Biedronka po raz drugi liderem Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych

biedronka

fot. Biedronka

Sieć sklepów Biedronka ponownie została liderem cyklicznego Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych, przygotowanego przez firmę badawczą Kondej Marketing. Wyprzedziła tym samym 54 inne sieci sklepów różnych formatów.

Ranking został sporządzony według autorskiej metodologii Kondej Marketing na podstawie wyników badania Detal Spożywczy w Polsce. Poszczególne sieci detaliczne są w nim oceniane według 15 kryteriów marketingowych, z których każde zostało podzielone jeszcze na 5 podkategorii. Oznacza to, że każda sieć detaliczna uzyskuje oceny w 75 kategoriach, które dają ostateczną łączną ocenę punktową zawartą w skali od jednego do 100. Biedronka otrzymała w rankingu 80,15 pkt, o 0,14 więcej niż w poprzedniej edycji.

“Powodem mocniejszej pozycji sieci sklepów Biedronka są przede wszystkim aktywne działania promocyjne, utrzymanie wysokiej dynamiki rozwoju sieci oraz plany rozwojowe i inwestycyjne na 2012 rok.”

– powiedział Andrzej Kondej, właściciel firmy Kondej Marketing. Jak dodał, na ten wynik nie miała wpływu zapowiedź rebrandingu sieci, która zostanie uwzględniona dopiero w następnej edycji rankingu.

W 2011 roku sieć Biedronka otworzyła kolejne 239 placówek i liczy obecnie już około 1900 sklepów. Do 2015 roku, Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci, planuje zwiększyć tę liczbę do 3000. W br. na rozwój sieci JMD zamierza przeznaczyć ok. 2 mld zł.

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych prowadzony jest od maja 2010 roku. Klasyfikacja ta posiada charakter ciągły, a ranking obecnie jest aktualizowany co kwartał – najnowsza edycja jest już 10. z kolei. Zmiany ocen dokonywane są na podstawie aktualnych informacji dotyczących poszczególnych firm, najnowszych danych liczbowych i bieżących analiz Kondej Marketing.

Jeronimo Martins Dystrybucja

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Biedronka, Handel detaliczny, Jeronimo Martins Dystrybucja, Sieć detaliczna, Sieci handlowe
biedronka
Owocna współpraca z polskimi producentami – plany sieci sklepów Biedronka na 2012 r.

Sklepy Biedronka w 2011 r. umocniły się na pozycji lidera sieci handlowych w Polsce, co potwierdza trafność strategii, w której...

Zamknij