Wybór oprogramowania do zarządzania sprzedażą detaliczną a główne trendy retail na rok 2016

IT w handlu

fot. IT.integro

Multichannel, omnichannel, grywalizacja, sprzedaż mobilna, social media, showrooming, Big Data. To tylko niektóre z trendów, jakie pojawiły się wraz z rozwojem sprzedaży detalicznej. Digitalizacja rynku sprawiła, że właściciele sklepów muszą zmienić swoje podejście do procesu sprzedaży. Aby nadążać za wyzwaniami rynku warto pomyśleć o nowoczesnym oprogramowaniu do zarządzania sprzedażą detaliczną.

Jak kupuje współczesny klient?

Proces zakupowy znacząco się zmienił. Zmieniły się oczekiwania klientów. Wymagają oni więcej, nie tylko od samego produktu, ale również od obsługi klienta. Chcą kupować mobilnie. Z każdego miejsca, w dowolnym czasie. Coraz odważniej kupują za pośrednictwem Internetu, który nie kojarzy się już z ryzykiem zakupowym. Klienci wybierając produkt, nie kierują się wyłącznie ceną. Coraz ważniejsze są doświadczenia zakupowe. Sposób, w jaki klient został obsłużony oraz jakie możliwości dał mu sprzedawca. A konsument chce czuć się wyjątkowo. Chce, by przekaz był personalizowany.

Skończyły się czasy, kiedy proces zakupowy polegał na szybkim dokonaniu zakupu. Współczesny, inteligentny klient szuka, monitoruje ceny, porównuje. Często decyduje się na sprawdzenie produktu w sklepie stacjonarnym, a zakupu dokonuje w sklepie internetowym. Sprzedawcy muszą zdawać sobie z tego sprawę. Muszą dostrzegać kierunki, w których zmienia się współczesny rynek oraz podążać za nimi. Tylko wówczas są w stanie zapewnić rzeszę zaufanych i lojalnych klientów.

– mówi Daria Widerowska, Menadżer Marketingu, IT.integro.

Oprogramowanie do zarządzania sprzedażą detaliczną

Aby sprostać wymaganiom klientów warto pomyśleć o profesjonalnym oprogramowaniu do zarządzania sprzedażą. Współczesny rynek bogaty jest w tego typu rozwiązania. Jednym z nich jest LS Nav, dostępny jako rozwiązanie branżowe dla systemu ERP – Microsoft Dynamics NAV. To na jego przykładzie przedstawimy współczesne trendy w branży retail.

LS Nav to zintegrowany system, który obsługuje zarówno siedzibę główną firmy, jak i zaplecze sklepów oraz punkty POS. LS Nav został zaprojektowany w oparciu o system Microsoft Dynamics NAV. Oznacza to, że użytkownicy mają dostęp do różnych obszarów oprogramowania ERP, takich jak finanse, sprzedaż, marketing, zarządzanie magazynem i usługi.

LS Nav wdrożono w ponad 3 000 firmach posiadających ponad 50 000 sklepów z 115 000 terminalami POS. Wśród użytkowników systemu znajdują się m.in., IKEA, Adidas, Hard Rock Café, David’s Bridal, Elie Saab, Futbolmania, InMotion Entertainment, Petit Bateau, Parkson Department Stores.

Oprogramowanie dla retail odpowiedzią na panujące trendy?

Wg twórców LS Retail, współczesny rynek koncentruje się na kilku kluczowych trendach, które kształtują nowoczesny retail. Sprostanie wymaganiom klientów zapewni firmom wyższą sprzedaż oraz lojalność konsumentów. Nowe trendy koncentrują się głównie na nowoczesnej technologii oraz dostępności do rozwiązań mobilnych:

  • Wszech- i wielokanałowość stanie się nieodzowną częścią działalności handlowej. Klienci będą chcieli dokonywać zakupów przy pomocy urządzeń mobilnych, za pośrednictwem Internetu, a także tradycyjnie – w sklepie stacjonarnym.
  • Kluczowe znaczenie w zakupach detalicznych będą odgrywały urządzenia mobilne.
  • Gwałtownie zwiększy się sprzedaż za pośrednictwem Internetu.
  • Wzrośnie znaczenie analiz umożliwiających rozpoznanie trendów i zachowań klientów.
  • Coraz więcej detalistów będzie decydować się na przeniesienie swojej infrastruktury informatycznej na platformę chmurową udostępnianą przez dostawców usług chmurowych.
  • Wzrost konkurencji w branży detalicznej spowoduje większe oczekiwania w zakresie wskaźników zwrotu z inwestycji i kosztów utrzymania systemu IT.
  • Sieci handlowe zastąpią własne, bardzo specyficzne rozwiązania standardowymi aplikacjami przeznaczonymi dla branży handlowej.

System ERP w branży sprzedaży detalicznej

System ERP staje się nieodzownym elementem sprawnego zarządzania w branży retail. Pozwala efektywnie kontrolować wszystkie procesy zachodzące w obrębie organizacji.

W dzisiejszych czasach, z punktu widzenia strategii sprzedaży, konieczne staje się zapewnienie klientowi detalicznemu dostępu do wszystkich ofert oraz promocji. Niezależnie od tego czy dokonuje on zakupów w sklepie stacjonarnym czy poprzez sklep internetowy. Jest to możliwe poprzez zapewnienie skalowalnego systemu, który zautomatyzuje procesy finansowo-logistyczne firmy oraz umożliwi zarządzanie dostępnością towaru w całej sieci. Dodatkowo zapewni integrację z rozwiązaniami e-commerce z każdego miejsca i urządzenia.

– powiedział Przemysław Kniat, Menadżer ds. sprzedaży, IT.integro.

Microsoft Dynamics NAV zapewnia prostotę użytkowania, szybkie wdrożenie oraz pełne wsparcie bieżących i przyszłych wymagań branży handlowej. System Microsoft Dynamics NAV jest już wykorzystywany jako oprogramowanie ERP przez ponad 117.000 klientów, w tym przez 3.500 firm z branży sprzedaży detalicznej.

IT.integro

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Daria Widerowska, IT w handlu, Przemysław Kniat, Retail, Systemy IT
Polska Rada Centrów Handlowych PRCH
VI Gala Polskiej Rady Centrów Handlowych – PRCH Retail Awards już 15 października

15 października br. w Teatrze i Klubie Capitol w Warszawie odbędzie się 6. Gala PRCH Retail Awards. Gala jest zwieńczeniem...

Zamknij