Rynek kawy

Producent kawy premium Julius Meinl wchodzi na polski rynek

Julius Meinl

Julius Meinl – działająca w 70 krajach wiedeńska palarnia kawy weszła na polski rynek z szerokim asortymentem produktów premium. Poprzez dołączenie do Coffee Zone jako udziałowiec większościowy, marka Julius Meinl zyskała w Polsce nową spółkę zależną – 20 już filię firmy na świecie. Julius Meinl Coffee Group to palarnia kawy założona w Wiedniu w 1862 roku. Oprócz produkcji wysokiej jakości kaw i herbat, dopasowanych do potrzeb rynku HoReCa, firma zapewnia kompleksową obsługę rynku kawowego (maszyny, […]

Mokate – mocny gracz na polskim rynku kawy

Mokate

Mokate, czołowy polski producent kaw, herbat i półproduktów dla przemysłu spożywczego, cały czas jest niekwestionowanym liderem rynku cappuccino w naszym kraju. Ale nie tylko w tym segmencie kawowego rynku firma osiąga doskonałe rezultaty. Wartościowy udział Mokate w rynku cappuccino wynosi dziś ok. 56 procent (Mokate za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa w okresie sierpień 13′-lipiec 14′ w kategorii cappuccino). To mniej więcej 10-krotnie więcej niż markowy wicelider w tej kategorii, nie licząc […]

RAPORT: Ulubiona marka kawy wśród czytelników Przeglądu Handlowego

13 kwietnia br. zakończyliśmy naszą sondę „Ulubiona marka kawy wśród czytelników Przeglądu Handlowego”. Wyniki prezentujemy na poniższym wykresie. Sonda została przeprowadzona na stronach Przeglądu Handlowego – www.PrzegladHandlowy.pl w dniach od 24 marca 2014 do 13 kwietnia 2014 roku włącznie. Ankieta cieszyła się dużym zainteresowaniem. Oddano łącznie 347 głosów. Początkowo liderem sondy była marka Douwe Egberts, która później została wyprzedzona przez markę Astra oraz Woseba. Ostatecznie zdecydowanym liderem została Astra, która zdobyła aż 27% wszystkich głosów naszych czytelników. […]

Targi EuroGastro 2014 z nową marką w portfolio Strauss

MK Cafe Strauss

Między 26 a 28 marca 2014 firma Strauss Cafe zaprasza do odwiedzenia stoiska na Międzynarodowych Targach Gastronomicznych „Eurogastro” w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie ul. Marsa 56c. Przedstawione zostaną produkty, opracowane specjalnie pod kątem potrzeb lokali gastronomicznych: kawy ziarniste MK Cafe Espresso Professional skomponowane przez autorytet w świecie kawy – Mistrza Świata Baristów Fritza Storma. Oferujemy najnowsze rozwiązania technologiczne w zakresie profesjonalnych ekspresów ciśnieniowych produkowanych przez włoską firmę LaCimbali! W tym roku mamy także szczególną ofertę dla wielbicieli herbaty. Strauss Cafe po raz […]

Mokate inwestuje i zwiększa powierzchnię

Fabryka Mokate

Fabryki Mokate w Ustroniu i Żorach w ciągu kilkunastu miesięcy zwiększą swoje powierzchnie. Prace budowlane już się rozpoczęły. Zapotrzebowanie na produkty Mokate na całym świecie z roku na rok wzrasta. Chcąc nadążyć za popytem, firma zdecydowała się na poczynienie ważnych inwestycji kubaturowych. W Ustroniu rozpoczęła się już reorganizacja powierzchni produkcyjno-magazynowej. Dzięki niej zakład zyska więcej miejsca, na którym staną nowoczesne maszyny produkcyjne. Inwestycja jest związana przede wszystkim z sukcesem sprzedażowym herbat Loyd w piramidkach, na […]

Jacobs Crema Gold – nowość od Jacobs Cronat Gold w segmencie kaw rozpuszczalnych typu Crema

Jacobs Crema Gold

Mondelez Polska rozszerza ofertę o nowy produktw segmencie kaw typu Crema1. Jacobs CREMA GOLD, w postaci delikatnego pudru, o harmonijnym smaku i z subtelną kawową pianką jest dostępna w sprzedaży od września br. Pierwsza kawa rozpuszczalna typu Crema w postaci pudru – Jacobs Velvet o bogatym smaku i z delikatną pianką – pojawiła się na rynku w 2007 roku. Utworzyła nowy segment kaw rozpuszczalnych, zapoczątkowany przez firmę Mondelez Polska (wcześniej Kraft Foods Polska). Crema jest najszybciej rosnącym […]

Mokate zwiększa sprzedaż Lavazzy o 45%

Mokate

W segmencie kaw ziarnistych premium, sprzedaż Lavazzy bije kolejne rekordy. Według najnowszych danych za okres badawczy styczeń/luty 2012 – Mokate zwiększyło sprzedaż tej kawy zarówno wartościowo jak i ilościowo porównując rok do roku o  45%. Ten wynik to zasługa zarówno silnej marki, znajomości rynku i jego potrzeb oraz doskonale działającej sieci dystrybucyjnej. Z naszych atutów potrafimy stworzyć miks, który przekłada się na rynkowy sukces. – podkreśla Sylwia Mokrysz, z zarządu Mokate SA. – Zresztą od […]