Handel

Polska Grupa Supermarketów chce wprowadzenia kilku progów podatku obrotowego

Jedna z największych grup detalicznych w kraju z obrotami ponad 3 mld zł – Polska Grupa Supermarketów (PGS), sieć skupiająca polskie sklepy Top Market, Delica, Minuta8 uważa, że w miejsce jednego progu (2%), rząd powinien wprowadzić skalę progresywną zależną od wysokości obrotu podmiotów gospodarczych (a nie obiektów handlowych). Należy ustalić progi podatkowe od obrotu, tak aby pozwolić rozwijać się rodzinnym małym firmom i średnim polskim sieciom handlowym. Stąd nasz propozycja skali od 0,0% – 6,5%. […]

VI Gala Polskiej Rady Centrów Handlowych – PRCH Retail Awards już 15 października

Polska Rada Centrów Handlowych PRCH

15 października br. w Teatrze i Klubie Capitol w Warszawie odbędzie się 6. Gala PRCH Retail Awards. Gala jest zwieńczeniem najbardziej prestiżowego konkursu dla centrów i sieci handlowych. Wyniki zostaną ogłoszone w gronie ponad 350 przedstawicieli branży. Konkurs PRCH Retail Awards powstał dla sieci handlowych, deweloperów, zarządców, inwestorów i osób zajmujących się retail marketingiem. Program jest okazją, aby zaprezentować kompetencje, umiejętności, know-how oraz innowacyjność prowadzonych projektów. W skład Jury wchodzą specjaliści, którzy nie oceniają projektów, […]

“Mobilny handlowiec – systemy i narzędzia wspierające organizację, doradztwo, obsługę przed i po sprzedaży”

Rozwiązania mobilne odgrywają coraz większą rolę w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Miniony rok przyniósł szereg istotnych zmian i nowości na rynku m-commerce w Polsce. Nastąpiło zwiększenie zainteresowania technologiami mobilnymi. Działy marketingu i przedsiębiorcy uświadomili sobie, że wdrożenie mobilnych rozwiązań w dzisiejszych  czasach jest rzeczą niezbędną. Traktowane do tej pory „po macoszemu” mobilne strony, sklepy czy aplikacje, zyskały na popularności. To bardzo ważna zmiana i kolejny krok w ewolucji od dokumentu papierowego do elektronicznego. Dlatego jeżeli: Realizujesz swoje zadania, […]

POLOmarket i Stokrotka nawiązują współpracę poprzez utworzenie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o.

POLOmarket i Stokrotka informują, że zawarły porozumienie w sprawie nawiązania współpracy handlowej  poprzez zawiązanie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o. Pod logo POLOmarket i Stokrotka funkcjonuje obecnie 535 sklepów detalicznych o łącznych obrotach rocznych przekraczających  4,1  mld złotych netto. Celem porozumienia jest utworzenie spółki kapitałowej Polskie Supermarkety Sp. z o.o., w której POLOmarket i Stokrotka obejmą po 50% udziałów. W ramach spółki Polskie Supermarkety utworzony zostanie dział handlowy odpowiedzialny za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych […]

Targi eHandlu – ósma edycja już 24 marca w Poznaniu

24 marca w Poznaniu odbędą się już ósme Targi eHandlu – swoją ofertę przedstawi ponad 110 Wystawców z Polski i zagranicy. Targi to ogromna oszczędność czasu. W ciągu siedmiu godzin Zwiedzający będą mieli możliwość zapoznania się z panoramą rozwiązań dla sektora handlu internetowego jak i poszerzyć swoją wiedzę. Organizatorzy przygotowali dwie ścieżki wystąpień, w sumie 16 prezentacji z zakresu SEO, SEM, prawa w e­commerce, odpowiedniego doboru Platform i Narzędzi w e­commerce oraz przeglądu rozwiązań i usług wpierających funkcjonowanie i rozwój firm działających […]

Siedem trendów w print i retail na 2015 rok

Rok 2015 jest przez wielu ekspertów marketingu zapowiadany jako bardzo dynamiczny i skupiony na rozwoju nowych technologii. Do pewnego stopnia takie tendencje mają swoje odbicie w branżach print i retail. Przygotowaliśmy zestawienie siedmiu trendów, których obecność już teraz daje się zauważyć i zapewne będzie w najbliższym czasie widoczna coraz lepiej. Po pierwsze: rozwój digital signage Digital signage, czyli wszelkiego rodzaju elektroniczne nośniki, które prezentują informacje, reklamy i inne wiadomości klientom znajdującym się w sklepie, placówce […]

Branża handlowa i FMCG na Dniach Pracodawców

Dni Pracodawców

Osoby szukające pracy w branży FMCG ubiegły rok mogą uznać za udany, bo liczba ofert w tym sektorze wzrosła o 11% w stosunku do 2012 roku. Najbardziej wzrosło zapotrzebowanie na pracowników produkcji, specjalistów od sprzedaży oraz logistyki. Dobrze zapowiada się również ten rok, w I kwartale liczba propozycji zatrudnienia wyniosła już ponad 4,7 tys., czyli była o 6% większa niż w analogicznym okresie 2013. Lepsza koniunktura oznacza jednak, że trudniej będzie znaleźć odpowiednich pracowników, dlatego […]

Poland & CEE Retail Summit 2014 – podsumowanie

W dniach 19 – 20 marca 2014 roku w Warszawie odbył się kongres Poland & CEE Retail Summit – czyli doroczne spotkanie przedstawicieli handlu i producentów FMCG. Ta niezwykła impreza branżowa odbyła się w hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport. Przegląd Handlowy był patronem medialnym tego wydarzenia. Pierwszego dnia kongresu podczas sesji plenarnej poruszone były takie tematy jak: Nierównowaga w światowym systemie gospodarczym, kryzys i przemysłowa gospodarka nietrwałości (prof. Elżbieta Mączyńska, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne) Konsument w roku 2014 […]

Luke Shave – wywiad z dyrektorem ds. Global Retail Marketing z firmy Microsoft

Podczas konferencji branży handlowej i FMCG – Retail Summit 2014, która odbyła się w dniach 19-20 marca w warszawskim hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport – mieliśmy okazję rozmawiać z Lukiem Shave, Global Retail Marketing Lead z firmy Microsoft Business Solutions. Rozmowę przeprowadził Mirosław Szul, Redaktor Naczelny Przeglądu Handlowego. Ile procent wszystkich zakupów online w USA to zakupy produktów spożywczych? Cóż, nie mam żadnych danych statystycznych na ten temat, natomiast szacuje się, że na rynku amerykańskim, jeśli […]

Czerwona Torebka zwiększa przychody

Czerwona Torebka

W 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka przekroczyły 210 mln zł w porównaniu do 75,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost o 135 mln zł, czyli o 178%. Taki wynik to z jednej strony skutek wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży powierzchni handlowych, będących w okresie sprawozdawczym podstawą głównego segmentu działalności Grupy, z drugiej zaś strony pojawienia się wpływów z nowego segmentu działalności Grupy, jakim jest handel. Ze względu […]