Różnice między cenami na półce i przy kasie to problem nie tylko dla klientów, ale też sklepów. Prawidłowe ułożenie produktów na półkach i ich właściwe oznakowanie, wiąże się z ciągłą weryfikacją i większym nakładem pracy. Rozwiązaniem staje się digitalizacja procesów, dzięki której sklepy mogą na bieżąco zmieniać ceny przez system elektronicznych etykiet lub identyfikować błędy za pomocą AI przy użyciu technologii, takich jak Shelf Recognition AI. Jak te narzędzia mogą funkcjonować w sklepach? Cena przy […]
Zakupy
Digitalizacja i automatyzacja nabierają szczególnego znaczenia w branży retail, która musi odpowiadać nie tylko na wymogi rynku i wysoką konkurencję, ale przede wszystkim na coraz bardziej zróżnicowane oczekiwania klientów. Biorąc pod uwagę dołączanie do ich grona pokolenia Z, które zupełnie inaczej kupuje i „doświadcza” niż starsze pokolenia klientów, właściciele sklepów stają przed dużym wyzwaniem. O skutecznych sposobach digitalizacji ścieżki zakupowej w sklepach offline rozmawiają Prelegenci VI Forum Retail Challenge Poland 2025 (25-26 września 2024 r., […]
Accenture i Fashion Biznes przeprowadziły II edycję badania zwyczajów zakupowych generacji Z, czyli osób urodzonych po 1995 r. Jego celem było zrozumienie wpływu ostatnich miesięcy na sposób realizacji procesów zakupowych młodego pokolenia oraz powiązanych z nimi sfer życia zdominowanych przez narzędzia cyfrowe. Najważniejsze wnioski zostały przedstawione w raporcie „Jak kupuje generacja Z”. Generacja Z najbardziej ze wszystkich przebadanych pokoleń zatęskniła za bezpośrednimi kontaktami dostępnymi bez ograniczeń, 46% z nich uważa, że nauka i praca zdalna […]
Okres pandemii koronawirusa wymaga zmiany w podejściu do prowadzonej działalności. Ta zasada dotyczy wielu branż, ale szczególnie widoczna jest w handlu. Zakazy i obostrzenia, ale również brak poczucia bezpieczeństwa wśród klientów wpływają na kondycję finansową sklepów. Konsumenci coraz częściej wybierają hybrydowe formy zakupów z dostawą do punktu odbioru w sklepie lub w zewnętrznych automatach do wydawania paczek. Wsparciem dla handlu w obecnej sytuacji może być częściowa automatyzacja sprzedaży realizowana za pomocą SelfLockerów, czyli skrytek na […]
Polacy wykazują się świąteczną rozwagą kupując prezenty świąteczne. Większość z nas zamiast wychodzenia z domu wybierze zakupy przez Internet. Co piąta osoba poświęci na to tylko godzinę, a co druga od 2 do 4 godzin. Centrum handlowe przed Świętami odwiedza co drugi Polak, poszukując zwłaszcza produktów na promocji – wynika z badania zleconego przez CBRE. Największe galerie odwiedzi średnio ponad 1 mln klientów. Zakupowa rozwaga nie idzie jednak w parze ze strategicznym planowaniem momentu zakupowego szaleństwa. […]
Ponad 30 lat temu pomarańcze na polskim stole w okresie Świąt Bożego Narodzenia były symbolem dostatku, a ich zdobycie wiązało się z nie lada wyzwaniem. Obecnie świeże, pachnące i okazałe owoce cytrusowe to nieodzowny element świątecznych półmisków. Produkty spożywcze, a zwłaszcza świeże owoce i warzywa, to towary delikatne, dość szybko się psujące. Podczas ich transportu trzeba zadbać nie tylko o ich zabezpieczenie przed uszkodzeniem, ale także o odpowiednią temperaturę i wilgotność dopasowane do konkretnego produktu […]
Duża konkurencja na rynku marketingu internetowego sprawia, że przedsiębiorcy muszą korzystać z kreatywnych projektów i obejmują działalnością coraz szersze pola zainteresowań swoich konsumentów. Współczesny sklep spożywczy nie oferuje już jedynie towarów codziennego użytku. Standardem są obsługa kart płatniczych, liczne promocje, programy lojalnościowe, podgrzewane produkty spożywcze, kurczak z grilla, a nawet wydzielone bistro, w którym dostaniemy hot-dogi, zapiekanki, croissanty, kawę lub herbatę. Powszechna jest opinia, że branża handlu detalicznego artykułami spożywczymi dopiero zaczyna zanurzać się w […]
Poniżej prezentujemy listę niedziel wolnych od handlu w 2018 roku, a więc dni, w które nie zrobimy zakupów m.in. w marketach i galeriach. Zakaz handlu będzie obowiązywał od marca 2018 roku. Pierwsza wolna niedziela w tym roku przypada na 11 marca. MARZEC 11 marca 2018 – wolna niedziela handlowa 18 marca 2018 – wolna niedziela handlowa KWIECIEŃ 1 kwietnia 2018 – wolna niedziela handlowa oraz Wielkanoc 8 kwietnia 2018 – wolna niedziela handlowa 15 kwietnia […]
20 listopada o godzinie 8:00 przy ul. Zakładowej 17 zostanie otwarty nowy sklep sieci Lidl! Będzie to największa placówka tej sieci w Łodzi. Podczas uroczystego otwarcia dla wszystkich Klientów organizatorzy przygotowali liczne atrakcje oraz promocje! Z okazji otwarcia nowego obiektu zostanie przygotowany festyn z wieloma atrakcjami! Wszyscy Klienci będą mogli wziąć udział w kulinarnym show – degustacji wyśmienitych potraw przygotowanych z produktów dostępnych w sklepach sieci Lidl. Ponadto barmani i bariści częstować będą aromatyczną kawą. Dla najmłodszych gości […]
W tym tygodniu z Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie dotarła decyzja nr 735/13 o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego. Tym samym, już za 10 dni, mapa krakowskich centrów handlowych oficjalnie wzbogaci się o nowy adres: Stawowa 61. To właśnie wtedy, 30 listopada, pierwszych swoich klientów powita Galeria Bronowice. Jej działania określa hasło: „Sztuka – Moda – Rozrywka”. Galeria Bronowice, o powierzchni ok. 60 tys. m2 GLA, usytuowana jest w północnej części Krakowa, w miejscu, […]