Do ustabilizowania się sytuacji na rynku masła trzeba jeszcze czasu, ale są pierwsze sygnały wskazujące na to, że zbliża kres drożyzny. Ceny zbytu przestały rosnąć i jeśli ta tendencja się utrzyma, jest szansa że dotrze także na sklepowe półki. Z informacji Agencji Rynku Rolnego wynika, że początek lipca przyniósł zahamowanie wzrostowej tendencji na rynku masła. Krajowe ceny zbytu trzymają się w okolicach 21 zł za kilogram, ale w pierwszym tygodniu lipca przestały iść w górę. […]
Produkty mleczne
Danonki są już dostępne w limitowanej wakacyjnej odsłonie! Tym razem do każdego promocyjnego opakowania serków dołączony został kolorowy patyczek, dzięki któremu Danonki po zamrożeniu można jeść jak lody na patyku. Latem, kiedy robi się gorąco, przyda się woda, która doskonale ugasi pragnienie. Dzieci chętniej też sięgają po orzeźwiające przekąski. Aby były one wartościowe, zgodnie z zaleceniami ekspertów ds. żywienia, na małe posiłki, czyli drugie śniadanie czy podwieczorek, nazywane często przekąskami, warto podawać dziecku warzywa, owoce […]
OSM Piątnica wprowadziła do swojej oferty długo wyczekiwaną nowość – Serek Wiejski bez laktozy. Specjalna wersja sztandarowego (wytwarzanego od ponad 25 lat!) produktu spółdzielni to jednocześnie kolejna propozycja stworzona z myślą o osobach zmagających się z nietolerancją laktozy. Serek Wiejski bez laktozy stanowi źródło ważnych składników odżywczych i witamin. Co ważne, zachowuje naturalny, mleczny smak znany z klasycznej wersji. W ubiegłym roku spółdzielnia poszerzyła swoją ofertę produktową o Wiejskie bez laktozy 1L. Obie propozycje OSM Piątnica, w […]
Flagowa marka SM Mlekpol najbardziej cenioną przez konsumentów marką mleczarską. Są już wyniki prestiżowego badania Meaningful Brands 2017. W najnowszej polskiej edycji, 21 tysięcy respondentów zapytano o 71 marek w 9 kategoriach produktowych. Sprawdzono wpływ relacji między marką a konsumentem na jej wyniki biznesowe. Zmierzono 62 korzyści podzielone na trzy kategorie: funkcjonalne, osobiste – emocjonalne, społeczne. Obecna od 21 lat na rynku marka Łaciate od SM Mlekpol okazała się najbardziej cenioną wśród marek mleczarskich. Portfolio […]
Borówka amerykańska to nie tylko pyszny, orzeźwiający smak. To także – a może przede wszystkim – prawdziwa skarbnica wartości odżywczych. Dlatego też OSM Piątnica zdecydowała się włączyć ten owoc do oferty swoich 3-składnikowych owocowych jogurtów typu greckiego. Pierwsze tego typu produkty na polskim rynku zawierają w składzie wyłącznie mleko i delikatnie słodzone owoce, pozbawione są natomiast aromatów, konserwantów, wzmacniaczy smaku, barwników oraz syropu glukozowo-fruktozowego. Naturalne źródło zdrowia Zdrowie to dzisiaj najbardziej ceniona wartość. Można o […]
Müller, jeden z wiodących koncernów mleczarskich w Europie, wprowadza na rynek nową markę – Müller de Luxe, stawiając na słodką przyjemność w wymiarze premium. Na początek Polacy poznają 3 smaki mlecznych deserów pod nazwą Crème au Chocolat, które wyróżnia kremowa konsystencja z dodatkiem prawdziwej czekolady. Linia Müller de Luxe to maksymalna przyjemność smaku stworzona dla tych, którzy chcą oderwać się na chwilę od codziennej rutyny. Desery Crème au Chocolat to połączenie prawdziwej czekolady i gęstego […]
Okres przedszkolny to czas, w którym przed dzieckiem stoi wiele rozwojowych i edukacyjnych wyzwań. Ten ważny moment wymaga szczególnej troski o jego codzienny jadłospis – przedszkolak to nie mały dorosły i nadal ma wyjątkowe potrzeby żywieniowe. Jego układ odpornościowy nie jest w pełni dojrzały, wciąż trwa intensywny proces rozwoju mózgu i funkcji poznawczych, którego składniki wspierają odporność i rozwój mózgu. Wciąż niedojrzały układ odpornościowy Układ odpornościowy dziecka po 2,5 roku życia nadal wymaga wsparcia, ponieważ wciąż […]
Nowe opakowania produktów marki Activia już od 19 września można znaleźć na półkach sklepów. Wprowadzenie nowej szaty graficznej to początek działań związanych ze zmianami marki, które na całym świecie rozpoczęła firma Danone. Odświeżone logo produktów i głębsza kolorystyka to główne cechy nowych opakowań jogurtów Activia. Zmieniona została także czcionka, którą zaprojektowano specjalnie dla tej grupy produktów. Dodano promieniste wiązki światła i wyeksponowano atrybut marki – Bifidus Actiregularis – szczep bakterii, który wyróżnia te jogurty firmy […]
Wśród francuskiej branży mlecznej przeważa opinia nt. sprzężenia kilku czynników powodujących głęboki kryzys na rynku mleka: załamania chińskiego importu mleka w proszku oraz rosyjskiego embargo w połączeniu ze wzrostem produkcji mleka po likwidacji kwot mlecznych. Europa pozbawiona dwóch największych rynków zbytu i „popchnięta” do zwiększonej produkcji, jedyne wyjście znalazła w magazynowaniu produktów mlecznych. Na koniec lipca br. zapasy wyniosły 350 tys. ton. Liczba, wydawałoby się, niewielka, wobec 17 mln ton corocznie eksportowanych przez UE, lecz […]
Mleko i jego właściwości są doceniane przez lekarzy i dietetyków. Zaleca się spożywanie dziennie 3-4 porcji produktów mlecznych przez dzieci i 2-3 przez dorosłych. Ma to odzwierciedlenie w działaniach Komisji Europejskiej, która prowadzi szereg akcji na rzecz promocji mleczarstwa i podkreślenia jakości europejskich, w tym polskich produktów mlecznych. Europejskie przepisy w dużym zakresie regulują kwestie dotyczące odżywiania (np. wprowadzając dopłaty do spożycia mleka w szkołach), znakowania żywności, edukacji na temat korzyści zdrowotnych (np. profile składników […]
