Aktualności

Aktualności z branży spożywczej i handlu w Polsce. Nowości spożywcze, sieci handlowe, producenci żywności i wydarzenia branżowe. Wywiady i koszyki cenowe z polskich sklepów.

Lidl Polska otwiera nowy sklep w Pyskowicach

Lidl

Od 23 października Lidl Polska zaprasza mieszkańców Pyskowic i okolic do nowej, nowoczesnej placówki przy ul. Gliwickiej 5. To kolejny krok w rozwoju sieci, która stawia na zrównoważony rozwój, komfort klientów i wspieranie lokalnych społeczności. Nowy Lidl w Pyskowicach – zakupy od 6:00 rano Drugi sklep Lidl Polska w Pyskowicach to nowoczesny obiekt handlowy o powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 1130 m². Dla zmotoryzowanych klientów przygotowano ponad 100 miejsc parkingowych, a w sklepie zatrudniono 20 […]

Obowiązkowe badania wstępne i okresowe pracowników – co warto wiedzieć?

Badania wstępne i okresowe pracowników

Zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy to jeden z podstawowych obowiązków każdego pracodawcy. Jednym z elementów tych procesów są obowiązkowe badania profilaktyczne – wstępne, okresowe i kontrolne. Ich celem jest ocena, czy stan zdrowia pracownika pozwala na wykonywanie pracy w określonych warunkach, a także zapobieganie chorobom zawodowym i ograniczenie ryzyka wypadków. Jakie badania są konieczne? Gdzie warto je wykonać? Dlaczego badania medycyny pracy są obowiązkowe? Badania medycyny pracy umożliwiają wczesne wykrycie zagrożeń zdrowotnych wynikających z charakteru […]

MarketVita umacnia pozycję w południowej Polsce – sieć wchodzi w IV kwartał z 184 sklepami

Sklep MarketVita

Franczyzowa sieć MarketVita nie zwalnia tempa. Na koniec trzeciego kwartału 2025 roku liczba sklepów pod jej szyldem wzrosła do 184 placówek działających w trzech formatach: MarketVita, MarketVita Express oraz MiniVita. Nowe sklepy pojawiły się m.in. w Rudzie Śląskiej, Katowicach, Oświęcimiu, Łańcucie i Rzeszowie, co potwierdza konsekwentny rozwój i ekspansję sieci w południowej części kraju. Dynamiczny rozwój MarketVita w regionie W ostatnich tygodniach MarketVita otworzyła kolejne sklepy w strategicznych lokalizacjach Górnego Śląska i Podkarpacia. Sieć umacnia […]

Netto świętuje 30 lat w Polsce – trzy dekady rozwoju i bliskości z klientem

W 2025 roku sieć dyskontów Netto obchodzi wyjątkowy jubileusz – 30 lat obecności na polskim rynku. Pierwszy sklep sieci otwarto w 1995 roku w Szczecinie, a dziś marka liczy już ponad 680 placówek w całym kraju. Jubileusz to nie tylko okazja do świętowania, ale również do podkreślenia wartości, które od początku towarzyszą marce – prostoty, bliskości i odpowiedzialności. 30 lat historii Netto w Polsce Netto rozpoczęło działalność w Polsce w połowie lat 90., w okresie […]

Kaufland otworzył nowoczesny market w Limanowej

Kaufland Limanowa

Od czwartku, 2 października, mieszkańcy Limanowej mogą robić zakupy w nowym markecie Kaufland przy ul. Zygmunta Augusta 14A. Obiekt, zlokalizowany w pasażu handlowym, oferuje szeroką gamę usług i sklepów lokalnych oraz ogólnopolskich najemców. Z okazji otwarcia przygotowano dla klientów degustacje regionalnych produktów, konkursy z nagrodami i rodzinne atrakcje. Nowy market Kaufland w Limanowej – lokalizacja i powierzchnia Market ma ponad 2000 m² powierzchni sprzedaży. Dla klientów przygotowano ponad 160 miejsc parkingowych, a dodatkowym udogodnieniem jest […]

