Sieć Netto walczy z marnowaniem żywności i pracuje nad nową aplikacją

Netto aplikacja infografikaSieć sklepów Netto kończy prace nad wdrożeniem na polskim rynku nowej aplikacji, której celem jest walka z marnowaniem żywnością. Aplikacja jest kolejnym krokiem, który ma pomóc w przeciwdziałaniu zjawisku masowego wyrzucania produktów, które nadają się do spożycia.

“Nie marnujemy żywności” to nazwa nowej aplikacji, która już w tej chwili jest dostępna dla klientów sklepów App Store oraz Google Play. Aplikacja została stworzona przez programistów w Danii we współpracy z duńskim bankiem żywnościowym Fødevarebanken. Doskonale sprawdziła się w Danii, przyczyniając się do propagowania wśród konsumentów idei zmniejszenia marnotrawstwa żywności, poprzez obniżanie cen na uszkodzone produkty lub żywność, której data ważności zbliża się ku końcowi. W Danii z aplikacji “Mad Skal Spices” (tak brzmi duńska nazwa) korzystają liczni klienci nie tylko Netto, ale także innych sieci handlowych i lokalnych sklepów.

Podjęliśmy decyzję, że udostępnimy aplikację także polskim klientom. Dzięki niej każdy, komu bliska jest idea walki z marnotrawstwem żywności, będzie mógł w dowolnej chwili sprawdzić na swoim telefonie, jakie produkty żywnościowe w sklepach Netto są aktualnie dostępne w obniżonej cenie. Użytkownicy aplikacji mogą także łatwo odnaleźć najbliższy sklep spożywczy w swoim sąsiedztwie. Rozwiązanie to pierwotnie dotyczyło sklepów Netto, jednak teraz każdy sklep sieciowy lub inny może przyłączyć się do naszej inicjatywy, tworząc swój profil w aplikacji i na bieżąco udostępniając informacje o przecenionych produktach. Oczywiście, stworzyć taki profil i dodawać przecenione produkty mogą także klienci.

– mówi Mariola Skolimowska, PR manager Netto Polska.

Netto i Salling Group stworzyły otwarte rozwiązanie dla wszystkich konsumentów i uczestników rynku, aby realnie przyczynić się do walki z problemem marnotrawstwa żywności. Salling Group oczywiście nie może go rozwiązać samodzielnie, dlatego mamy nadzieję, że do naszej inicjatywy przyłączą się nie tylko inne sieci spożywcze, dyskonty, ale też lokalni sprzedawcy. Razem możemy zrobić o wiele więcej!

– dodaje Janusz Stroka, CEO Netto Polska.

Polska wersja aplikacja jest już dostępna do pobrania w sklepach App Store i Google Play, choć prace nad jej udoskonaleniem jeszcze trwają – na niektórych smartfonach mogą bowiem pojawiać się problemy z prawidłowymi ustawieniami językowymi.

***
NettoNetto Polska:
Sieć handlowa, która w ciągu 23 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ponad 370 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii, Szwecji, Niemczech.

Netto Polska

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Janusz Stroka, Mariola Skolimowska, Netto, Netto Polska, Sieci handlowe
POLOkarta
POLOmarket: blisko 1,2 mln uczestników programu lojalnościowego POLOkarta

Po 3 latach od uruchomienia programu lojalnościowego POLOkarta, największa polska sieć supermarketów może się pochwalić już blisko 1,2 mln wydanych...

Zamknij