Rozmowa z Wacławem Orzechem, Prezesem firmy Orzech

Na zdjęciu: Wacław Orzech, Prezes Zarządu ZPOW Orzech

Na zdjęciu: Wacław Orzech, Prezes Zarządu ZPOW Orzech

O firmie ZPOW Orzech, jej pozycji na rynku przetwórstwa owocowo-warzywnego i planach na przyszłość rozmawiamy z Wacławem Orzechem, Prezesem firmy Orzech. Rozmowę przeprowadził Mirosław Szul, Redaktor Naczelny Przeglądu Handlowego.

Zakład Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego Orzech jest firmą zarówno produkcyjną jak i handlową. Jak firmę i oferowane przez Państwa produkty opisałby Pan w kilku zdaniach?

Orzech jest firmą rodzinną która zatrudnia ponad 240 osób. W ofercie rynku krajowego i eksportowego posiadamy ponad 130 pysznych, zdrowych przetworów. Produkujemy już prawie 20 lat, posiadamy liczne certyfikaty, które umożliwiają nam wysyłki przetworów nawet na tak trudny rynek jak USA, Rosję, Izrael, Wielką Brytanię, a nawet Mongolię i Australię.

W ofercie firmy ZPOW Orzech możemy znaleźć przeróżne produkty spożywcze. Które z nich cieszą się największym uznaniem wśród konsumentów?

Największym uznaniem wśród naszych konsumentów cieszą się ogórki i sałatki konserwowe, pieczarka i papryka marynowana. Bardzo dobrze rokują na przyszłość niedawne wprowadzone dania gotowe takie jak kapusty, warzywa czy tez buraczki zasmażane oraz przepyszne dżemy i powidła śliwkowe.

Oprócz produkcji prowadzicie Państwo także własne sklepy pod nazwą „Orzech”. Jak na tym polu radzi sobie firma?

Radzimy sobie bardzo dobrze – ciągle rozwijamy sieć naszych sklepów. W ubiegłym roku otworzyliśmy trzy markety, w bieżącym roku kolejny, a w planie następne. Jesteśmy współzałożycielami grupy zakupowej Passa, która umożliwia nam pozyskanie lepszych warunków handlowych, co przekłada się na dobrą cenę dla klienta i śmiało możemy konkurować z sieciami zachodnimi.

Z jakimi sieciami handlowymi w Polsce współpracuje firma Orzech i gdzie można kupić oferowane przez Państwa produkty?

Współpracujemy z większością sieci handlowych jakie są w naszym kraju. Nasze produkty można kupić m.in. w Tesco, Auchan, Real, Eurocash, Aldi, Delikatesy Centrum, Nasz Sklep, Stokrotka, Kaufland, itd.

Przetwórstwo owocowo-warzywne to duża, ale wydaje się, że dość ciasna branża. Jak firma Orzech prezentuje się na tle konkurencji?

Konkurencja w branży przetwórczej jest bardzo duża, do tego dochodzi niestabilna cena surowca. Jednak poprzez nasze mocne i przemyślane działania marketingowe stajemy się liderem nie tylko w kraju, ale również i za granicą. Dowodem tego są ostatnio otrzymane nagrody w rankingu gazety Rzeczypospolitej. Zostaliśmy laureatami w aż trzech kategoriach: „Orzeł Eksportu” za Najlepszy Produkt Eksportowy, „Osobowość Eksportu” oraz „Najdynamiczniejszy Eksporter”. Nie bez znaczenia jest tutaj nasza jakość i tym wygrywamy z konkurencją.

Reklama dźwignią handlu. Jakie zdanie ma Pan na temat reklamy w TV i Internecie w kontekście produktów oferowanych przez firmę Orzech?

Cały czas reklamujemy się w Internecie , radiu i prasie oraz przymierzamy się do kampanii telewizyjnej, która jak wiemy najmocniej oddziałuje na świadomość klientów i kupujących.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Mirosław Szul / PrzeglądHandlowy.pl

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.