Branża słodyczy

30 lat marki dr Gerard

Zakład dr Gerard w Międzyrzeczu

Dr Gerard obchodzi 30-lecie swojego istnienia. Roczny wolumen produkcji firmy to obecnie ponad 40 tysięcy ton ciastek i krakersów, eksportowanych do prawie 50 krajów świata. Od małego zakładu produkcyjnego w 1993 roku do jednej z wiodących firm na rynku ciastek i wafli w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce dr Gerard (pod względem sprzedaży) jest 2. graczem w kategorii krakersów i 4. w kategorii ciastek. Przedsiębiorstwo od 30 lat rozwija swoje cukiernicze imperium i nie spoczywa na […]

ZPC Brześć: W 2020 roku rynek słodyczy czeka stabilny wzrost

Arkadiusz Drążek - ZPC Brześć

Polski rynek słodyczy ma się dobrze – w okresie od sierpnia 2018 do lipca 2019 jego wartość wyniosła ponad 12,69 mld złotych[1]. W 2020 roku rozwojowi tego segmentu będą sprzyjać: dobra koniunktura, rozwój eksportu oraz różnicowanie się asortymentów produktów. Producenci słodyczy będą musieli zmierzyć się w nadchodzących miesiącach z nowymi trendami i wahaniami cen surowców oraz przygotować się na możliwe zmiany w prawie. O tym, jak zmieni się rynek słodyczy w 2020 roku oraz w […]

Wawel uruchamia kolejne kampanie swoich submarek

Wawel GORZKA czekolada

Marka Wawel ogłosiła niedawno zmianę strategii komunikacji i uruchomiła kampanie reklamowe Mieszanki Krakowskiej oraz Fresh & Fruity. Właśnie wystartowała kampania kolejnej submarki – Malaga, Tiki Taki i Kasztanki – oraz kampania outdoorowa czekolad w pięciu smakach. Wawel, marka z ponad stuletnią tradycją, przechodzi proces rebrandingu i wdraża nową strategię komunikacji. Znalazło to odzwierciedlenie w nowej identyfikacji wizualnej – odświeżonym logo i opakowaniach, a także rozpoczętych właśnie kampaniach dla poszczególnych subbrandów. Malaga, Tiki Taki i Kasztanki z […]

Kultowe Michałki od ZPC Bałtyk wracają do sklepów

Zakłady Przemysłu Cukierniczego „Bałtyk” powracają do produkcji kultowych cukierków „Michałki Bałtyk”. Będą wytwarzane według tej samej co przed laty, receptury. Już wkrótce będziemy mogli kupić je w sklepach. „Michałki Bałtyk” to połączenie czekolady, orzechów arachidowych i kakaowo-mlecznego nadzienia. Na zewnątrz cukierek oblany jest czekoladą,  wytwarzaną w „Bałtyku” według własnego przepisu. Nadzienie charakteryzuje się dużą zawartością kakao i orzechów arachidowych. Nie ma w nim aromatów, barwników i konserwantów oraz tłuszczów utwardzonych. Powstaje według tej samej, co […]

Rynek słodyczy w 2015 roku – podsumowanie okiem eksperta

Sytuacja na polskim rynku słodyczy jest stabilna. Po okresie letnich upałów, które były dla niego stosunkowo niekorzystnym czasem, w listopadzie nastąpiły tradycyjne wzrosty sprzedaży. Jakie zmiany szykują się w tym sektorze? Planuje i podsumowuje marketing manager Aleksandra Kucała w I.D.C. Polonia S.A. Jakie trendy są widoczne na polskim rynku słodyczy? Istotne znaczenie mają zmiany w świadomości konsumentów. Nie rezygnują oni z jedzenia słodyczy, ale coraz chętniej sięgają po nie w formie przekąski. Powoduje to rosnące […]

Cukierki w kształcie butelki od firmy Argo

Targi Anuga w Kolonii z każdą kolejną odsłoną przyciągają coraz większą rzeszę wystawców, ale i odwiedzających. To dobra okazja, aby akcentować walory oferowanych produktów oraz zaprezentować nowości. Właśnie podczas targów, polska firma Argo zaprezentowała po raz pierwszy nowe wyroby, wśród których były m.in. cukierki w kształcie butelki o smaku Coli oraz Lemoniady. W tym roku na targach Anuga swoją premierę miały cukierki z nadzieniem firmy Argo: Sweet & Sour,  Fresh Drop’s, Lemonade Drop’s i Cola […]

Rozmowa z Agnieszką Prusaczyk, Specjalistą ds. PR w firmie Bahlsen Polska

Kontynuując cykl wywiadów, po raz kolejny zajrzeliśmy do firmy Bahlsen. Tym razem na nasze pytania odpowiada Pani Agnieszka Prusaczyk, Specjalista ds. PR w firmie Bahlsen Polska. Rozmowę przeprowadził Mirosław Szul, Redaktor Naczelny Przeglądu Handlowego. Marka HIT to jedna z najpopularniejszych marek ciastek wśród polskich konsumentów. Myśląc o markizach, konsument przeważnie kojarzy je właśnie z HITami. Skąd Pani zdaniem wziął się fenomen tej marki? Sukces marki HIT to wypadkowa doskonałego produktu, bardzo dobrej relacji ilości ciastek do ceny, unikalnego […]

Caramel Brownie oraz White Choco Delight na stałe w ofercie marki HIT

Dwa  smaki sprzedawane dotychczas przez markę HIT  jako limitowana edycja roku 2014 pozostają w port folio marki na dłużej. White Choco Delight oraz Caramel Brownie to najlepiej sprzedające się w historii marki sezonowe smaki popularnych markiz. Atrakcyjny i nowoczesny design oraz niepowtarzalne smaki White Choco Delight i Caramel Brownie podbiły serca konsumentów i zyskały ich uznanie. Od początku kwietnia do końca listopada 2014 sprzedanych zostało ponad 100 000 sztuk obu produktów (dane za AC Nielsen, AM-ON […]

Celebruj ulotne chwile letniego szczęścia z Raffaello

Raffaello

Kwiat hibiskusa, nieodzowny symbol Raffaello, przywodzi na myśl ulotne piękno. Nadchodzące lato obfitować będzie w wiele pięknych chwil, którymi warto nacieszyć się we dwoje. Wyjazd z przyjaciółką, romantyczny spacer wieczorową porą czy weekend z siostrą – Raffaello zachęca do dzielenia się najpiękniejszymi chwilami lata z bliską osobą. Unikalny smak Raffaello towarzyszy wyjątkowym momentom na całym świecie od wielu lat. Kokosowy smakołyk powstaje według specjalnej receptury łączącej aksamitny krem otulający migdałowe serce praliny, z chrupiącym wafelkiem […]

Hit – nowa odsłona najbardziej imprezowych ciastek

Firma Bahlsen, właściciel marki ciastek Hit, wprowadza nową szatę graficzną opakowań swoich produktów. Odświeżona identyfikacja wizualna sprawia, że nowe opakowania są zdecydowanie bardziej nowoczesne i dynamiczne, a dzięki zwiększonej ilości charakterystycznego dla marki czerwonego koloru jeszcze bardziej zauważalne na półce. Zmianom wizualnym zostało poddane logo marki, które bardziej niż dotychczas przyciąga uwagę. Jest większe, intensywnie czekoladowe i niezmiennie bardzo apetyczne. Dodatkowo, odświeżona prezentacja produktów oraz dodatków smakowych została wsparta delikatnymi ilustracjami, które podkreślają warianty smakowe, ale również kojarzą się z dobra zabawą […]