E.Leclerc świętuje 30 lat obecności w Polsce

E.Leclerc logoW październiku 2025 roku mija 30 lat od otwarcia pierwszego sklepu E.Leclerc w Polsce. Od tamtej pory marka konsekwentnie rozwija się na polskim rynku, stając się najdłużej działającą siecią super- i hipermarketów w kraju.

Dziś E.Leclerc to 36 placówek w 32 miastach i 13 województwach – każda z nich to niezależne, często rodzinne przedsiębiorstwo silnie zakorzenione w lokalnej społeczności.

Lokalne zarządzanie, silna wspólnota

Model E.Leclerc opiera się na autonomii lokalnych sklepów, które – będąc częścią większej organizacji – mogą elastycznie reagować na potrzeby klientów. To unikalne podejście pozwala skutecznie łączyć skalę działania z lokalną odpowiedzialnością.

Wszyscy wspólnie pracujemy na sukces całej organizacji. To współdzielenie wiedzy i odpowiedzialności jest tym, co nas wyróżnia na rynku. Jest to model, który pozwala na dużą elastyczność i dostosowanie się do lokalnych rynków oraz potrzeb klientów a także daje unikalną perspektywę. Sklepy inwestują i płacą podatki w Polsce. E.Leclerc Polska to organizacja, w której praca jednostek przekłada się na dobro wspólne.

– mówi Jean Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Od konkurencyjnych cen po cyfrową transformację

Sklep E.Leclerc LublinFilozofia marki, zapoczątkowana przez Edouarda Leclerca, od zawsze koncentruje się na ochronie siły nabywczej konsumentów: kupować taniej, by sprzedawać taniej. Oprócz bogatej oferty produktów – od świeżej żywności po artykuły do domu – E.Leclerc proponuje również marki własne w różnych segmentach cenowych oraz produkty sprowadzane z Francji.

Sieć stale inwestuje w nowe technologie i komfort klientów: kasy samoobsługowe, elektroniczne etykiety czy ekrany informacyjne stają się już standardem. E.Leclerc prowadzi także 12 sklepów internetowych i 25 stacji benzynowych z certyfikowanym paliwem wysokiej jakości.

Wsparcie społeczne i pracownicy

Od lat E.Leclerc angażuje się w pomoc społeczną – zarówno poprzez własne inicjatywy, jak „Ekstra paka dla bezpańskiego zwierzaka”, jak i współpracę z organizacjami działającymi w obliczu kryzysów zdrowotnych, środowiskowych czy geopolitycznych.

Marka zatrudnia ok. 5000 osób, dbając o ich rozwój, bezpieczeństwo i możliwość awansu – wielu pracowników związanych jest z firmą od samego początku.

Przyszłość zbudowana na wartościach

E.Leclerc w Polsce pozostaje wierny trzem zasadom: niezależności, solidarności i obronie interesów konsumentów. Z optymizmem patrzy w przyszłość, stawiając na rozwój, zrównoważone relacje z partnerami i coraz wyższy poziom satysfakcji klientów.

***
E.Leclerc działa w Polsce od 1995. To Grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami, współpracują z regionalnymi producentami, wspierają lokalne społeczności, dopasowując swoją ofertę do lokalnych warunków. Każdy sklep to odrębny podmiot. Kluczowym momentem dla rozwoju E.Leclerc w Polsce był rok 2010 i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska, w celu stworzenia niezależnych spółek dystrybucyjnych.

Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników w 36 sklepach znajdujących się w 32 miastach na terenie 13 województw.

E.Leclerc

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.