Rok 2011 rokiem wzrostów dla Carlsberg Polska

Carlsberg logo

fot. Carlsberg

Dla Carlsberg Polska rok 2011 był kolejnym rokiem wzrostów we wszystkich kanałach sprzedaży. Był to również rok intensywnych przygotowań do Euro 2012.

Pomimo zimnych i deszczowych miesięcy branża piwna zakończyła rok 2011 z wynikiem dodatnim. Według danych GUS był to wzrost sprzedaży na poziomie ok. 5% Rok 2011 charakteryzowało zimne lato, co przełożyło się na wyniki branży piwnej w lipcu (spadek wolumenowy na rynku piwa w lipcu to -14% vs lipiec 2010). Jednocześnie ujemny wynik został w niewielkim stopniu zrekompensowany przez ciepły ostatni kwartał roku 2011 (ok. 4% wzrostu vs Q4 2010).

Wyniki branży piwnej za ostatni kwartał 2011 mają swoje odzwierciedlenie również w bardzo dobrych wynikach Carlsberg Polska. Spółka zanotowała w październiku 2011 najwyższe ilościowe udziały rynkowe w swojej historii – 18, 5% (wg Nielsena dla Carlsberg Polska).

Natomiast udział wolumenowy Carlsberg Polska za cały rok 2011 wyniósł prawie 18% i jest wyższy od udziału w 2010 o 2,3 p.p.

Podobnie jak cała branża piwna, dla Carlsberg Polska rok 2011 upłynął pod znakiem rosnących cen surowców, z którymi również w roku bieżącym browary będą się zmagać. Podwyżek należy spodziewać się na takich surowcach, jak energia (ok.30%), gaz (ok.30%), aluminium (rynki w Indiach i Chinach są bardzo rozwojowe, popyt na ten surowiec dynamicznie wzrasta), papier (firmy nadal w pełni nie odbudowały swoich mocy produkcyjnych po kryzysie, popyt wyższy niż podaż).

Dla Carlsberg Polska miniony rok upłynął jednocześnie pod znakiem intensywnych przygotowań do UEFA EURO 2012™ oraz umacnianiu strategii marek.

„Rok 2012 będzie dla nas okresem wyjątkowym. Z jednej strony mamy UEFA EURO 2012™. To ogromna impreza, dlatego czas do turnieju będziemy odmierzać kolejnymi projektami przygotowującymi kibiców oraz naszych partnerów handlowych na to piłkarskie święto. Sponsoring takiego przedsięwzięcia to okazja pokazania konsumentom wartości, jaką stanowi marka Carlsberg, ale również udowodnienie kibicom, że jesteśmy doświadczonym i zaangażowanym Sponsorem, który chce sprawić, aby te mistrzostwa EURO były najlepsze w dotychczasowej historii. Jednocześnie będziemy nadal pracować nad strategią pozostałych marek i realizacją projektów inwestycyjnych”

– mówi Jacek Pastuszka, Prezes Carlsberg Polska.

„Warto podkreślić, że już teraz widzimy efekty prowadzonych działań. W badaniach konsumenckich odnotowaliśmy zdecydowaną poprawę wskaźników świadomości marki oraz użytkowania marki (tzw. trial). Wyniki za rok 2011 na tych dwóch wskaźnikach są najwyższe w historii. To stanowi doskonałą prognozę na kolejne lata tym bardziej, że przewidywane akcje oraz programy skonstruowane są w perspektywie długofalowej”

– mówi Wojciech Żabiński, Dyrektor Projektu Euro.

Pozostałe marki konsekwentnie realizowały swoją strategię, co w sposób widoczny przełożyło się na ich sprzedaż. Harnaś, Kasztelan i Okocim znalazły się w gronie TOP 10 marek (wg Nielsena).

Harnaś – pod względem ilościowym – jest już marką nr 4 w Polsce. W piątej edycji największej promocji konsumenckiej w branży piwnej, Harnaś rozdawał 8 milionów piw.

Kasztelan to świeży smak piwa bez pasteryzacji. Jako cała marka wraz z wariantem regionalnym weszła do grona TOP 10 największych marek piwa w Polsce.

Okocim oferuje „wszystko dla przyjemności” jako 8 marka w TOP 10. Od 2011 marka dostępna jest także w butelkach zwrotnych, stanowiąc odpowiedź na trendy konsumenckie w handlu tradycyjnym.

W związku z dynamicznym wzrostem wolumenowym ten rok dla Carlsberg Polska to również czas inwestycji w produkcję. Firma planuje instalację nowej linii butelkowej, kończąc jednocześnie projekt rozbudowy linii puszkowej w Browarze Okocim.
Jak co roku, planowane są inwestycje również w obszarze HORECA, m.in. lodówki, ogródki. W tym roku także pod kątem zwiększonych potrzeb związanych z projektem Euro.

„W rok 2012 wchodzimy gotowi do roli sponsora największego wydarzenia sportowego w historii Polski- Euro UEFA, z silną pozycją marek, z ambitnymi planami inwestycyjnymi, bogatsi o doświadczenia i wyzwania, jakie stawia przed nami rynek”

– dodaje Jacek Pastuszka.

Carlsberg Polska

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.