Polagra Food 2015 – nowe pespektywy dla branży spożywczej

Polagra FoodPoznań to miasto, które kojarzy się nie tylko z koziołkami na wieży ratuszowej, ale także z… jedzeniem. I nie jest to zasługa wyłącznie rogala świętomarcińskiego czy tradycyjnej kuchni wielkopolskiej z zupą ślepe ryby i gzikiem na czele. To właśnie w Poznaniu odbywają się Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych Polagra Food stanowiące dla polskich producentów żywności przede wszystkim miejsce prezentacji nowych produktów oraz spotkań z nowymi odbiorcami krajowymi, a także z kontrahentami z zagranicy.

Poznańskie targi żywności wspierają polski sektor spożywczy od ponad ćwierćwiecza. Liczne transformacje tego wydarzenia sprawiły, że Polagra Food to największe w Europie Środkowo-Wschodniej spotkanie dedykowane branży spożywczej. W 2015 roku na ekspozycję mięs i wyrobów mięsnych, przetworów rybnych, ziół, przypraw, produktów mleczarskich, wyrobów cukierniczych, słodyczy, przetworów owocowo-warzywnych, win, wódek i likierów oraz żywności ekologicznej ponownie zostanie przeznaczone ponad 4 tys. m² powierzchni wystawienniczej. Już z początkiem stycznia pojawiły się pierwsze rezerwacje ze strony wystawców, którzy chcą skorzystać z preferencyjnych cen oferowanych przez MTP za wcześniejsze zgłoszenie udziału w targach.

Dlaczego Polagra Food jest ważna dla polskich wytwórców? Sukces wydarzenia tkwi przede wszystkim w tym, że nie pozostaje ono bierne na sytuację krajowych firm z branży spożywczej. Podstawą organizacji Polagra Food jest bowiem nieustanny dialog z producentami żywności.

Wsłuchujemy się w głos przedstawicieli branży, analizujemy wydarzenia które są dla niej kluczowe. To daje nam solidne podstawy, aby stworzyć platformę spotkań skrojoną na miarę. Już od początku roku, w ramach przygotowań edycji 2015, prowadzimy rozmowy z polskimi przedsiębiorcami, by poznać ich oczekiwania w stosunku tegorocznych targów, zwłaszcza co do krajów, do których chcieliby eksportować swoje towary. Pracujemy również nad programem konferencji i debat poruszających istotne dla branży tematy.

– podkreśla Marta Torzewska, Dyrektor Projektu.

Mocną stroną Polagra Food są zwiedzający. Prowadzone przez blisko rok działania informacyjne sprawiają, że targi odwiedzają co roku nie tylko krajowi hurtownicy czy detaliści, ale również dyrektorzy i kupcy z sieci handlowych. Jak podkreślali wystawcy biorący udział w edycji 2014, celem udziału w targach jest przede wszystkim poszukiwanie nowych rynków zbytu. Dlatego czynnikiem wpływającym na decyzję o partycypacji w wydarzeniu jest również obecność kupców zagranicznych. Jest ona efektem intensywnych działań o charakterze informacyjnym prowadzonym przez MTP poprzez Wydziały Promocji i Inwestycji, ambasady czy konsulaty w krajach, które są perspektywiczne dla wystawców. Nie bez znaczenia jest również współpraca z krajowymi organizacjami branżowymi wspierającymi rynek produktów rolno-spożywczych, w tym jak eksport, takimi jak np. POHiD czy PARP. W tym roku szczególnie intensywne prace prowadzone są w celu sprowadzenia na targi kupców z krajów Bliskiego Wchodu, a także z północnej części Afryki, Indii oraz Kanady.

Targi Polagra Food to dla wystawców również marketingowy wytrych do drzwi dystrybutorów żywności. Zmieniające się trendy konsumpcyjne wymagają modyfikacji oferty. To właśnie na Polagrze można zaprezentować efekty tej pracy kilkudziesięciu tysiącom zwiedzających. To tu mają swoje premiery nowe przetwory mięsne, wyroby mleczne czy przetwory owocowo-warzywne. Mówiąc o marketingowym wymiarze targów Polagra Food nie sposób ominąć wyróżnienia jakim jest Złoty Medal MTP, przyznawany najlepszym produktom. Laureaci tego konkursu od lat podkreślają, że nagroda pomaga im w budowaniu wizerunku samego produktu jak i firmy.

Targi Polagra Food zaplanowano w tym roku w dniach 21-24 września. Towarzyszyć im będą tradycyjnie Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych Polagra Tech, Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego Pakfood, a także Międzynarodowe Targi Gastronomii Polagra Gastro, które w tym roku razem z Targami Hotelarstwa Invest-Hotel odbędą się po wspólnym hasłem „HORECA SPOTyka się w Poznaniu!”. Cały blok natomiast otworzą targi Smaki Regionów z regionalnymi specjałami z całej Polski.

Międzynarodowe Targi Poznańskie

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Invest-Hotel, Marta Torzewska, Międzynarodowe Targi Poznańskie, MTP, Pakfood, Polagra, Polagra Food, Polagra Gastro, Polagra Tech, Targi FMCG
Podsumowanie Targów RetailShow 2014

Przez dwa dni (19-20.11.2014) Centrum EXPO XXI w Warszawie było miejscem, gdzie przedstawiciele sieci  handlowych prowadzili rozmowy biznesowe z wystawcami i...

Zamknij