FoodCare przegrywa z Dariuszem Michalczewskim i musi zapłacić 15 mln zł odszkodowania – oficjalne oświadczenie spółki

fot. Krzysztof Mystkowski / KFP

Na zdjęciu: Dariusz „Tiger” Michalczewski, fot. Krzysztof Mystkowski / KFP

Sąd Apelacyjny w Krakowie wydał prawomocny wyrok, w którym zobowiązał firmę FoodCare do zapłaty na rzecz Fundacji Darka Michalczewskiego Równe Szanse kwoty ponad 15 milionów zł z tytułu m.in. zaległego wynagrodzenia z umowy promocyjnej wraz z odsetkami i kosztami. Jest to jedno z najważniejszych rozstrzygnięć w tej sprawie, jednocześnie potwierdzające, że to firma FoodCare złamała łączącą Strony umowę. Sąd przychylił się do wniosku firmy FoodCare na rozłożenie wpłaty na dwie raty, które jednak finalnie muszą zostać zapłacone do 31 stycznia 2015 roku.

W dniu 12 listopada br., po ponad trzech latach trwania procesu, Sąd Apelacyjny w Krakowie wydał prawomocny wyrok, który nakazał firmie FoodCare zapłatę na rzecz Fundacji kwoty nieuiszczonych opłat licencyjnych wraz z odsetkami oraz kwoty innych rozliczeń pomiędzy Fundacją Dariusza Tiger Michalczewskiego „Równe Szanse”, a firmą FoodCare.

W 2010 roku pomimo nieprzerwanej sprzedaży napojów z oznaczeniem Tiger na licencji Dariusza Tiger Michalczewskiego spółka FoodCare odmówiła zapłaty należnej Fundacji prowizji, łamiąc tym samym postanowienia umowy, która kompleksowo regulowała kwestie dotyczące m.in. korzystania przez spółkę FoodCare z oznaczenia Tiger należącego do Dariusza Tiger Michalczewskiego i jego Fundacji. W związku z zaistniałą sytuacją Fundacja została zmuszona do podjęcia niezbędnych działań prawnych. Działanie firmy Wiesława Włodarskiego było podstawą do rozwiązania przez Fundację umowy z FoodCare w trybie natychmiastowym oraz do wystąpienia do Sądu o zapłatę nieuregulowanych opłat licencyjnych oraz zwrot innych nienależnych FoodCare świadczeń z okresu trwania umowy.

W związku z zaistniałą sytuacją Fundacja Dariusza Tiger Michalczewskiego „Równe Szanse” złożyła w Sądzie Okręgowym w Krakowie pozew przeciwko spółce FoodCare. Po ponad trzech latach procesu Sąd Apelacyjny ostatecznie uznał rację Fundacji i Dariusza Tiger Michalczewskiego. Zgodnie z decyzją Sądu firma FoodCare ma obowiązek zapłaty rekordowej kwoty ponad 15 milionów zł (wraz z kosztami i odsetkami) na rzecz Fundacji Równe Szanse. Sąd przychylił się do wniosku firmy FoodCare na rozłożenie wpłaty na dwie raty, które jednak finalnie muszą zostać zapłacone do 31 stycznia 2015 roku.

Po ponad 3 latach sporu w końcu nadszedł czas na prawomocne rozstrzygnięcia i Pan Włodarski musi zapłacić mi ponad 15 milionów zł. A to jeszcze nie koniec, bo w zakresie rozliczeń finansowych w sądzie jest jeszcze mój pozew odszkodowawczy na 22 mln zł przeciwko FoodCare i wyrok nakładający grzywny za niestosowanie się do innych wyroków. Co ważne – sąd uwzględnił wszystkie nasze argumenty. Mam nadzieję, że dzisiejszy wyrok będzie dla Pana Włodarskiego nauczką na całe życie, bo w biznesie działa się fair play i nie łamie się zawartych umów.

