Od 1 stycznia 2016 roku Marek Tarnowski, po 15-letnim okresie sprawowania swojej funkcji, przestaje być Prezesem Zarządu i CEO Grupy Mokate i przechodzi do Rady Nadzorczej Spółki. Jego miejsce zajmie Adam Mokrysz, sukcesor rodziny właścicieli, czwarte pokolenie w istniejącej nieprzerwanie od 1927 roku rodzinnej firmie Mokate. Grupa firm Mokate jest jednym z niewielu przykładów lokowania z sukcesem polskich marek za granicą. Kawy Mokate i herbaty Loyd są istotnymi markami swoich kategorii niemalże we wszystkich krajach […]
Sylwia Mokrysz
Mokate, znany polski i europejski producent kaw i herbat, to czołowy gracz na rynku herbaty w Polsce. Jego marka Minutka jest trzecim najlepiej sprzedającym się brandem (nie licząc marek własnych), a Minutka czarna w opakowaniu zawierającym 100 torebek to najchętniej kupowana herbata w naszym kraju (Mokate za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż ilościowa w okresie DJ-AS 2014 w kategorii herbat, rynek z wyłączeniem marek własnych) Według danych GUS, w zeszłym roku Polska sprowadziła […]
Według ostatnich dostępnych danych, z marca 2013 roku segment napojów niegazowanych rozwijał się wartościowo w tempie 6,9% rocznie. To 1,2% szybciej niż w przypadku napojów gazowanych. Wśród nich niesłabnącym powodzeniem cieszą się napoje typu Ice Tea. Mokate chce systematycznie umacniać pozycje na tym rynku. Długo zastanawialiśmy się nad wprowadzeniem tego rodzaju napojów do oferty. Przeważyło jednak przekonanie – wsparte kolejnymi wynikami sprzedaży, że rynek herbat ma się w Polsce nie tylko dobrze, ale i akceptuje […]
W ciągu ostatnich 12 miesięcy polskie sklepy sprzedały około 21 tys. ton herbaty nierozpuszczalnej o wartości ok. 1,25 mld PLN. W porównaniu z 2011 rokiem sprzedaż wzrosła o 1,6%. Mokate z udziałami 11% umocniło swoją pozycję, jako wicelider kategorii, pozostając jednocześnie jedyną firmą w gronie 6 największych producentów, która według najnowszych danych pochodzących z badań rynkowych prowadzonych przez Nielsena zanotowała wzrost sprzedaży. Produkty Mokate S.A. w Ustroniu niezmiennie wysoko lokują się wśród herbacianych brandów, przy […]
W segmencie kaw ziarnistych premium, sprzedaż Lavazzy bije kolejne rekordy. Według najnowszych danych za okres badawczy styczeń/luty 2012 – Mokate zwiększyło sprzedaż tej kawy zarówno wartościowo jak i ilościowo porównując rok do roku o 45%. Ten wynik to zasługa zarówno silnej marki, znajomości rynku i jego potrzeb oraz doskonale działającej sieci dystrybucyjnej. Z naszych atutów potrafimy stworzyć miks, który przekłada się na rynkowy sukces. – podkreśla Sylwia Mokrysz, z zarządu Mokate SA. – Zresztą od […]
Idea konkursu „Od kawy do sławy” zaczyna się materializować. Finalistki konkursu organizowanego pod egidą „Mokate Cappuccino One Cup” pojawiły się w telewizyjnym programie „Co za tydzień”, emitowanym przez TVN w dniu 18 marca br. (z powtórką). Piękne dziewczyny, ambasadorki pięciu odmian mokatowskiego cappuccino (Belitta, Fitiana, Inergina, Vitiene, Balancita), błyszczały także w rozmowie i na profesjonalnym wybiegu; najpierw w krakowskim centrum handlowym Bonarka – Palmiarnia, potem na specjalnym party z pokazem mody w „Baroque”. Obradująca w […]
Mowa oczywiście o ambasadorkach Mokate Cappuccino One Cup. Pojawiły się w wyniku rozstrzygnięcia konkursu „Od kawy do sławy”, który wystartował na Facebooku w listopadzie ubiegłego roku. W sobotę, 10 marca br. w krakowskim handlowym centrum Bonarka – Palmiarnia, 20 finalistek konkursu walczyło o nominację na ambasadorki w pięciu kategoriach, odpowiadających poszczególnym rodzajom tego przebojowego produktu Mokate: Belitta, Fitiana, Inergina, Vitiene i Balancita. Imprezę zorganizowano z ogromnym rozmachem, do czego przyczynił się między innymi gwiazdorski skład […]
Mija rok od podpisania umowy dystrybucyjnej pomiędzy Mokate SA, a włoskim koncernem Lavazza. W tym czasie sprzedaż kaw ziarnistych zwiększyła się w Polsce o blisko 42%, a udział włoskiej marki – dystrybuowanej przez Mokate – w tej kategorii osiągną, blisko 13,5%, co daje wysokie, 2 miejsce w ujęciu wartościowym w kategorii kaw ziarnistych. Ten imponujący wzrost był możliwy tylko dzięki wykorzystania do dystrybucji i sprzedaży lavazzy, budowanej latami, a należących do jednej z najefektywniejszych na […]
- 1