Prawo

OSHEE kupuje producenta wody mineralnej – do portfolio firmy dołącza Kinga Pienińska

Kinga Pienińska

Firma OSHEE, której celem jest motywacja do prowadzenia aktywnego stylu życia, została nowym właścicielem naturalnej wody mineralnej Kinga Pienińska. OSHEE podpisało umowę zakupu 100% udziałów, co skutkuje całościowym przejęciem przez OSHEE marki Kinga Pienińska wraz z Zakładem produkcyjnym w Krościenku nad Dunajcem oraz całym personelem, zatrudnionym w spółce. Firma zapowiada wejście w ciągu najbliższych lat do pierwszej piątki marek wód mineralnych w Polsce. Kinga Pienińska to jedna z najczystszych naturalnych wód mineralnych w Polsce oraz […]

Forum Polskiego Handlu postuluje o kwotę wolną od podatku w wysokości 300 mln euro rocznie

Forum Polskiego Handlu uważa, że wprowadzenie nowego podatku obrotowego dla handlu powoduje wiele niepotrzebnych emocji, wymaga czasochłonnych i dogłębnych analiz, wnikliwego zbadania rynku w Polsce, opracowania reguł oraz definicji dotyczących branży, Forum Polskiego Handlu rekomenduje do rozważenia przez Władze RP: Odstąpienie od wprowadzenia dodatkowego opodatkowania handlu w roku 2016. Zamiennie, w roku 2016 podwyższyć podatek VAT o 0,3%, co zapewni Rządowi RP planowane i zabudżetowane wpływy z przeznaczeniem na ważne cele społeczne (tymczasowo, tylko na rok […]

Polska Grupa Supermarketów chce wprowadzenia kilku progów podatku obrotowego

Jedna z największych grup detalicznych w kraju z obrotami ponad 3 mld zł – Polska Grupa Supermarketów (PGS), sieć skupiająca polskie sklepy Top Market, Delica, Minuta8 uważa, że w miejsce jednego progu (2%), rząd powinien wprowadzić skalę progresywną zależną od wysokości obrotu podmiotów gospodarczych (a nie obiektów handlowych). Należy ustalić progi podatkowe od obrotu, tak aby pozwolić rozwijać się rodzinnym małym firmom i średnim polskim sieciom handlowym. Stąd nasz propozycja skali od 0,0% – 6,5%. […]

POLOmarket i Stokrotka nawiązują współpracę poprzez utworzenie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o.

POLOmarket i Stokrotka informują, że zawarły porozumienie w sprawie nawiązania współpracy handlowej  poprzez zawiązanie spółki Polskie Supermarkety sp. z o.o. Pod logo POLOmarket i Stokrotka funkcjonuje obecnie 535 sklepów detalicznych o łącznych obrotach rocznych przekraczających  4,1  mld złotych netto. Celem porozumienia jest utworzenie spółki kapitałowej Polskie Supermarkety Sp. z o.o., w której POLOmarket i Stokrotka obejmą po 50% udziałów. W ramach spółki Polskie Supermarkety utworzony zostanie dział handlowy odpowiedzialny za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych […]

FoodCare przegrywa z Dariuszem Michalczewskim i musi zapłacić 15 mln zł odszkodowania – oficjalne oświadczenie spółki

Sąd Apelacyjny w Krakowie wydał prawomocny wyrok, w którym zobowiązał firmę FoodCare do zapłaty na rzecz Fundacji Darka Michalczewskiego Równe Szanse kwoty ponad 15 milionów zł z tytułu m.in. zaległego wynagrodzenia z umowy promocyjnej wraz z odsetkami i kosztami. Jest to jedno z najważniejszych rozstrzygnięć w tej sprawie, jednocześnie potwierdzające, że to firma FoodCare złamała łączącą Strony umowę. Sąd przychylił się do wniosku firmy FoodCare na rozłożenie wpłaty na dwie raty, które jednak finalnie muszą […]

Podjęcie kierunkowej decyzji o zamiarze podziału Emperia Holding S.A.

