Sante, producent żywności funkcjonalnej i lider na rynku musli, w 2011 roku odnotował 33 proc. wzrost obrotów w porównaniu z rokiem 2010. W ubiegłym roku obroty firmy wyniosły 259 mln zł. W planach ma wzrost obrotów nawet o 100 proc. w perspektywie kilku najbliższych lat.
Sante od wielu lat odnotowuje wzrost obrotów sięgający średnio 25 proc. rocznie. W ubiegłym roku wyniósł on 33 proc. w stosunku do roku 2010 i zamknął wynikiem 259 ml zł. Tak dobry wynik firma zawdzięcza konsekwentnie prowadzonej polityce inwestowania w jakość i zakres produkcji.
„Na dobry wynik obrotów wpływ również miał stały wzrost eksportu, który rośnie z roku na rok.
Marka Sante cieszy się bowiem coraz większym uznaniem konsumentów w Wielkiej Brytanii, na Litwie, w Estonii, Szwecji, Austrii, Islandii, ale też na Bliskim Wschodzie”.
– mówi Andrzej Kowalski, założyciel i współwłaściciel firmy Sante.
Sante planuje dalszy rozwój mocy produkcyjnych i wzrost obrotów, w perspektywie kilku najbliższych lat nawet o 100 proc. Ma to umożliwić inwestycja w rozbudowę zakładu w Sobolewie, która pozwoli, kosztem ok. 50 mln zł, podwoić obecne moce produkcyjne. Rozbudowa zakładu produkcyjnego zostanie ukończona w II połowie bieżącego roku. Sante będzie posiadała wówczas 35 tys. mkw. powierzchni produkcyjnej.
Sante stale zajmuje pozycję lidera na rynku musli wśród produktów markowych i wyprzedza konkurencję, co potwierdzają cykliczne badania AC Nielsen. W raporcie z 2011 roku opracowanego na podstawie regularnie gromadzonych danych zakupowych (za okres od czerwca 2010 do czerwca 2011), Sante zajmuje pierwsze miejsce (nie licząc marek prywatnych sieci handlowych ), zarówno jeśli chodzi o udział wolumenowy, jak i wartościowy. W tym okresie musli Sante stanowią odpowiednio 18,8 proc. rynku wolumenowego i 21,8 proc. rynku wartościowego.
W rankingu 15 najlepiej sprzedających się artykułów z kategorii musli wyroby Sante zajmują niemal połowę, bo aż siedem pozycji. Produkty pozostałych producentów zajmują w nim odpowiednio cztery, jedno i trzy miejsca.
Działająca od 1992 roku firma Sante jest ekspertem żywności funkcjonalnej – poza ofertą produktów śniadaniowych z kategorii musli, jej portfolio obejmuje m.in. ciasteczka owsiane, ziarna, kasze, batoniki Crunchy, cukier trzcinowy nierafinowany i produkty sojowe własnej marki oraz, jako wyłącznego dystrybutora w Polsce, produkty marki Alpro Soya.
Sante stale powiększa swój asortyment, aby sprostać różnorodnym oczekiwaniom konsumentów. W 2011 roku oferta firmy została rozszerzona o ciasteczka owsiane w trzech smakach: naturalnym, kakaowym i z żurawiną. Rozwinięto sprzedaż otrąb owsianych wysokobłonnikowych obniżających poziom cholesterolu we krwi. Pod koniec ubiegłego na rynek wprowadzona została nowa linia dietetycznych produktów śniadaniowych, które pomagają dbać o sylwetkę i wzmacniają układ odpornościowy – Musli Lo bez dodatku cukru z inuliną, naturalnym prebiotykiem, w dwóch wariantach smakowych – Musli Lo z owocami oraz Musli Lo orkiszowe z jagodami goji.
Sante