Bać-Pol celuje w 4 mld obrotu w ciągu dwóch lat

Leszek Bać

fot. Bać-Pol

W ciągu najbliższych lat GK Bać-Pol chce podwoić obroty i przekroczyć najpóźniej w 2015 roku poziom 4 mld złotych sprzedaży (dla porównania poziom przychodów w 2012 wyniósł blisko 1,5 mld).

Aby to zrealizować będziemy cały czas budowali strukturę dystrybucyjną i planujmy kilka akwizycji, które umocnią nas na lokalnych rynkach, bądź pozwolą zdobyć nowe kompetencje asortymentowe niezbędne do budowy optymalnej oferty dla naszych klientów. Dla mniejszych podmiotów również mamy ofertę. Będą oni mieli możliwość przystąpienia do naszej franczyzowej sieci hurtowni cash&carry. Dzisiaj funkcjonują dwie hurtownie w tym systemie. Na tej bazie dopracowujemy ten model współpracy. Dzięki temu lokalni hurtownicy, wchodząc w działalność pod naszą marką, mogą dostać dodatkowy impuls do rozwoju na swoich małych lokalnych rynkach. Z drugiej strony, w ten sposób pogłębią nasze dotarcie do tych rynków i korzystając z naszej wiedzy dystrybucyjnej będą stanowić naturalne profesjonalne zaplecze dla drobnego lokalnego handlu i gastronomii. Oceniamy, że średniookresowej perspektywie powinniśmy rozpocząć działania w tej formule z dwudziestoma partnerami podhurtowymi.

– mówi Leszek Bać, Prezes GK Bać-Pol.

GK Bać-Pol przyspiesza także działania w zakresie budowy sieci franczyzowych, SPAR i Słoneczko. W perspektywie 2016 roku  do sieci SPAR ma należeć około 450 do 500 sklepów, a do sieci Słoneczko minimum 800 punktów detalicznych.

Firma pracuje również intensywnie nad logistyką, aby poza obsługą własnych sieci oraz klientów indywidualnych, móc mocniej zintegrować się z innymi operatorami franczyzowymi i móc dzięki temu obsługiwać 1.500 innych sieciowych (sieci w kanale tradycyjnym) punktów detalicznych.

Dzięki połączeniu z firma Ango oraz przejęciu firmy Hampol, staliśmy się realnie drugą (po Eurocashu) ogólnopolską firmą zajmującą się dystrybucją żywności. To oznacza, że jesteśmy w stanie zaoferować realne usługi dystrybucyjnie (w jednakowym przewidywalnym standardzie) każdej sieci detalicznej na rynku tradycyjnym. Dla  organizacji detalicznej jesteśmy dużym, a przez to solidnym i przewidywalnym partnerem, który daje realne i wymierne wsparcie w walce sklepów kanału tradycyjnego o względy konsumenta.  Z drugiej strony, jesteśmy w stanie nominalnie (przy racjonalnych kosztach dotarcia), zaoferować producentom możliwość dotarcia do każdego sklepu w Polsce. W ten sposób stanowimy dla nich realną alternatywę na lidera rynku. To duży bardzo atut na dzisiejszym rynku dystrybucji.

– dodaje Leszek Bać.

Także  producenci oczekują realnej alternatywy dla lidera rynku. Alternatywy, która na partnerskich zasadach integruje polskie sklepy kanału tradycyjnego. Alternatyw, która pozwoli polskim sklepom skutecznie konkurować z sieciami dyskontów.

Zaczynają dostrzegać naszą pracę w tym zakresie, jej owoce. Odczuwamy ich zainteresowanie, ale z drugiej strony chcielibyśmy ich  większego zaangażowania i wsparcia dla naszych działań. Wszak będą oni beneficjentem naszej pracy, gdyż otrzymają bardzo sprawnie działający i przewidywalny oraz sterowalny alternatywny kanał dotarcia do konsumenta. To pozwoli zachować równowagę rynkową, która tak jest przez nich oczekiwana. Firmy taka jak Bać Pol, której misja brzmi – Partnerstwo rozumiemy dosłownie – to idealny kandydat na lidera tych wszystkich zmian.

– mówi prezes Bać.

Między innymi z myślą o producentach Bać-Pol nie zapomina o  o rozwoju innych pozycji asortymentowych. Priorytet w najbliższym okresie to alkohol, piwo i napoje. Wprowadzenie wysokoprocentowego alkoholu, piwa oraz napojów jest konsekwentnym realizowaniem strategii, która zakłada, że firma będzie kompleksowym dostawcą jak najszerszej oferty asortymentowej dla zintegrowanych sklepów i sieci, w szczególności do sieci franczyzowych tj. SPAR i Słoneczko. Współpracujący sklepy i lokalne sieci, oczekują o nas również kompleksowej obsługi tych kategorii.

Przyglądamy się również rynkowi produktów chemicznych, kosmetycznych i tytoniowych. Konsekwentnie chcemy zapewnić naszym klientom dostęp do konkurencyjnej oferty również w tym zakresie, ale raczej rozważamy strategiczne porozumienie z dużymi graczami, chociaż do końca nie wykluczamy w tym zakresie fuzji i akwizycji.

kwituje Leszek Bać.

Bać-Pol

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.