Wspólna przyszłość Polski i Ukrainy – podsumowanie Kongresu Common Future w Poznaniu

Common Future 2025

Trzecia edycja Kongresu Współpracy z Ukrainą Common Future potwierdziła, że polsko-ukraińska współpraca nabiera coraz bardziej strategicznego znaczenia. Wydarzenie, które odbyło się 22-23 września 2025 roku w Poznań Congress Center na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, zgromadziło rekordową liczbę uczestników i stało się platformą wymiany doświadczeń biznesowych, politycznych i społecznych. Kongres Współpracy z Ukrainą 2025 – rekordowa frekwencja i kluczowe debaty Tegoroczna edycja przyciągnęła setki przedstawicieli biznesu, administracji publicznej i organizacji międzynarodowych. Na czterech scenach odbyło się […]

Mars świętuje 30-lecie fabryki czekolady w Janaszówku – 4,3 mln produktów dziennie trafia na rynek światowy

Fabryka Mars - linia produkcyjna

Fabryka Mars w Janaszówku pod Sochaczewem od trzech dekad nieprzerwanie produkuje słodycze uwielbiane przez konsumentów na całym świecie. To właśnie stąd pochodzą Snickersy, Twixy czy M&M’sy, które trafiają dziś na półki w ponad 50 krajach. Zakład, zatrudniający setki pracowników, stał się jednym z filarów globalnej strategii Mars i symbolem połączenia tradycji z nowoczesnością oraz innowacyjnych rozwiązań w branży spożywczej. Historia fabryki Mars w Polsce Polska przygoda Marsa ze słodyczami rozpoczęła się w czerwcu 1994 roku, […]

Lidl Polska otwiera nową placówkę w Pruszczu Gdańskim

Lidl

Sieć Lidl Polska kontynuuje dynamiczny rozwój na Pomorzu. Już w czwartek, 25 września, mieszkańcy Pruszcza Gdańskiego zyskają dostęp do nowego sklepu przy ul. PCK 2. To już trzecia placówka marki w mieście, która ma zapewnić klientom komfortowe zakupy w atrakcyjnych cenach oraz w nowoczesnym, przyjaznym środowisku obiekcie. Nowy Lidl w Pruszczu Gdańskim przy ul. PCK 2 Otwarcie sklepu odbędzie się w czwartek, 25 września br. Pierwsi klienci będą mogli zrobić zakupy już od godziny 6:00. […]

Mlekpol rozwija linię Protein+ wprowadzając do sprzedaży Łaciaty wysokobiałkowy twarożek grani

Mlekpol - Twarożek grani naturalny lekki Łaciaty Protein plus

Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol poszerza portfolio swoich produktów funkcjonalnych, odpowiadając na rosnące zainteresowanie konsumentów żywnością bogatą w białko. Na sklepowych półkach pojawił się właśnie twarożek grani lekki Łaciaty Protein+, będący propozycją zarówno dla osób aktywnych fizycznie, jak i dla wszystkich, którzy poszukują zdrowych i pełnowartościowych posiłków na co dzień. Nowość w ofercie – twarożek grani Łaciaty Protein+ Jedna porcja produktu dostarcza aż 30 g pełnowartościowego białka, a jednocześnie zawiera o 57% mniej tłuszczu niż tradycyjny wariant […]

Ceny haftu komputerowego – od czego zależy koszt wykonania?

Haft komputerowy

Haft komputerowy to jedna z najchętniej wybieranych metod personalizacji odzieży i gadżetów reklamowych przez firmy. Dzięki trwałości, estetyce i możliwości odwzorowania nawet najbardziej skomplikowanych wzorów, jest to rozwiązanie wysoko cenione w biznesie. Wiele przedsiębiorstw zastanawia się jednak, jak kształtuje się cena haftu komputerowego i jakie czynniki wpływają na koszt jego wykonania. Zrozumienie tych aspektów pozwala zaplanować budżet i wybrać optymalne rozwiązanie dla własnej marki. Ilość ściegów i wielkość wzoru Najważniejszym czynnikiem wpływającym na koszt haftu […]