Colian, polski producent słodyczy i artykułów spożywczych, ogłosił fuzję z niemiecką firmą Gubor Schokoladen, otwierając nowy rozdział w historii europejskiej branży cukierniczej. Połączenie dwóch rodzinnych firm z wieloletnimi tradycjami ma na celu budowę silnej, zintegrowanej organizacji, która wykorzysta wspólne zasoby do dalszej ekspansji i innowacji.
Synergia kompetencji i wspólna wizja rozwoju
Fuzja ma charakter strategiczny i obejmuje integrację działalności w obszarach produkcji, logistyki, zakupów, innowacji oraz marketingu.
Fuzja z Gubor Schokoladen jest zgodna ze strategią globalnego rozwoju Grupy Colian i tworzy doskonałe zaplecze do intensyfikacji działań obu firm na rynkach lokalnych i szeroko poza nimi. Połączenie zaawansowanych procesów pozwoli jeszcze lepiej odpowiadać na zwiększające się potrzeby naszych klientów, dla których zróżnicowana i wysokiej jakości oferta stanowi podstawę efektywnej współpracy. Znane marki Colian, m.in. Goplana, Grześki czy Jeżyki, w połączeniu z szerokim okazjonalnym portfolio Gubor Schokoladen, tworzą kompleksową propozycję idealnie wpisującą się w oczekiwania rynku.
Fakt, że obie firmy kierują się rodzinnymi wartościami oraz stawiają na partnerskie relacje, utwierdza mnie w przekonaniu, że jest to bardzo dobry krok dla obu stron.
– podkreśla Jan Kolański, Prezes Grupy Colian.
Dzięki fuzji portfolio marek Colian – w tym Goplana, Grześki, Jeżyki – zyska nowy wymiar poprzez uzupełnienie go o okazjonalne i sezonowe produkty Gubor Schokoladen, takie jak czekoladowe figurki, drażetki czy galaretki.
Łącząc dwie silne firmy zbudowane na solidnych fundamentach, tworzymy ciekawą i zróżnicowaną ofertę dostępną z jednego źródła. Wraz z postępującą globalizacją handlu i przemysłu, coraz ważniejsza staje się skala działalności – wielkość produkcji oraz innowacje. Dzięki nowej strukturze jesteśmy idealnie przygotowani do sprostania obecnym wyzwaniom.
– komentuje Claus Cersovsky, Prezes Gubor Schokoladen.
Nowa skala operacji i wspólna infrastruktura
Zintegrowana organizacja będzie rocznie produkować ok. 85 tys. ton słodyczy, zatrudniając łącznie 4200 pracowników w 12 zakładach produkcyjnych – w Polsce i Niemczech. Obie firmy podkreślają, że łączenie potencjałów pozwoli stworzyć nowoczesne centra doskonałości produkcyjnej, oparte na know-how i doświadczeniu obu zespołów.
Optymalizacja procesów operacyjnych, produkcyjnych i logistycznych wpisuje się także w długofalowe podejście obu firm do zrównoważonego rozwoju, którego fundamentem są efektywność energetyczna, redukcja odpadów i innowacje produktowe.
Międzynarodowy zasięg i potencjał eksportowy
Obie firmy mają silną pozycję eksportową. Colian sprzedaje swoje produkty do ponad 70 krajów, a Gubor Schokoladen – do 50 państw na całym świecie.
Nowa struktura pozwoli lepiej obsługiwać partnerów hurtowych, detalicznych i sieciowych w Europie, Azji i Ameryce Północnej, zapewniając dostęp do szerokiego i komplementarnego portfolio słodyczy całorocznych i sezonowych.
Silna organizacja rodzinna – wspólne wartości
Zarówno Colian, jak i Gubor Schokoladen, podkreślają znaczenie rodzinnych wartości, długofalowych relacji z partnerami i etyki biznesu jako fundamentów sukcesu. Połączenie firm opiera się nie tylko na synergii gospodarczej, ale też wspólnej wizji zarządzania i kultury organizacyjnej.
Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione zgodnie z zapisami umowy. Obecnie obie spółki funkcjonują na dotychczasowych zasadach operacyjnych, a proces integracji ma przebiegać etapowo.
Colian