Dr Gerard obchodzi 30-lecie swojego istnienia. Roczny wolumen produkcji firmy to obecnie ponad 40 tysięcy ton ciastek i krakersów, eksportowanych do prawie 50 krajów świata. Od małego zakładu produkcyjnego w 1993 roku do jednej z wiodących firm na rynku ciastek i wafli w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce dr Gerard (pod względem sprzedaży) jest 2. graczem w kategorii krakersów i 4. w kategorii ciastek. Przedsiębiorstwo od 30 lat rozwija swoje cukiernicze imperium i nie spoczywa na […]
Branża słodyczy
Polski rynek słodyczy ma się dobrze – w okresie od sierpnia 2018 do lipca 2019 jego wartość wyniosła ponad 12,69 mld złotych[1]. W 2020 roku rozwojowi tego segmentu będą sprzyjać: dobra koniunktura, rozwój eksportu oraz różnicowanie się asortymentów produktów. Producenci słodyczy będą musieli zmierzyć się w nadchodzących miesiącach z nowymi trendami i wahaniami cen surowców oraz przygotować się na możliwe zmiany w prawie. O tym, jak zmieni się rynek słodyczy w 2020 roku oraz w […]
Marka Wawel ogłosiła niedawno zmianę strategii komunikacji i uruchomiła kampanie reklamowe Mieszanki Krakowskiej oraz Fresh & Fruity. Właśnie wystartowała kampania kolejnej submarki – Malaga, Tiki Taki i Kasztanki – oraz kampania outdoorowa czekolad w pięciu smakach. Wawel, marka z ponad stuletnią tradycją, przechodzi proces rebrandingu i wdraża nową strategię komunikacji. Znalazło to odzwierciedlenie w nowej identyfikacji wizualnej – odświeżonym logo i opakowaniach, a także rozpoczętych właśnie kampaniach dla poszczególnych subbrandów. Malaga, Tiki Taki i Kasztanki z […]
Zakłady Przemysłu Cukierniczego „Bałtyk” powracają do produkcji kultowych cukierków „Michałki Bałtyk”. Będą wytwarzane według tej samej co przed laty, receptury. Już wkrótce będziemy mogli kupić je w sklepach. „Michałki Bałtyk” to połączenie czekolady, orzechów arachidowych i kakaowo-mlecznego nadzienia. Na zewnątrz cukierek oblany jest czekoladą, wytwarzaną w „Bałtyku” według własnego przepisu. Nadzienie charakteryzuje się dużą zawartością kakao i orzechów arachidowych. Nie ma w nim aromatów, barwników i konserwantów oraz tłuszczów utwardzonych. Powstaje według tej samej, co […]
Sytuacja na polskim rynku słodyczy jest stabilna. Po okresie letnich upałów, które były dla niego stosunkowo niekorzystnym czasem, w listopadzie nastąpiły tradycyjne wzrosty sprzedaży. Jakie zmiany szykują się w tym sektorze? Planuje i podsumowuje marketing manager Aleksandra Kucała w I.D.C. Polonia S.A. Jakie trendy są widoczne na polskim rynku słodyczy? Istotne znaczenie mają zmiany w świadomości konsumentów. Nie rezygnują oni z jedzenia słodyczy, ale coraz chętniej sięgają po nie w formie przekąski. Powoduje to rosnące […]
Targi Anuga w Kolonii z każdą kolejną odsłoną przyciągają coraz większą rzeszę wystawców, ale i odwiedzających. To dobra okazja, aby akcentować walory oferowanych produktów oraz zaprezentować nowości. Właśnie podczas targów, polska firma Argo zaprezentowała po raz pierwszy nowe wyroby, wśród których były m.in. cukierki w kształcie butelki o smaku Coli oraz Lemoniady. W tym roku na targach Anuga swoją premierę miały cukierki z nadzieniem firmy Argo: Sweet & Sour, Fresh Drop’s, Lemonade Drop’s i Cola […]
Kontynuując cykl wywiadów, po raz kolejny zajrzeliśmy do firmy Bahlsen. Tym razem na nasze pytania odpowiada Pani Agnieszka Prusaczyk, Specjalista ds. PR w firmie Bahlsen Polska. Rozmowę przeprowadził Mirosław Szul, Redaktor Naczelny Przeglądu Handlowego. Marka HIT to jedna z najpopularniejszych marek ciastek wśród polskich konsumentów. Myśląc o markizach, konsument przeważnie kojarzy je właśnie z HITami. Skąd Pani zdaniem wziął się fenomen tej marki? Sukces marki HIT to wypadkowa doskonałego produktu, bardzo dobrej relacji ilości ciastek do ceny, unikalnego […]
Dwa smaki sprzedawane dotychczas przez markę HIT jako limitowana edycja roku 2014 pozostają w port folio marki na dłużej. White Choco Delight oraz Caramel Brownie to najlepiej sprzedające się w historii marki sezonowe smaki popularnych markiz. Atrakcyjny i nowoczesny design oraz niepowtarzalne smaki White Choco Delight i Caramel Brownie podbiły serca konsumentów i zyskały ich uznanie. Od początku kwietnia do końca listopada 2014 sprzedanych zostało ponad 100 000 sztuk obu produktów (dane za AC Nielsen, AM-ON […]
Kwiat hibiskusa, nieodzowny symbol Raffaello, przywodzi na myśl ulotne piękno. Nadchodzące lato obfitować będzie w wiele pięknych chwil, którymi warto nacieszyć się we dwoje. Wyjazd z przyjaciółką, romantyczny spacer wieczorową porą czy weekend z siostrą – Raffaello zachęca do dzielenia się najpiękniejszymi chwilami lata z bliską osobą. Unikalny smak Raffaello towarzyszy wyjątkowym momentom na całym świecie od wielu lat. Kokosowy smakołyk powstaje według specjalnej receptury łączącej aksamitny krem otulający migdałowe serce praliny, z chrupiącym wafelkiem […]
Firma Bahlsen, właściciel marki ciastek Hit, wprowadza nową szatę graficzną opakowań swoich produktów. Odświeżona identyfikacja wizualna sprawia, że nowe opakowania są zdecydowanie bardziej nowoczesne i dynamiczne, a dzięki zwiększonej ilości charakterystycznego dla marki czerwonego koloru jeszcze bardziej zauważalne na półce. Zmianom wizualnym zostało poddane logo marki, które bardziej niż dotychczas przyciąga uwagę. Jest większe, intensywnie czekoladowe i niezmiennie bardzo apetyczne. Dodatkowo, odświeżona prezentacja produktów oraz dodatków smakowych została wsparta delikatnymi ilustracjami, które podkreślają warianty smakowe, ale również kojarzą się z dobra zabawą […]