Prowadzenie biznesu to nieustanne balansowanie między oczekiwaniami klientów, możliwościami firmy i tym, czym zaskakuje konkurencja. Pamiętaj jednak, że podejmowanie konkretnych decyzji, w tym tych dotyczących cen oferowanych produktów czy usług nie może bazować na wróżeniu z fusów, lecz przemyślanej analizie. Dowiedz się, jak w tym aspekcie może pomóc AI. Jakie dane należy wziąć pod uwagę, optymalizując ceny w firmie? W biznesie, podobnie jak w życiu, pewna jest tylko zmiana. To właśnie z tego powodu każdy […]
Systemy IT
Audyt jest dla producentów okazją do poznania mocnych i słabych stron produktów w sklepie. W tym zakresie producenci często korzystają z usług wyspecjalizowanych partnerów, ale możliwe jest także przeprowadzenie go na inne sposoby. Samodzielne zorganizowanie audytu staje się coraz łatwiejsze dzięki szerokiemu dostępowi do wiedzy, nowoczesnym technologiom oraz możliwościom, jakie mają sieci sklepów. Jak dzisiaj można podejść do tego tematu samodzielnie? Przedstawiciel handlowy przyjeżdża do sklepu, sprawdza stan półek, rozmawia z przedstawicielem sklepu o możliwości […]
W dniu dzisiejszym wystartowała platforma Kaufland Marketplace. Każdy kto wejdzie na stronę internetową Kaufland.pl lub otworzy aplikację Kaufland w smartfonie, będzie miał dostęp zarówno do oferty stacjonarnych sklepów sieci, jak również do ponad dwóch milionów artykułów. Zostały one pogrupowane w ponad 6400 kategoriach, takich jak np. dom, elektronika, ogród, majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, sport, moda, niemowlę i dziecko. Wszystkie artykuły można kupić on-line w dowolnym momencie, a następnie zamówić wygodną dostawę do domu. Asortyment […]
Różnice między cenami na półce i przy kasie to problem nie tylko dla klientów, ale też sklepów. Prawidłowe ułożenie produktów na półkach i ich właściwe oznakowanie, wiąże się z ciągłą weryfikacją i większym nakładem pracy. Rozwiązaniem staje się digitalizacja procesów, dzięki której sklepy mogą na bieżąco zmieniać ceny przez system elektronicznych etykiet lub identyfikować błędy za pomocą AI przy użyciu technologii, takich jak Shelf Recognition AI. Jak te narzędzia mogą funkcjonować w sklepach? Cena przy […]
Według badań przeprowadzonych przez CBOS, niestety marnujemy więcej niż 7 lat temu (wzrost względem badań z 2016 roku). Natomiast zdecydowanie z większą świadomością podejmujemy wybory dotyczące pochodzenia i jakości produktów, a nasze zakupy są lepiej przemyślane. Niestety w kwestii niemarnowania zostało jeszcze wiele do poprawy. Dlatego tak ważne są inicjatywy takie jak Foodsi, które promują ideę less waste i realnie pomagają w ratowaniu jedzenia. Poprzedni rok w Foodsi był bardzo owocny, a marka może się […]
W epoce cyfrowego postępu, seniorzy, którzy niegdyś mogli wydawać się na uboczu rewolucji internetowej, teraz stają się jej istotnymi uczestnikami. Statystyki są jasne – udział seniorów w rynku e-commerce wzrósł znacząco, a pandemia COVID-19 tylko przyspieszyła tę tendencję. W Polsce, coraz więcej osób w wieku senioralnym odkrywa zalety zakupów online, doceniając ich wygodę i bezpieczeństwo. Szoper.app to odpowiedź na te zmieniające się potrzeby – platforma, która pozwala osobom starszym na łatwe i bezpieczne dokonywanie zakupów […]
Jedna z 5 największych międzynarodowych marek spożywczych na świecie, obecna w 17 krajach – Auchan Retail, łącząca wszystkie formaty handlu detalicznego żywnością z 3778 punktami sprzedaży, takimi jak hipermarkety i supermarkety, przeszła transformację cyfrową. Dzięki wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań IT w postaci Google Workspace, które mają celu jeszcze lepsze usprawnienie pracy grupowej, pracowników często pracujących zdalnie oraz zarządzanie tak ogromną liczbą ludzi rozproszonych w wielu krajach, firma Auchan Retail usprawniła jakość pracy oraz zautomatyzowała wiele procesów […]
Firmy zwiększą swoją wydajność i efektywność działań, gdy wdrożą technologie cyfrowe na jak najniższym poziomie łańcucha produkcyjnego. Kluczowy jest szybki i niezawodny dostęp do danych w czasie rzeczywistym. Odpowiedzią na wyzwania związane z przetwarzaniem ogromnej ilości informacji są mikrocentra danych, dzięki którym możliwe jest zyskanie przewagi konkurencyjnej także w przemyśle spożywczym. Technologie cyfrowe są niezbędne, aby nadążyć za ogromną liczbą danych, które są generowane na każdym etapie łańcucha dostaw w branży spożywczej. To nie tylko […]
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, Biedronka i Glovo rozpoczęły oficjalną współpracę. Użytkownicy aplikacji mobilnej, dostarczającej produkty na życzenie, mogą teraz zamówić artykuły z popularnej sieci. Usługa wystartowała w 10 miastach i objęła ponad 100 placówek sklepów sieci. Liczba miast oraz sklepów w najbliższych tygodniach będzie się zwiększać. W trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników, ale także, by zminimalizować czas spędzany w kolejkach, które tworzą się w związku z wprowadzonymi ograniczeniami, Biedronka rozpoczęła współdziałanie z Glovo – popularną […]
Ponad 30 lat temu pomarańcze na polskim stole w okresie Świąt Bożego Narodzenia były symbolem dostatku, a ich zdobycie wiązało się z nie lada wyzwaniem. Obecnie świeże, pachnące i okazałe owoce cytrusowe to nieodzowny element świątecznych półmisków. Produkty spożywcze, a zwłaszcza świeże owoce i warzywa, to towary delikatne, dość szybko się psujące. Podczas ich transportu trzeba zadbać nie tylko o ich zabezpieczenie przed uszkodzeniem, ale także o odpowiednią temperaturę i wilgotność dopasowane do konkretnego produktu […]