Sieć SPAR podsumowuje rok 2017

SPARRok 2017 to udany rok dla SPAR. Do końca roku jeszcze dwa miesiące, a SPAR już może pochwalić się realizacją celów rocznych w zakresie rozwoju sieci oraz rozwoju sprzedaży do konsumenta.

Aktualnie w sieci funkcjonują 252 sklepy. Taki był plan na cały rok, a do końca roku zostały jeszcze dwa miesiące. Sieć podkreśla, że przynoszą również efekty działania marketingowe i handlowe w zakresie budowania sprzedaży sklepów do konsumenta. Pierwsze półrocze 2017 w odniesienie do 2016 to to wzrost 7,6% w ujęciu L4L (czyli więcej niż wzrost rynku). Konsekwencją wzrostów sprzedaży oraz rozwoju jest fakt, że wzrost całej sieci w ujęciu rocznym wyniesie prawie 26,0%. W konsekwencji Zarząd ma już teraz pewność, że sprzedaż sieci w 2017 roku przekroczy zdecydowanie 1 mld złotych. Będzie to o ponad 10% więcej niż zakładały plany.

Bardzo dobre wyniki sieci, to oczywiście wyzwanie na kolejny rok. SPAR jest zdeterminowany, aby osiągnąć wyniki nie gorsze niż w 2017. W zakresie rozwoju plan zakłada osiągnięcie w 2018 liczby 300 sklepów, a na koniec roku 2020 planowane jest, aby w SPAR Polska działało 400 sklepów. Założony jest również wzrost sprzedaży do konsumenta na poziomie wyższym niż wzrost rynku. To wszystko oznacza, że w 2018 roku celem jest przekroczenie 1,3 mld sprzedaży do konsumenta.

Zarząd podkreśla, że gotowa jest już strategia na 2018. Po pierwsze rozwój sieci. Rozwój sieci cały czas podąża za trendami rynkowymi i zwyczajami konsumentów. Patrząc na cały rynek, na segmenty które rosną, widać jednoznacznie, że motorem rozwoju ilościowego i wartościowego będą sklepy convenience oraz mniejsze supermarkety. W obu segmentach SPAR jest obecny ze swoimi formatami: SPAR Express oraz SPAR Supermarket. SPAR jest pewny, że te właśnie formaty będą rozwijały się najbardziej dynamicznie i dlatego w 2018 roku stawia bardzo mocno na projekt sklepów convenience. W tych sklepach nacisk będzie położony na produkty świeże, a także będzie rozbudowywana oferta typu „food to go”, czyli produktów gotowych.

Drugi obszar aktywności to budowanie wielkości sprzedaży istniejących sklepów. Realizowane to będzie poprzez efektywne zarządzanie powierzchnią sprzedaży zgodnie z regułami category management. W ramach tego SPAR już mocno pracuje nad jakością i czytelnością ekspozycji produktów w sklepie poprzez wprowadzenie optymalnych planogramów. To element długoletniej strategii ciągłego doskonalenia jakości sklepów tak, aby sklepy sieci SPAR były postrzegane jako nowoczesne i atrakcyjne dla klientów. To zapewni podstawy sklepom do wzrostu obrotów i efektywności, a co za tym idzie potencjału do poprawy oferty.

Sieć jest świadoma, że rośnie jednocześnie świadomość żywieniowa konsumentów, którzy są skłonni kupować częściej i więcej produktów świeżych, konfekcjonowanych w miejscu sprzedaży. Dlatego w asortymencie SPAR stawia na rozwój produktów świeżych takich jak warzywa i owoce, mięso i wędliny, pieczywo czy tez nabiał. I ma świadomość, że dla konsumenta coraz bardziej liczy się jakość. Tutaj dostrzegany jest ogromny potencjał do rozwoju poprzez budowanie oferty marek własnych segmentu premium. SPAR chce, aby te produkty wyróżniały sieć spośród konkurencji. Już teraz, pod koniec 2017 roku, w tym zakresie praktycznie z miesiąca na miesiąc, widać efekty podjętych działań.

Wzorem największych graczy rynkowych SPAR poszerzy ofertę wybranych produktów z całej Europy. W tym zakresie, dzięki międzynarodowym kontaktom z operatorami SPAR w innych krajach, może naprawdę wiele.

SPAR

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Convenience, Detal, Handel, Sieć handlowa, Sieci handlowe, SPAR, SPAR Polska
Retail Summit 2018
Nowa sesja „Retail Online” podczas X Poland & CEE Retail Summit

Już po raz dziesiąty odbędzie się wspólne spotkanie przedstawicieli szeroko rozumianej branży Retail i FMCG w Polsce. Kongres Poland &...

Zamknij