W październiku 2025 roku mija 30 lat od otwarcia pierwszego sklepu E.Leclerc w Polsce. Od tamtej pory marka konsekwentnie rozwija się na polskim rynku, stając się najdłużej działającą siecią super- i hipermarketów w kraju.
Dziś E.Leclerc to 36 placówek w 32 miastach i 13 województwach – każda z nich to niezależne, często rodzinne przedsiębiorstwo silnie zakorzenione w lokalnej społeczności.
Lokalne zarządzanie, silna wspólnota
Model E.Leclerc opiera się na autonomii lokalnych sklepów, które – będąc częścią większej organizacji – mogą elastycznie reagować na potrzeby klientów. To unikalne podejście pozwala skutecznie łączyć skalę działania z lokalną odpowiedzialnością.
Wszyscy wspólnie pracujemy na sukces całej organizacji. To współdzielenie wiedzy i odpowiedzialności jest tym, co nas wyróżnia na rynku. Jest to model, który pozwala na dużą elastyczność i dostosowanie się do lokalnych rynków oraz potrzeb klientów a także daje unikalną perspektywę. Sklepy inwestują i płacą podatki w Polsce. E.Leclerc Polska to organizacja, w której praca jednostek przekłada się na dobro wspólne.
– mówi Jean Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska.
Od konkurencyjnych cen po cyfrową transformację
Filozofia marki, zapoczątkowana przez Edouarda Leclerca, od zawsze koncentruje się na ochronie siły nabywczej konsumentów: kupować taniej, by sprzedawać taniej. Oprócz bogatej oferty produktów – od świeżej żywności po artykuły do domu – E.Leclerc proponuje również marki własne w różnych segmentach cenowych oraz produkty sprowadzane z Francji.
Sieć stale inwestuje w nowe technologie i komfort klientów: kasy samoobsługowe, elektroniczne etykiety czy ekrany informacyjne stają się już standardem. E.Leclerc prowadzi także 12 sklepów internetowych i 25 stacji benzynowych z certyfikowanym paliwem wysokiej jakości.
Wsparcie społeczne i pracownicy
Od lat E.Leclerc angażuje się w pomoc społeczną – zarówno poprzez własne inicjatywy, jak „Ekstra paka dla bezpańskiego zwierzaka”, jak i współpracę z organizacjami działającymi w obliczu kryzysów zdrowotnych, środowiskowych czy geopolitycznych.
Marka zatrudnia ok. 5000 osób, dbając o ich rozwój, bezpieczeństwo i możliwość awansu – wielu pracowników związanych jest z firmą od samego początku.
Przyszłość zbudowana na wartościach
E.Leclerc w Polsce pozostaje wierny trzem zasadom: niezależności, solidarności i obronie interesów konsumentów. Z optymizmem patrzy w przyszłość, stawiając na rozwój, zrównoważone relacje z partnerami i coraz wyższy poziom satysfakcji klientów.
***
E.Leclerc działa w Polsce od 1995. To Grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami, współpracują z regionalnymi producentami, wspierają lokalne społeczności, dopasowując swoją ofertę do lokalnych warunków. Każdy sklep to odrębny podmiot. Kluczowym momentem dla rozwoju E.Leclerc w Polsce był rok 2010 i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska, w celu stworzenia niezależnych spółek dystrybucyjnych.
Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników w 36 sklepach znajdujących się w 32 miastach na terenie 13 województw.
E.Leclerc