Chmura przyjazna FMCG

Cloud Computing

fot. Focus Telecom Polska

Biuro z każdego miejsca na świecie? Jeszcze niedawno niewielu właścicieli firm mogło to sobie wyobrazić. Dziś za sprawą technologii cloud computing mobilne biuro staje się rzeczywistością. Technologia ta ułatwia pracę niezależnie od branży i wielkości przedsiębiorstwa. Wiele jest powodów, dla których jej potencjał powinien wykorzystać w codziennej pracy również sektor FMCG.

Z pojęciem chmury obliczeniowej (cloud computing), wielu przedsiębiorców spotyka się obecnie na każdym kroku. Nie zawsze jednak idzie to w parze ze zrozumieniem, czym jest ta technologia i do czego mogą posłużyć tworzone w oparciu o nią rozwiązania.

W swojej najprostszej definicji chmura obliczeniowa jest modelem korzystania z usług bez konieczności zakupu licencji i sprzętu oraz instalowania i administrowania oprogramowaniem. W oparciu o tę technologię tworzone są obecnie liczne usługi usprawniające komunikację i wspierające sprzedaż. Wśród nich znajdują się, m.in. centrala telefoniczna, usługa CRM, usługa telekonferencji czy call center.

Co sprawia, że rozwiązania w chmurze cieszą się taką popularnością? Przede wszystkim chodzi o zdalny dostęp, który pozwala na korzystanie z tych rozwiązań nie tylko w siedzibie firmy, ale praktycznie w każdym miejscu z dostępem do Internetu. Usługi w modelu cloud computing to również znaczne oszczędności dla przedsiębiorstwa – nie wymagają zakupu i instalacji kosztownego sprzętu, a za serwisowanie odpowiada w całości dostawca usługi. Rozwiązania w chmurze sprawdzają się w branżach, w których sprawna komunikacja i efektywna sprzedaż jest na wagę złota, do których bez wątpienia należy FMCG. A jakie konkretne korzyści mogą przynieść temu sektorowi najpopularniejsze usługi w modelu chmurowym?

CRM to rozwiązanie, dzięki któremu wszystkie dane dotyczące pracy przedsiębiorstwa, pracowników i podwykonawców, gromadzone są w jednym miejscu, do którego dostęp jest prosty i szybki. Usługa ta pozwala na znaczne uproszczenie oraz sprawne zarządzanie procesami w każdym obszarze działalności, takim jak organizacja pracy, przydzielanie zadań, kontrola pracowników, kontakty z klientami i partnerami biznesowymi, czy sprzedaż. Z kolei centrala telefoniczna (PBX), poza gwarancją kontroli wszystkich połączeń w przedsiębiorstwie, umożliwia ich wykonywanie z dowolnego miejsca, czy oddziału bez ponoszenia przez firmę dodatkowych kosztów. W przypadku PBX dodatkowym atutem jest również możliwość uruchomienia własnej numeracji. Tym, co przemawia natomiast na korzyść call center w chmurze jest fakt, że praca telemarketerów może odbywać się z każdego miejsca z dostępem do Internetu. Co więcej, pracodawca ma możliwość pełnej kontroli nad ich pracą (ilość przeprowadzonych rozmów, wyniki, statusy, raporty). Interesująca dla branży FMCG może okazać się również usługa telekonferencji w oparciu o model chmurowy, która poza komunikacją na odległość, pozwala również na zdalną pracę na dokumentach.

Wachlarz rozwiązań oferowanych w chmurze obliczeniowej jest szeroki i wszystko wskazuje na to, że będzie się on powiększał. Konieczne jest więc stałe poznawanie bieżących trendów i nowych rozwiązań z obszaru technologii dla biznesu.

W lepszym zrozumieniu tematyki cloud computing oraz jej praktycznego zastosowania w przedsiębiorstwie, pomóc może portal www.staccienainnowacje.pl. Strona jest częścią projektu edukacyjnego „Focus na wiedzę – cloud computing w biznesie”, którego pomysłodawcą jest Focus Telecom Polska – dostawca rozwiązań w modelu cloud computing.

Focus Telecom Polska

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Chmura, Chmura obliczeniowa, Cloud computing, CRM, FMCG, IT
Pomysł na Makaronowa patelnia
Pomysł na… Makaronowa patelnia od Winiary

Na rynku pojawił się nowy produkt marki WINIARY. Pomysł na… Makaronowa patelnia, to sposób na pyszne i pożywne danie z makaronem dla...

Zamknij