Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce. Trzeci kwartał przyniósł kontynuację wysokiej aktywności deweloperskiej, a nowe otwarcia zostały kompletnie zdominowane przez parki handlowe. To pierwszy taki kwartał w rozwoju polskiego rynku, kiedy jeden format całkowicie zdominował nową podaż. Dobrym nastrojom w segmencie nieruchomości handlowych towarzyszy też rosnąca liczba debiutów marek, a także pozytywne wyniki notowane po stronie sprzedaży detalicznej, odwiedzalności centrów handlowych i ich obrotów. PODAŻ: 102 000 […]
Raporty
Redakcja Przeglądu Handlowego wznawia akcję monitoringu cen towarów na półkach marketów w Polsce. 18 marca br. postanowiliśmy sprawdzić nasz rodzimy Olsztyn, a w nim cztery super i hipermarkety: Auchan, Carrefour, Kaufland oraz Stokrotka. Raport uwzględnia ceny 23 losowo wybranych produktów ze sklepowych półek, których lista została przygotowana wcześniej. We wszystkich sklepach sprawdziliśmy te same produkty. W przypadku, gdy produkt znajdujący się na liście nie zawiera konkretnej nazwy lub producenta, oznacza najtańszy szukany produkt w ofercie […]
Accenture i Fashion Biznes przeprowadziły II edycję badania zwyczajów zakupowych generacji Z, czyli osób urodzonych po 1995 r. Jego celem było zrozumienie wpływu ostatnich miesięcy na sposób realizacji procesów zakupowych młodego pokolenia oraz powiązanych z nimi sfer życia zdominowanych przez narzędzia cyfrowe. Najważniejsze wnioski zostały przedstawione w raporcie „Jak kupuje generacja Z”. Generacja Z najbardziej ze wszystkich przebadanych pokoleń zatęskniła za bezpośrednimi kontaktami dostępnymi bez ograniczeń, 46% z nich uważa, że nauka i praca zdalna […]
Polacy wykazują się świąteczną rozwagą kupując prezenty świąteczne. Większość z nas zamiast wychodzenia z domu wybierze zakupy przez Internet. Co piąta osoba poświęci na to tylko godzinę, a co druga od 2 do 4 godzin. Centrum handlowe przed Świętami odwiedza co drugi Polak, poszukując zwłaszcza produktów na promocji – wynika z badania zleconego przez CBRE. Największe galerie odwiedzi średnio ponad 1 mln klientów. Zakupowa rozwaga nie idzie jednak w parze ze strategicznym planowaniem momentu zakupowego szaleństwa. […]
Redakcja Przeglądu Handlowego postanowiła sprawdzić przedświąteczne ceny towarów na półkach e-supermarketów, które w Polsce zdobywają coraz większe uznanie wśród klientów. Tym razem pod lupę wzięliśmy internetowe supermarkety działające na terenie Olsztyna i okolic. 23 marca br. postanowiliśmy sprawdzić ceny w sklepach internetowych e-Rast.pl (sieć regionalna), Alma24.pl oraz e-PiotriPawel.pl Raport, według przyjętych przez nas zasad, uwzględnia ceny losowo wybranych produktów ze sklepowych półek. Podstawowym warunkiem raportu jest zasada, że we wszystkich badanych sklepach sprawdzamy ceny tych samych produktów. Poniżej […]
W trzecim kwartale 2015 roku sektor FMCG przeznaczył na reklamę ponad 224 miliony złotych, notując tym samym 12% wzrost w stosunku do analogicznego okresu z poprzedniego roku. Również na tle innych branż producenci FMCG, w zestawieniu do roku 2014, zaliczyli wzrost najbardziej zwiększając wydatki na promocję (o ponad 23 mln zł). Największe nakłady pochłonęła reklama telewizyjna, a wśród magazynów prym wiodły media branżowe – wynika z analizy przeprowadzonej przez niezależny dom mediowy Codemedia. Producenci soków i […]
Redakcja Przeglądu Handlowego wznawia akcję monitoringu cen towarów na półkach marketów w Polsce. Tym razem pod lupę wzięliśmy internetowe supermarkety. 23 marca br. postanowiliśmy sprawdzić ceny w sklepach internetowych Tesco.pl, Alma24.pl oraz e-PiotriPawel.pl Raport, zgodnie z przyjętym przez nas standardem, uwzględnia ceny losowo wybranych produktów ze sklepowych półek. We wszystkich badanych sklepach sprawdziliśmy te same produkty. Poniżej przedstawiamy listę 30 losowo wybranych produktów codziennego użytku, biorących udział w badaniu cen koszyków. Ceny najtańszych produktów w zestawieniu poszczególnych sklepów zostały pogrubione. […]
13 kwietnia br. zakończyliśmy naszą sondę „Ulubiona marka kawy wśród czytelników Przeglądu Handlowego”. Wyniki prezentujemy na poniższym wykresie. Sonda została przeprowadzona na stronach Przeglądu Handlowego – www.PrzegladHandlowy.pl w dniach od 24 marca 2014 do 13 kwietnia 2014 roku włącznie. Ankieta cieszyła się dużym zainteresowaniem. Oddano łącznie 347 głosów. Początkowo liderem sondy była marka Douwe Egberts, która później została wyprzedzona przez markę Astra oraz Woseba. Ostatecznie zdecydowanym liderem została Astra, która zdobyła aż 27% wszystkich głosów naszych czytelników. […]
W ostatnim dniu czerwca br. zakończyliśmy naszą sondę pt.: „Którą z wymienionych marek lodów lubisz najbardziej?”. Wyniki przedstawiamy poniżej. Sonda została przeprowadzona na stronach Przeglądu Handlowego – www.PrzegladHandlowy.pl w dniach od 1 czerwca 2013 r. do 30 czerwca 2013 r (włącznie). W sondzie oddano 198 głosów. Ulubioną marką lodów wśród Czytelników Przeglądu Handlowego okazała się Algida, świetnie znana za sprawą promocji na patyczkach lodów Big Milk (i wszystkich z tej serii), które dają szansę na wygranie drugiego […]
W ostatnim czasie na łamach naszego serwisu coraz częściej publikujemy sondy do głosowania. Tym razem pytaliśmy naszych Czytelników o to „W której sieci handlowej najchętniej robią zakupy?” Sonda została przeprowadzona na stronach Przeglądu Handlowego – www.PrzegladHandlowy.pl w dniach od 1 lutego br. do 3 marca br. Udział w sondzie wzięło 17 największych w Polsce sieci handlowych. Zaangażowanie w oddawanie głosów przez naszych Czytelników przerosło nasze oczekiwania, gdyż w ciągu miesiąca w ankiecie oddano dokładnie 414 głosów. Uważamy, że […]