Ekologia

Nowa butelka Nałęczowianka w 100% z plastiku z recyklingu

Woda Nałęczowianka

Nałęczowianka wprowadziła na rynek nowe butelki o pojemności 1 L. Wyróżnia je to, że są w całości wykonane z recyklingowego PETu, czyli rPETu. Dodatkowo nadają się do recyklingu, a po przetworzeniu mogą z nich powstać kolejne butelki. Pojawienie się produktu na półkach zbiegło się ze Światowym Dniem Wody, co podkreśla znaczenie zrównoważonego rozwoju w działalności marki. Zrównoważony rozwój jest priorytetem w działaniach Nałęczowianki, która zobowiązała się, że do 2025 roku udział tworzywa z recyklingu we […]

Napoje Pepsi oraz Mirinda w butelkach pochodzących w 100% z recyklingu

Pepsi i Mirinda 100% rPET

Pierwsze partie napojów Pepsi oraz Mirinda rozlewane do butelek wykonanych w 100% z przetworzonego plastiku (rPET) opuszczają polskie zakłady produkcyjne PepsiCo w Michrowie i Żninie. Napoje w nowych opakowaniach będą pojawiać się sukcesywnie na sklepowych półkach jeszcze w grudniu 2021 r. Tym samym Pepsi staje się pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych na polskim rynku dostępną w plastikowych butelkach pochodzących wyłącznie z recyklingu. W ten sposób firma przyczynia się do realizacji założeń gospodarki obiegu zamkniętego, […]

SPAR Polska rekomenduje działania na rzecz ograniczenia zużycia jednorazowego plastiku w sklepach swojej sieci

Spar Polska - ograniczanie plastiku

Ekologia to już nie tylko modny trend, to świadome podejście do lepszej przyszłości. Coraz więcej konsumentów angażuje się w działania proekologiczne, propaguje zdrowy styl życia, dba o środowisko naturalne. Szczególnie na sile zyskuje chęć ograniczania zużycia jednorazowego plastiku. SPAR Polska, jako firma odpowiedzialna społecznie, zachęca swoich franczyzobiorców do promowania troski o środowisko, pomagając ich klientom ograniczyć ilość zużywanych opakowań. W ramach działań związanych z ograniczaniem ilości wykorzystywanego jednorazowego plastiku, promujących troskę o środowisko, SPAR Polska […]

Produkty ekologiczne w Carrefour z gwarancją niskiej ceny

Carrefour przygotował atrakcyjną ofertę na produkty zdrowe i ekologiczne. Sieć, chcąc zwiększyć ich dostępność dla polskiego klienta, objęła prawie 100 artykułów z nowego katalogu Gwarancją Najniższej Ceny. Atrakcyjna promocja dotyczy wybranych produktów ze „Zdrowej Półki Carrefour”, która cieszy się dużą popularnością. Zwiększanie asortymentu zdrowych produktów oferowanych przez sieć w przystępniej cenie jest kolejnym działaniem w ramach kampanii „Z miłości do Zdrowia”. Ostatniego dnia lutego do wszystkich hipermarketów Carrefour trafił nowy katalog sieci. W sekcji „Samo Zdrowie” […]

Ekologiczny konkurs ​Staropolanki „Liczy ​się każda sztuka”​

Producent wody mineralnej Staropolanka po raz kolejny organizuje konkurs o charakterze ekologicznym, który tym razem dodatkowo ma również wydźwięk artystyczny. Konkurs pod nazwą „Liczy się każda sztuka” ma zasięg ogólnopolski i adresowany jest do wszystkich, którym nie brak pomysłów na wykorzystanie plastikowej butelki. Konkurs polega bowiem na wykonaniu ze zużytych butelek PET przedmiotu o charakterze artystycznym bądź użytkowym, który może przybrać formę rzeźby, obrazu, mebla, gadżetu, zabawki itp. Jedyne, co może ograniczać uczestników konkursu to […]

Puszka, a ekologia w PepsiCo

Logo programu Recal PepsiCo Ball

Puszka do napojów – lekka, wygodna, ale również przyjazna środowisku. To właśnie ona jest przedmiotem kampanii edukacyjnej skierowanej do pracowników PepsiCo. Pomysłodawcami akcji są: producent puszek do napojów – firma Ball Packaging Europe oraz Fundacja na rzecz Odzysku Aluminiowych Puszek po Napojach Recal. Celem kampanii edukacyjnej jest podniesienie poziomu wiedzy na temat korzyści płynących z używania i recyklingu aluminiowych puszek do napojów. Kampania rozpoczęła się wewnętrznymi spotkaniami wiedzowymi Morning Braining Coffe i potrwa 3 miesiące. Częścią […]