– mówi Dariusz „Tiger” Michalczewski.

Na podstawie podpisanej w listopadzie 2010 r. umowy z Fundacją „Równe Szanse” Spółki z Grupy Maspex posiadają wyłączną licencję na możliwość korzystania z pseudonimu sportowego  TIGER i innych oznaczeń z tym pseudonimem związanych, a także do wykorzystywania wizerunku Dariusza „Tigera” Michalczewskiego w promocji produktów spożywczych. Spółki z Grupy Maspex odpowiedzialne są za zapewnienie produkcji, dystrybucji i promocji produktu. Firma ponadto jest zobowiązana do przekazywania opłaty z tytułu udzielonej licencji. Przed nawiązaniem współpracy z wadowicką grupą, Fundacja „Równe Szanse” rozwiązała w trybie natychmiastowym umowę z poprzednim licencjobiorcą firmą FoodCare, w wyniku czego wygasły wszelkie uprawnienia spółki FoodCare do korzystania z oznaczenia TIGER oraz dóbr osobistych i majątkowych Dariusza Michalczewskiego. Powodem rozwiązania zawartej na 50 lat umowy było niewywiązywanie się z postanowień umowy przez Foodcare, a w szczególności zaprzestanie płacenia Fundacji należnego wynagrodzenia z tytułu licencji na używanie oznaczenia Tiger.

Fundacja Równe Szanse

 

***

OŚWIADCZENIE ZARZĄDU GRUPY FOODCARE

Wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie z dnia 12 listopada 2014 roku dotyczy rozliczeń finansowych wynikających z umowy promocyjnej pomiędzy Fundacją Dariusza Michalczewskiego „Równe Szanse” a firmą FoodCare (dawniej Gellwe).

Jest to kontynuacja sprawy z września 2013 r. – wówczas Sąd Okręgowy w Krakowie wydał decyzję, na mocy której spółka FoodCare miała uregulować należności finansowe na rzecz Fundacji Dariusza Michalczewskiego „Równe Szanse”. Jest oczywiste, że wyrok wynika ze sporu co do interpretacji umowy z 2005 r., która łączyła FoodCare z Fundacją. Nie zgadzamy się z interpretacją naszych oponentów, a tym samym z decyzją Sądu. Dlatego skorzystamy z naszego prawa do złożenia skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego. Dalsze kroki prawne podejmiemy po zapoznaniu się z uzasadnieniem decyzji Sądu.

Należy wyraźnie podkreślić, iż powyższa sprawa nie dotyczy kwestii własnościowych związanych z marką Tiger. Wbrew deklaracjom Dariusza Michalczewskiego, nie ma ona również wpływu na pozostałe sprawy toczące się przed Sądami. Spółka FoodCare jest pomysłodawcą i twórcą napoju energetycznego Tiger. Na powstanie tej marki przeznaczyliśmy miliony złotych, a także lata pracy, doświadczenia i energii całego zespołu. Wyprowadziliśmy tę markę na szczyt, jej potencjał nie został jednak wykorzystany. Cel, jakim jest ponowne bycie liderem rynku napojów energetycznych, pozostaje poza zasięgiem Dariusza Michalczewskiego.

Nie zamierzamy ustawać w dochodzeniu sprawiedliwości przed niezawisłymi Sądami. Ale naszą uwagę koncentrujemy dziś przede wszystkim na rozwoju naszego biznesu. Będziemy dalej umacniać pozycję marek FoodCare zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Szczególną uwagę poświęcimy marce BLACK.

Powyższe rozstrzygnięcie nie wpływa na funkcjonowanie spółki.

Zarząd FoodCare

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Dariusz Michalczewski, FoodCare, Równe Szanse
Black poszerza ofertę energetyków

FoodCare wprowadza nowe produkty na rynek. Na sklepowe półki trafiły właśnie wody funkcjonalne Black Water, nowość w portfolio marki. Jednocześnie FoodCare...

Zamknij