Raporty Unii Europejskiej dotyczące strat żywności wskazują, że wynoszą one ponad 173 kg rocznie w przeliczeniu na mieszkańca. Za część z nich odpowiedzialna jest branża transportowa, m.in. za straty związane z uszkodzeniem towarów oraz wynikające z braku utrzymania odpowiednich warunków klimatycznych. Z roku na rok rośnie liczba przepisów mająca poprawić unijne statystyki. Problem odpowiedniego transportu w branży spożywczej i towarów szybko psujących zyskuje na znaczeniu ponieważ, jak wynika z raportu „European Retail in 2018” opublikowanego […]
Handel
W dniach 13-14 marca 2018 roku w warszawskim hotelu Hilton odbył się kongres Poland & CEE Retail Summit 2018 – najważniejsze i najbardziej reprezentatywne spotkanie polskiego sektora handlu i FMCG. Każdego roku gromadzi ponad 1000 uczestników największych firm działających na polskim rynku. Forum stało się miejscem silnie integrującym wszystkich graczy branży. Jubileuszową, 10. edycję Retail Summit w ramach inspiracji zza oceanu rozpoczął wykładem Paul Misener – Vice President for Global Innovation Policy and Communications, AMAZON […]
Już po raz dziesiąty, w dniach 13-14 marca 2018 w Hotelu Hilton w Warszawie zbiera się elita polskiego handlu, reprezentująca wiodące sieci handlowe i producentów FMCG podczas Poland & CEE Retail Summit 2018. Przegląd Handlowy już po raz 5. ma zaszczyt objąć swoim patronatem to niezwykle ważne wydarzenie branżowe. Tradycyjnie zwieńczeniem pierwszego dnia Kongresu będzie uroczysta gala wręczenia nagród „Retailer of the Year. Wybrany przez Dostawców 2017”, wyróżniających najlepsze sieci w głównych formatach handlowych. To jedyne wyróżnienie na rynku […]
Poniżej prezentujemy listę niedziel wolnych od handlu w 2018 roku, a więc dni, w które nie zrobimy zakupów m.in. w marketach i galeriach. Zakaz handlu będzie obowiązywał od marca 2018 roku. Pierwsza wolna niedziela w tym roku przypada na 11 marca. MARZEC 11 marca 2018 – wolna niedziela handlowa 18 marca 2018 – wolna niedziela handlowa KWIECIEŃ 1 kwietnia 2018 – wolna niedziela handlowa oraz Wielkanoc 8 kwietnia 2018 – wolna niedziela handlowa 15 kwietnia […]
Rok 2017 to udany rok dla SPAR. Do końca roku jeszcze dwa miesiące, a SPAR już może pochwalić się realizacją celów rocznych w zakresie rozwoju sieci oraz rozwoju sprzedaży do konsumenta. Aktualnie w sieci funkcjonują 252 sklepy. Taki był plan na cały rok, a do końca roku zostały jeszcze dwa miesiące. Sieć podkreśla, że przynoszą również efekty działania marketingowe i handlowe w zakresie budowania sprzedaży sklepów do konsumenta. Pierwsze półrocze 2017 w odniesienie do 2016 […]
Już po raz dziesiąty odbędzie się wspólne spotkanie przedstawicieli szeroko rozumianej branży Retail i FMCG w Polsce. Kongres Poland & CEE Retail Summit, bo o nim mowa odbędzie się w dniach 13-14 marca 2018 roku w Warszawie. To dwa dni strategicznych informacji bezpośrednio od liderów w branży, plany rozwoju liderów rynku, oraz cenne kontakty biznesowe. Dzięki dokładnej analizie ankiet ewaluacyjnych i wnioskom po kilkudziesięciu przeprowadzonych rozmowach i wywiadach, tematyka spotkania oraz jego formuła z każdą edycją […]
Podczas badania realizowanego przez Kantar Millward Brown*, pracownikom centrów handlowych zostały przedstawione propozycje zmian dotyczące handlu w niedziele. Następnie zostali poproszeni o udzielenie odpowiedzi – która z opcji byłaby dla nich najbardziej korzystnym rozwiązaniem? Jako najlepszą spośród proponowanych zmian, najczęściej wskazywali dwie wybrane niedziele w miesiącu wolne od pracy (37%). Na dalszych pozycjach znalazła się praca w co drugą niedzielę w miesiącu (28%) oraz praca w każdą niedzielę, ale do godziny 13.00 (25%). Wyniki tego […]
Znamy wyniki plebiscytu „Handel jest kobietą”, organizowanego przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Wyróżnienia w trzech kategoriach wręczono na uroczystej gali 10 października w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. „Handel jest kobietą” to wyjątkowe wydarzenie zorganizowane przez MAKRO Polska, które odbyło się 10 października – w Dniu Własnego Biznesu – w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. Spotkanie zainaugurowało cykl, którego celem jest celebrowanie przedsiębiorczości wśród kobiet oraz docenienie ich za sukcesy i zaangażowanie w prowadzenie własnych […]
Komunikacja z klientami końcowymi to jedno z tych działań, które specjaliści od social mediów lubią najbardziej. Pozwala ona na wykorzystywanie swojej kreatywności oraz stworzenie ciekawej interakcji z konsumentami. W przypadku sklepów spożywczych, które coraz częściej pojawiają się w mediach społecznościowych, jest podobnie. Na co więc postawić w relacjach ze spragnionymi nie tylko chleba powszedniego? Jeżeli poddamy obserwacji wielkie sieci handlowe, które pojawiły się w mediach, to pozostaje nam stwierdzić, że cieszą się bardzo dużą popularnością. […]
29 marca 2017 r. w Warszawie, podczas uroczystej Gali towarzyszącej Poland & CEE Retail Summit 2017, zostały rozdane nagrody „Retailer of the Year 2016. Wybrany przez Dostawców”, nagradzające najlepsze sieci handlowe w najważniejszych formatach. Jest to jedyne na rynku wyróżnienie przyznawane sieciom handlowym przez dostawców – producentów FMCG i dóbr trwałych. W tym roku, aby lepiej odzwierciedlić charakterystykę rynku – wraz z partnerem merytorycznym odpowiadającym za metodologię i badanie Plebiscytu – firmą Nielsen, organizator przygotował pięć kategorii, w których odbywało się głosowanie: sieci multiformatowe, supermarkety, dyskonty, sklepy małego formatu […]