LD Holding rozwija program lojalnościowy w swoich sklepach.
Przegląd Handlowy: Była pani zaangażowana w wprowadzenie programu lojalnościowego eLDe do całej sieci. Może pani przybliżyć jego założenia i sposób funkcjonowania?
Anna Blicharska-Sprus: Program „eLDe Klub” uruchomiliśmy około 5 lat temu. Jest to system oparty na kartach z kodem kreskowym, którymi posługują się nasi klienci podczas robienia zakupów. Punkty naliczają się po przekroczeniu określonej wartości koszyka zakupowego- ową wartość każdy właściciel sklepu może określić sam. Jednak najczęściej jest to przedział pomiędzy 15 a 30 zł. Czytelny sposób naliczania punktów tj. 1 punkt to 1 wydana złotówka sprawia, iż program cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów sklepów. Zgromadzone na karcie punkty klienci eLDe mogą wymienić na szereg różnorodnych nagród z aktualnego katalogu. W moich sklepach klienci posiadający aktywne karty stanowią około 40 procent wszystkich klientów.
A jak wygląda przystąpienie do programu lojalnościowego ze strony franczyzobiorcy? Jakie warunku musi spełnić i jakie są jego zadania?
Jedyne czego potrzebuje franczyzobiorca, aby przyłączyć się do programu lojalnościowego eLDe to oprogramowanie „Hipermarket”, no i świadomość płynących z tego tytułu dla niego korzyści. O sprawy takie jak dostarczenie kart, sporządzenie regulaminu „eLDe Klubu”, podpisanie umowy z dostawcą nagród czy też przygotowanie katalogów nagród zadba już sieć. W przypadku braku odpowiedniego systemu i oprogramowania LD również służy pomocą – najbliższym czasie zamierza zinformatyzować swoje kolejne sklepy.
Jakie są atuty programu „eLDe Klub” ?
Każdy właściciel sklepu wie, że najbardziej wartościowy dla niego klient to lojalny klient. Program „eLDe klub” pozwala na wzmocnienie tej lojalności, gdyż klienci posiadający aktywne karty regularnie robią zakupy w sklepie. Klient zbierający punkty na swoją upatrzoną nagrodę jest zdecydowanie mniej czuły na działania konkurencji. Program „eLDe klub” pozwoli właścicielowi na podniesienie wartości koszyka zakupowego w swoim sklepie, pod warunkiem że odpowiednio określi minimalną kwotę, od której naliczają się punkty. Obserwuje się, iż wartość zakupów w koszyku w systemie „eLDe Klubu” ma dwukrotnie większą wartość niż zwykły koszyk zakupowy.
Jak program lojalnościowy, z którym pracujecie prezentuje się na tle konkurencji?
Uważam, że nasz program jest atrakcyjny z powodu przejrzystości zasad naliczania punktów oraz szerokiego wachlarza nagród o różnej wartości punktowej dla klienta. Katalog nagród wymieniany jest średnio co 1,5-2 lata i obejmuje około 50 nagród. Jest to na tyle długi okres czasu, ze klienci zdążą nazbierać punkty na swoje upatrzone nagrody, a jednocześnie na tyle krótki, że nagrody się klientowi nie opatrzą.
Jakie nagrody najczęściej wybierają Pani klienci?
Z pewnością są to podstawowe artykuły gospodarstwa domowego oraz bony zakupowe o wartości 30 i 50 złotych. Zdecydowanie, te nagrody cieszą się największym zainteresowaniem. Można wywnioskować, że klienci po prostu lubią u nas robić zakupy.
Dziękujemy za rozmowę.
***
Informacje o firmie:
LD Holding S.A. po konsolidacji ze spółkami, które zarządzały Siecią 34 oraz Livio jest operatorem ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych, działających w formule franczyzowej pod marką Livio. Sklepy są niezależnymi przedsiębiorstwami, które dzięki działaniu w grupie mogą skutecznie konkurować na polskim rynku detalicznym. Sieci eLDe, Livio, Sieć 34 swoim zasięgiem obejmują całą Polskę, obecnie zrzeszając ok. 1400 placówek.