Stokrotka umacnia relacje z partnerami handlowymi

Dariusz Kalinowski - prezes zarządu sieci Stokrotka

fot. Stokrotka

Nowy zarząd oraz główni menadżerowie sieci detalicznej Stokrotka przygotowując się do realizacji nowej długoterminowej strategii rozwoju zorganizowali spotkanie ze swoimi kluczowymi partnerami handlowymi, aby na nowo zdefiniować wzajemne relacje. Hasłem przewodnim Spotkania Partnerów Biznesowych było „Stokrotka – kierunek na przyszłość”.

Spotkanie Partnerów Biznesowych Stokrotki odbyło się 6 listopada br. w centrum konferencyjnym Adgar Plaza w Warszawie. Wzięło w im udział ponad 200 reprezentantów polskich i zagranicznych firm producenckich FMCG, m.in.: Danone, Coca – Cola, Grupa Żywiec, Indykpol, Kompania Piwowarska, Kraft Foods, Lotte Wedel, Mars, Grupa Maspex Wadowice, Nestle, Sokołów, Stock, Wrigley, Animex.

Po podjęciu decyzji o dalszym rozwoju sieci supermarketów Stokrotka, Grupa Handlowa Emperia chce wykorzystać jej potencjał rynkowy. Celem spotkania z partnerami było umocnienie dotychczasowych relacji oraz zaprezentowanie nowych możliwości współpracy. Do najważniejszych elementów należało przedstawienie nowego sześcioosobowego zarządu sieci Stokrotka oraz prezentacja planów rozwojowych na kolejne lata. Przedstawiciel firmy konsultingowej Roland Berger, która od wielu lat jest strategicznym partnerem Stokrotki, omówił aktualne trendy i perspektywy rynkowe dotyczące segmentu detalicznego. Odnosząc się do tej analizy, prezes zarządu Stokrotki Dariusz Kalinowski zaprezentował pozycję Stokrotki na rynku oraz plany intensywnego rozwoju sieci, który będzie następstwem realizacji nowej strategii. Zapowiedział również szerszą niż dotychczas współpracę z partnerami w związku z planowanym wdrożeniem własnego kompleksowego systemu logistycznego dla sieci detalicznej – zarówno dla sklepów Stokrotka, jak i dla sklepów prowadzonych przez inne spółki Emperii.

W czerwcu 2012 roku podjęliśmy kluczowe decyzje wyznaczające kierunek rozwoju zarówno poszczególnych spółek, jak i przyszłości całej Grupy Handlowej Emperia. Najważniejsza z nich dotyczyła kontynuacji rozwoju sieci detalicznej supermarketów Stokrotka, jako kluczowego biznesu Grupy. Konsekwencją było wzmocnienie i optymalizacja struktury organizacyjnej Stokrotki celem przygotowania spółki do realizacji ambitnych planów rozwojowych w kolejnych latach. Obecnie opracowujemy długoterminową strategię i wyznaczamy nowe cele, które mają wzmocnić wizerunek i rozpoznawalność marki Stokrotka oraz zwiększyć efektywność marketingu sprzedażowego. Wyraźna wizja rozwoju Stokrotki przewiduje również zacieśnienie współpracy z partnerami handlowymi. Przygotowujemy się do wdrożenia własnego zaplecza logistycznego, które pozwoli nam nabywać zdecydowaną większość towaru bezpośrednio od producentów, a nie tak jak dotychczas od dystrybutorów. Dążymy do tego, aby Stokrotka była jak najbardziej konkurencyjna względem innych sieci oraz atrakcyjna zarówno dla naszych partnerów, jak i dla klientów. Wprowadzane zmiany przyczynią się do sukcesywnego rozwoju supermarketów Stokrotka. Cieszę się, że zostały one optymistycznie przyjęte przez naszych kluczowych partnerów biznesowych.

– komentuje Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Stokrotki.

***
Stokrotka Sp. z o.o. to spółka z polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Na koniec 2012 roku sieć obejmuje 202 sklepy.

Typowa powierzchnia handlowa Stokrotek wynosi od 400 do 800 m. kw., w zależności od zapotrzebowania i warunków rynkowych, aczkolwiek w sieci funkcjonują również rentowne sklepy o powierzchni zarówno nieco mniejszej jak i większej. W ofercie supermarketów znajduje się do kilkunastu tysięcy pozycji asortymentowych. Można w nich znaleźć bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz alkohole i wina z całego świata. W Stokrotkach dostępne są też produkty lokalne od regionalnych dostawców oraz marki własne (ok. 350 pozycji).

Stokrotka

1 koment.

  • Drago
    6 Lis 2016 | URL komentarza | Odpowiedz

    Stokrotkę mam pod nosem, fakt że bardzo przyjemny markecik, niestety nie mogę się doprosić żeby sprzedawali piwa z browaru Czarnków. A szkoda.

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Dariusz Kalinowski, FMCG, Sieci handlowe, Sklepy
eLDe Holding
Robert Paździor ponownie Prezesem Zarządu LD Holding SA

Nie cały miesiąc po niespodziewanej zmianie Rady Nadzorczej i Zarządu LD Holding, NWZA LD Holding, odwołało Radę Nadzorczą i przywróciło...

Zamknij