5 popularnych w Polsce systemów ERP dla firmy handlowej

Systemy ERP dla firmy handlowejProwadzenie działalności w tej branży wiąże się z rozmaitymi trudnościami… Wiele z nich można jednak łatwo przezwyciężyć, stosując profesjonalne systemy ERP. Które z nich są szczególnie rekomendowane w 2025 r.?

Comarch ERP Optima – moduł Handel

Decydując się na system ERP do swojej firmy handlowej, zwróć uwagę m.in. na doświadczenie producenta i opinie na jego temat.

Na polskim rynku wiodącym dostawcą ERP jest Comarch, czyli przedsiębiorstwo z prawie 30-letnim doświadczeniem. Krakowska spółka cieszy się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem (m.in. wśród firm z sektora MŚP).

Jeśli prowadzisz działalność handlową, to zainteresuj się systemem ERP zawierającym moduł Handel. To kompleksowy program sprzedażowy, który dodatkowo profesjonalnie wspiera obsługę magazynu.

Comarch ERP Optima Handel zawiera wszystkie funkcje dostępne w module „Faktury”. Ponadto zapewnia optymalną kontrolę nad procesami logistycznymi, co przekłada się na skuteczne zarządzanie:

  • towarami
  • całym magazynem

Jakie są kluczowe funkcje? To np.:

  • wystawianie dokumentów magazynowych
  • rozliczanie magazynu
  • obsługa magazynu
  • sprzedaż internetowa
  • integracja z kurierami

Więcej o Optimie jako programie sprzedażowy z magazynem: https://www.comarch.pl/erp/comarch-optima/handel-z-magazynem/

Bardzo powszechnym wyborem jest też Comarch ERP Optima Handel Plus.

Ten moduł obejmuje istotne funkcjonalności dla przedsiębiorstw, które mają na co dzień do czynienia z bardziej rozbudowaną gospodarką magazynową.

Dodatkowo możesz zatem m.in.:

  • wystawiać faktury zakupu/sprzedaży na towary pochodzące z rozmaitych magazynów
  • oznaczać przyjęcia towarów konkretnymi partiami (ułatwia to decyzję, którą dostawę wydać z magazynu w pierwszej kolejności)

Comarch słynie z różnych, uniwersalnych rozwiązań, które znacząco przyspieszają pracę, zmniejszają koszty i maksymalizują zyski.

Warto też zainteresować się takimi programami, jak:

  • Comarch ERP Optima Detal
  • Comarch Mobile Inwentaryzacja

Subiekt GT

To nowoczesny i intuicyjny system obsługi sprzedaży i magazynów, który efektywnie wspiera cały dział handlowy. Jest szczególnie polecany małym firmom, mikroprzedsiębiorstwom i osobom prowadzącym niewielkie punkty usługowe.

Jakie są elementarne funkcje? To m.in.:

  • prowadzenie kartoteki kontrahentów
  • kompleksowa obsługa wszystkich typów dokumentów magazynowych i handlowych
  • prowadzenie kartoteki m.in. towarów, kompletów i opakowań zwrotnych
  • obsługa zamówień z rezerwacją towarów i fakturami zaliczkowymi
  • obsługa przedpłat i płatności realizowanych przy pomocy kart kredytowych
  • kompleksowa obsługa rachunków bankowych (złotówkowych/walutowych)
  • obsługa urządzeń zewnętrznych (m.in. kasy i drukarki fiskalne)

Istotna jest integracja programu z vendero oraz Sello. W rezultacie towary z Subiekta GT mogą być sprzedawane na aukcjach i w sklepach internetowych.

Oczywiście, nie jest to tak nowoczesne rozwiązanie, jak moduł od Comarch, ale i tak przydaje się w wielu sytuacjach. A Klienci mogą liczyć na prostą obsługę, co ma szczególne znaczenie w przypadku osób początkujących.

enova365 Handel

Dzięki zastosowaniu tego modułu możesz m.in. swobodnie prowadzić kompleksową dokumentację różnych operacji handlowych. „Sprawy papierkowe” w końcu przestaną Cię przerażać, a Ty uzyskasz kontrolę nad tym zagadnieniem. Ma to duże znaczenie w kontekście sprawnego i przejrzystego prowadzenia biznesu.

enova365 Handel gwarantuje m.in.:

  • automatyzację wystawiania dokumentów sprzedaży i zakupu
  • szybkie ewidencjonowanie zamówień i obsługi magazynu
  • kontrolę nad stanem należności i zobowiązań

Istotnym aspektem jest uniwersalność, bo nie ma problemu, aby dopasować funkcje do potrzeb własnej firmy.

Dodatkową korzyścią jest możliwość definiowania własnych dokumentów handlowych oraz magazynowych.

Prezentowane rozwiązanie sprawnie kooperuje z drukarkami fiskalnymi, sprawdzarkami cen, terminalami płatniczymi czy skanerami kodów kreskowych.

Wapro Mag: sprzedaż i magazyn

Marzy Ci się wydajnie funkcjonująca firma handlowa? Chcesz zminimalizować koszty i zwiększyć zyski? Pomoże Ci w tym program służący do obsługi magazynu i sprzedaży.

Poznaj najważniejsze zalety:

  • prosta obsługa
  • optymalizacja swoich zapasów
  • śledzenie sprzedaży w czasie rzeczywistym
  • praktyczny moduł finansowy
  • sprawniejsza wymiana danych
  • kompleksowa obsługa wielu magazynów i oddziałów
  • zarządzanie relacjami z klientem CRM
  • integracja z: platformą wymiany dokumentów Businesslink, Baselinker, e-commerce i Allegro
  • sprzedaż odbywa się szybko i wygodnie

Symfonia Handel

To kolejne oprogramowanie, które ułatwia codzienne życie. Dzięki niemu zarządzanie produkcją, sprzedażą, jak i magazynem stanie się prostsze i szybsze, co w rezultacie doprowadzi do wzrostu wydajności Twojej firmy handlowej.

Główne walory to:

  • przyspieszenie realizacji procesów handlowych
  • możliwość wystawiania rozmaitych dokumentów sprzedaży (np. faktury krajowe, paragony i rachunki)
  • pełna kontrola nad magazynem i obrotem towarów
  • wszystkie źródła sprzedaży znajdują się w jednym miejscu
  • zautomatyzowanie działań związanych z obsługą ofert, zamówień i obiegiem dokumentów rozliczeniowych
  • zredukowanie kosztów zarządzania magazynem

artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.