1 lipca 2016 r. Lana Popović obejmie stanowisko dyrektor generalnej The Coca-Cola Company w Polsce i krajach bałtyckich. Będzie odpowiedzialna za strategię firmy, innowacje, marketing i komunikację oraz za współpracę z partnerem biznesowym Coca-Cola HBC, będącym rozlewcą i dystrybutorem produktów Coca-Cola na wszystkich czterech rynkach.
Lana Popović pracuje w The Coca-Cola Company od 15 lat. Zajmowała kierownicze stanowiska zarządzając działalnością firmy, jej strategią i marketingiem. W 2006 roku została dyrektor generalną w Chorwacji, a wkrótce potem w Bośni i Hercegowinie. W 2011 r. objęła funkcję dyrektor operacyjnej w Grecji. W 2012 r. została dyrektor operacyjną na Europę Południowo-Wschodnią, zarządzając 7 krajami, m.in. Grecją i Serbią.
Lana jest jednym z najzdolniejszych naszych menedżerów. Kierowała zróżnicowanym regionem składającym się z 7 krajów. W czasie jej pracy na tym stanowisku, we wszystkich tych krajach Coca-Cola z powodzeniem angażowała się w interakcje z konsumentami, sprawiając, że nasze marki odpowiadały na potrzeby lokalne. To pozwoliło zbudować zdrowy, dobrze rozwijający się biznes.
– stwierdził Nikos Koumettis, Prezydent The Coca-Cola Company na region Europy Środkowej i Południowej.
Polska jest jednym z kluczowych rynków dla The Coca-Cola Company na całym świecie.
Cieszę się bardzo, że dołączę do polskiego zespołu. Polska jest ważnym rynkiem, charakteryzującym się dużą konkurencyjnością. Zamierzamy dalej inwestować na tym rynku wzmacniając wartość naszych marek i miłość do nich, pozycję lidera, a także odpowiadając na potrzeby naszych konsumentów poszukujących wspaniałe smakujących, innowacyjnych produktów.
– powiedziała Lana Popović.
Lana Popović przewodzi także pracom związanym z wdrażaniem korporacyjnego zobowiązania The Coca-Cola Company, związanego ze wsparciem i wzmacnianiem kobiet w obszarze zawodowym. Jest członkiem „Rady ds. Przywództwa Kobiet”, składającej się z 15 menedżerek z całego świata i reprezentuje 23 kraje Środkowo-Południowej Europy. Rada pracuje nad tworzeniem oraz wdrażaniem strategii i inicjatyw zmierzających do przyspieszonego rozwoju i awansu kobiet na kluczowe stanowiska zarządcze. Dostarcza także rekomendacji prezesowi i wyższej kadrze zarządzającej w zakresie wdrażania Globalnej Inicjatywy na rzecz Kobiet, opracowanej przez The Coca-Cola Company.
W Polsce The Coca-Cola Company jest liderem pod względem wartości sprzedaży kategorii napojów bezalkoholowych. Ma wiodąca pozycję w obszarze napojów gazowanych, posiadając 42-proc. udział wartościowy na tym rynku. Oferuje szeroki wachlarz napojów bezalkoholowych, w tym napoje gazowane, wodę, soki, mrożoną herbatę, a także napoje energetyzujące i izotoniczne.
Coca-Cola