Zarząd Delko S.A. po przeprowadzeniu szeregu analiz dotyczących wdrażanego projektu rozwoju własnej sieci sklepów detalicznych zdecydował, że korzystniejsze dla rozwoju firmy będzie skoncentrowanie się na funkcji hurtowej, poszerzonej o programy wspierające detalistów niezależnych.
Tym samym zarząd spółki stwierdza, że projekt budowy, w sposób organiczny, własnego detalu – ze względu m.in.: na dużą kapitałochłonność oraz czasochłonność – został zawieszony.
Kierujemy się trendem rynkowym, który ewidentnie wprowadza rynek detaliczny i hurtowy w Polsce w fazę konsolidacji i przejęć.
– mówi wiceprezes spółki Dariusz Śmiejkowski, dodając:
Dlatego także chcemy mieć w tym procesie swój udział i dynamicznie poszukujemy podmiotów hurtowych do akwizycji, co zdecydowanie przyspieszy rozwój całej grupy.
***
Informacje o firmie:
DELKO S.A. to jeden z liderów na rynku dystrybucji kosmetyczno-chemicznej w Polsce. Spółka została założona w 1995 r., przez właścicieli kilkunastu hurtowni chemiczno-kosmetycznych z całej Polski. Przez ten czas DELKO S.A. zdobyła wiodącą rolę w dystrybucji hurtowej produktów chemii gospodarczej, kosmetyków i artykułów higieny osobistej w tradycyjnym handlu, pozostając jedynym podmiotem oferującym tego typu usługi na terenie całego kraju.
Sprzedaż produktów prowadzona jest w oparciu o sieć własnych hurtowni, bezpośrednią obsługę dużych klientów detalicznych oraz poprzez przedstawicieli handlowych dystrybutorów. W skład grupy kapitałowej DELKO wchodzi DELKO S.A., jako jednostka dominująca oraz podmioty zależne, tj.: Delko RDT Księżycowa sp. z o.o., Delko Otto sp. z o.o., Nika sp. z o.o. Ama SA Warszawa oraz Frog MS Delko sp. z o.o. Kraków, Cosmetics sp.z o.o.
Od września 2009 r. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
DELKO S.A. jest laureatem wielu prestiżowych wyróżnień. Celem strategicznym Spółki jest umacnianie pozycji niekwestionowanego lidera rynku hurtowego branży chemiczno-kosmetycznej w Polsce. Cel ten DELKO S.A. chce osiągnąć poprzez przejęcia i akwizycje oraz rozwój organiczny, tj. zwiększenie sprzedaży produktów marek Delko oraz rozwój sieci sprzedaży w segmencie detalicznym.
DELKO