Sprzedaż kaw Lavazza mocno w górę

Sylwia Mokrysz

fot. Mokate / na zdjęciu Sylwia Mokrysz

Mija rok od podpisania umowy dystrybucyjnej pomiędzy Mokate SA, a włoskim koncernem Lavazza. W tym czasie sprzedaż kaw ziarnistych zwiększyła się w Polsce o blisko 42%, a udział włoskiej marki – dystrybuowanej przez Mokate – w tej kategorii osiągną, blisko 13,5%, co daje wysokie, 2 miejsce w ujęciu wartościowym w kategorii kaw ziarnistych.

Ten imponujący wzrost był możliwy tylko dzięki wykorzystania do dystrybucji i sprzedaży lavazzy, budowanej latami, a należących do jednej z najefektywniejszych na rynku sieci dystrybucyjnych, jaką stworzyła grupa firm Mokate.

Doskonałe rozpoznanie rynku i doświadczenie to nasze niewątpliwe atuty. Przy sprzedaży kaw Lavazza wykorzystujemy zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne kanały dystrybucji. Systematycznie wprowadzamy też do oferty kolejne produkty włoskiej marki.

– podsumowuje Sylwia Mokrysz, z zarządu Mokate SA.

Organizacyjnie struktury sił sprzedaży grupy spółek Mokate pokrywają obszar całego kraju, a ich logistycznym wsparciem jest bardzo liczna i nowoczesna flota, oraz doskonała lokalizacja magazynów dystrybucyjnych.

Nie chcemy się tylko dostosowywać do zmieniającego się otoczenia rynkowego i preferencji konsumenckich. Chcemy i udowodniliśmy to już wielokrotnie wyprzedzać je, a nawet inicjować. Naszą odpowiedzią na wysoką sprzedaż ciśnieniowych ekspresów do kawy i podążający w ślad za tym popyt na kawy ziarniste i mielone z segmentu premium było podjęcie rozmów o współpracy z Lavazzą.

– mówi Sylwia Mokrysz.

Udział kaw premium w sprzedaży kawy w Polsce szacowany jest według różnych źródeł na około 10 – 15%, tego wartego około 3 miliardów złotych rynku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż Lavazzy ziarnistej rosła ilościowo średnio o 1,8 procenta miesięcznie. W efekcie osiągnięto wzrost o 22, 7% w ujęciu wartościowym, jak i ilościowym.

Kolejne wzrosty na rynku HORECA

Od wielu lat w 9 na 10 badanych sklepów spożywczych, można znaleźć przynajmniej jeden produkt ze spółek Mokate. To jeden z najwyższych wskaźników na rynku. – Dziś oczekujemy podobnych wskaźników na rynku HORECA. Nie tylko zresztą w kawach.

– zapewnia Sylwia Mokrysz.

Rynek gastronomiczny w Polsce czeka rok szybkiego rozwoju. Firma badawcza Euromonitor International, na którą powołują się pisma branżowe, podała nawet estymację, zgodnie, z którą w 2012 roku Polacy wydadzą w restauracjach, barach i kawiarniach łącznie ok. 7,4 mld euro, czyli ponad 30 mld zł. To o prawie 2 mld zł więcej niż w 2011 r. Zdaniem Euromonitora Polacy będą także coraz częściej odwiedzać kawiarnie. Za cztery lata wartość tego segmentu rynku ma wynieść 2 miliardy 100 milionów euro.

Grupa Mokate, jest jednym z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz Węgrzech. W 2009 r. skonsolidowane przychody firmy wyniosły ok. 512 mln zł. Rok później odnotowano kilkunastoprocentowy wzrost. W 2011 roku grupa planowała przekroczenie poziomu 600 mln złotych przychodów. Udział eksportu w przychodach ogółem może wynieść 60 – 61 proc. i będzie o 2 – 3 pkt proc. wyższy niż w 2010 r.

Po zakończeniu realizowanego programu rozbudowy, zdolności produkcyjne Mokate w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc. Od 1 stycznia 2011 roku, MOKATE SA jest Autoryzowanym Przedstawicielem producenta kaw Lavazza.

Mokate

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w HoReCa, Kawa, Kawa włoska, Lavazza, Mokate, Producent kawy
Nespresso
Nespresso zwraca do 180 zł za zakup ekspresu

Producent kawy porcjowanej Nespresso, wprowadza wiosenną promocję dla konsumentów. W dniach od 15.03.2012 r. do 15.05.2012 r. za zakup wybranego ekspresu Nespresso,...

Zamknij