Mokate – mocny gracz na polskim rynku kawy

Mokate

fot. Mokate

Mokate, czołowy polski producent kaw, herbat i półproduktów dla przemysłu spożywczego, cały czas jest niekwestionowanym liderem rynku cappuccino w naszym kraju. Ale nie tylko w tym segmencie kawowego rynku firma osiąga doskonałe rezultaty.

Wartościowy udział Mokate w rynku cappuccino wynosi dziś ok. 56 procent (Mokate za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa w okresie sierpień 13′-lipiec 14′ w kategorii cappuccino).

To mniej więcej 10-krotnie więcej niż markowy wicelider w tej kategorii, nie licząc marek własnych. Warto zauważyć, że nasza marka Moje Inspiracje jest drugą marką na rynku cappuccino, a seria Maestro Renato Boni pierwszą. Oferta Mokate w tym segmencie jest bardzo bogata – poszczególne produkty różnią się od siebie przede wszystkim smakami i wielkością oraz formatem opakowań. Każdy konsument znajdzie więc u nas coś dla siebie.

– mówi Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate Sp. z o.o.

Mokate jest również liderem polskiego rynku kawy ziarnistej razem z włoską marką Lavazza, której jest autoryzowanym dystrybutorem od 2011 roku (Mokate za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż wartościowa w okresie kwiecień 13′-marzec 14′ w kategorii kawa w ziarnach).

Segment ziarnistych kaw premium w Polsce ma się coraz lepiej. Reprezentuje właśnie Lavazza, która zanotowała w okresie kwiecień 13′-marzec 14′ wzrost sprzedaży o blisko 17% w segmencie kaw w ziarnach w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

– przypomina Adam Mokrysz.

Firma zajmuje również czołową pozycję na rynku miksów z markami Mokate i NYCoffee. Żeby jeszcze ją umocnić, wprowadziła w 2014 roku do swojej oferty innowację na skalę światową, czyli produkt Mokate 3w1 be Active.

To pierwsze na świecie połączenie miksu kawowego i gumy do żucia w innowacyjnym duo-paluszku. Jedna saszetka opakowania zawiera pyszną kawę (3in1 coffee drink), a druga gumę do żucia bez cukru Mentos Pure Fresh.

– mówi Adam Mokrysz.

Rynek kawy w Polsce ma obiecujące perspektywy i utrzymuje się na stabilnej pozycji. Jest wart ok. 3,5 miliarda złotych.

Mokate

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Adam Mokrysz, Herbata, Kawa, Mokate, Producent herbaty, Producent kawy, Rynek herbaty
Herbata LOYD piramid 50 English Blend
LOYD wprowadza herbatę English Blend

Portfolio należącej do Mokate marki LOYD zyskało niezwykłą pozycję - herbatę English Blend. Jest to produkt wzbogacony w 100 procentach...

Zamknij