Emperia Holding

Zarząd Emperia Holding S.A. po uzyskaniu akceptacji Rady Nadzorczej Spółki, w dniu 16 stycznia 2014 roku, podjął uchwałę w sprawie rozpoczęcia prac przygotowawczych w celu przeprowadzenia podziału spółki Emperia Holding S.A. Podział będzie polegał na wydzieleniu ze Spółki, w trybie art. 529 § 1 pkt. 4 Kodeksu spółek handlowych, działalności stanowiącej zorganizowaną część przedsiębiorstwa, związanej z inwestycjami w nieruchomości oraz zarządzaniem nieruchomościami posiadanymi przez Spółkę oraz inne spółki Grupy Kapitałowej Emperia Holding. Zorganizowana część przedsiębiorstwa zostanie wniesiona […]

Grupa Colian finalizuje przejęcie FC Solidarność

Jutrzenka Colian

29 kwietnia 2013 Spółka Colian Sweet Sp. z o.o., zależna od Colian S.A., zakończyła proces nabywania udziałów spółki „FC Solidarność – rok założenia 1952” sp. z o.o. (FC Solidarność). O umowie przedwstępnej, dotyczącej zamiaru nabycia udziałów w FC Solidarność od Spółdzielni Pracy Przemysłu Spożywczego „Solidarność” oraz od osób fizycznych, spółka Colian poinformowała w dn. 8 stycznia 2013. W dn. 29 kwietnia Colian Sweet Sp. z o.o. podpisała ostateczna umowę ze Spółdzielnią Pracy Przemysłu Spożywczego „Solidarność” […]

Colian S.A. przejmuje FC Solidarność

Jutrzenka Colian

8 stycznia 2013 roku spółka Colian S.A., podpisała przedwstępną umowę nabycia pakietu kontrolnego „FC Solidarność – rok założenia 1952” sp. z o.o. (FC Solidarność) od Spółdzielni Pracy Przemysłu Spożywczego „Solidarność” wraz ze zobowiązaniem do nabycia wszystkich pozostałych udziałów FC Solidarność od osób fizycznych. Colian Sweet, spółka zależna Coliana, zawarła ze Spółdzielnią Pracy Przemysłu Spożywczego „Solidarność” umowę sprzedaży 21.830 udziałów (77,4 proc.) udziałów Firmy Cukierniczej „Solidarność”. Cena sprzedaży za jeden udział będzie wynosiła 7.446,54 zł, a […]

Żywność nasza powszednia. Bezpieczeństwo produktów spożywczych pod szczególnym nadzorem

Zdrowa żywność - TUV

Globalny wzrost cen towarów spożywczych oraz działalność nieuczciwych producentów powodują coraz większe zainteresowanie problemem pochodzenia żywności. Certyfikacja całego łańcucha żywnościowego zwiększa pewność jakości produktów, które trafiają do konsumentów. Coraz częściej wykrywane afery związane z wytwarzaniem żywności zmuszają do kompleksowego spojrzenia na procesy wytwórcze. Płody rolne i produkty pochodzenia zwierzęcego przechodzą przez wiele etapów produkcji zanim znajdą się na naszym stole. Aby wykluczyć zagrożenie zdrowia i życia oraz stosowanie niedozwolonych dodatków należy nadzorować cały łańcuch żywnościowy: […]

Bardziej świadome zakupy w marketach

Laboratorium żywnościowe TRP

Markety sieci handlowych w ostatnich kilkunastu latach stały się wszechobecnym elementem naszego krajobrazu. Za ich sprawą zmianie uległy nawyki zakupowe, a dostępność i różnorodność towarów wpłynęła na nasze przyzwyczajenia żywieniowe. Jesteśmy coraz bardziej świadomi swoich praw jako konsumenci i coraz większą wagę przywiązujemy do składu produktów, szczególnie tych które mają bezpośredni wpływ na nasze zdrowie. Dlatego też sieci handlowe przykładają coraz większą wagę do uwiarygodnienia jakości produktów oferowanych pod marką własną. Do współpracy zapraszają ekspertów niezależnej jednostki, którzy nie tylko weryfikują etykiety […]