląd Handlowy. Jest nam niezmiernie miło, że pod adresem PrzeglądHandlowy.pl będziemy mogli prezentować Państwu najświeższe informacje z branży handlowej, ciekawe wywiady i przegląd nowości na rynku FMCG i pokrewnych. Jesteśmy przekonani, że razem uda nam się stworzyć profesjonalny serwis, do którego codziennie zaglądać będzie kadra zarządzająca firm spożywczych, a także ich pracownicy, właściciele sklepów, firm dystrybucyjnych jak również niezwiązani bezpośrednio z branżą handlową – ludzie zwyczajnie zainteresowani daną […]
- 1
