Raporty

RAPORT: Porównanie wartości wielkanocnych koszyków z zakupami w e-supermarketach

Zakupy spożywcze online

Redakcja Przeglądu Handlowego postanowiła sprawdzić przedświąteczne ceny towarów na półkach e-supermarketów, które w Polsce zdobywają coraz większe uznanie wśród klientów. Tym razem pod lupę wzięliśmy internetowe supermarkety działające na terenie Olsztyna i okolic. 23 marca br. postanowiliśmy sprawdzić ceny w sklepach internetowych e-Rast.pl (sieć regionalna), Alma24.pl oraz e-PiotriPawel.pl Raport, według przyjętych przez nas zasad, uwzględnia ceny losowo wybranych produktów ze sklepowych półek. Podstawowym warunkiem raportu jest zasada, że we wszystkich badanych sklepach sprawdzamy ceny tych samych produktów. Poniżej […]

Dynamiczny wzrost nakładów branży FMCG w mediach w III kwartale 2015 – analiza wydatków reklamowych

FMCG

W trzecim kwartale 2015 roku sektor FMCG przeznaczył na reklamę ponad 224 miliony złotych, notując tym samym 12% wzrost w stosunku do analogicznego okresu z poprzedniego roku. Również na tle innych branż producenci FMCG, w zestawieniu do roku 2014, zaliczyli wzrost najbardziej zwiększając wydatki na promocję (o ponad 23 mln zł). Największe nakłady pochłonęła reklama telewizyjna, a wśród magazynów prym wiodły media branżowe – wynika z analizy przeprowadzonej przez niezależny dom mediowy Codemedia. Producenci soków i […]

RAPORT: Porównanie wartości koszyków z zakupami w internetowych supermarketach

Redakcja Przeglądu Handlowego wznawia akcję monitoringu cen towarów na półkach marketów w Polsce. Tym razem pod lupę wzięliśmy internetowe supermarkety. 23 marca br. postanowiliśmy sprawdzić ceny w sklepach internetowych Tesco.pl, Alma24.pl oraz e-PiotriPawel.pl Raport, zgodnie z przyjętym przez nas standardem, uwzględnia ceny losowo wybranych produktów ze sklepowych półek. We wszystkich badanych sklepach sprawdziliśmy te same produkty. Poniżej przedstawiamy listę 30 losowo wybranych produktów codziennego użytku, biorących udział w badaniu cen koszyków. Ceny najtańszych produktów w zestawieniu poszczególnych sklepów zostały pogrubione. […]

RAPORT: Ulubiona marka kawy wśród czytelników Przeglądu Handlowego

13 kwietnia br. zakończyliśmy naszą sondę „Ulubiona marka kawy wśród czytelników Przeglądu Handlowego”. Wyniki prezentujemy na poniższym wykresie. Sonda została przeprowadzona na stronach Przeglądu Handlowego – www.PrzegladHandlowy.pl w dniach od 24 marca 2014 do 13 kwietnia 2014 roku włącznie. Ankieta cieszyła się dużym zainteresowaniem. Oddano łącznie 347 głosów. Początkowo liderem sondy była marka Douwe Egberts, która później została wyprzedzona przez markę Astra oraz Woseba. Ostatecznie zdecydowanym liderem została Astra, która zdobyła aż 27% wszystkich głosów naszych czytelników. […]

RAPORT: Którą z wymienionych marek lodów lubisz najbardziej?

Którą z wymienionych marek lodów lubisz najbardziej

W ostatnim dniu czerwca br. zakończyliśmy naszą sondę pt.: „Którą z wymienionych marek lodów lubisz najbardziej?”. Wyniki przedstawiamy poniżej. Sonda została przeprowadzona na stronach Przeglądu Handlowego – www.PrzegladHandlowy.pl w dniach od 1 czerwca 2013 r. do 30 czerwca 2013 r (włącznie). W sondzie oddano 198 głosów. Ulubioną marką lodów wśród Czytelników Przeglądu Handlowego okazała się Algida, świetnie znana za sprawą promocji na patyczkach lodów Big Milk (i wszystkich z tej serii), które dają szansę na wygranie drugiego […]

RAPORT: W której sieci handlowej najchętniej robisz zakupy?

W której sieci handlowej najchętniej robisz zakupy?

W ostatnim czasie na łamach naszego serwisu coraz częściej publikujemy sondy do głosowania. Tym razem pytaliśmy naszych Czytelników o to „W której sieci handlowej najchętniej robią zakupy?” Sonda została przeprowadzona na stronach Przeglądu Handlowego – www.PrzegladHandlowy.pl w dniach od 1 lutego br. do 3 marca br. Udział w sondzie wzięło 17 największych w Polsce sieci handlowych. Zaangażowanie w oddawanie głosów przez naszych Czytelników przerosło nasze oczekiwania, gdyż w ciągu miesiąca w ankiecie oddano dokładnie 414 głosów. Uważamy, że […]

RAPORT: Ulubiona marka czekolady wśród czytelników Przeglądu Handlowego

Ulubiona czekolada - styczeń 2013

Ostatniego dnia stycznia 2013 roku zakończyliśmy naszą sondę „Ulubiona marka czekolady wśród czytelników Przeglądu Handlowego”. Wyniki przedstawiamy poniżej. Sonda została przeprowadzona na stronach Przeglądu Handlowego – www.PrzegladHandlowy.pl w dniach od 17 grudnia 2012 r. do 31 stycznia 2013 r. W sondzie oddano 144 głosy. Liderem niemal od samego początku została czekolada Milka. Drugie miejsce w wynikach naszej sondy zajęła marka Wedel, a podium zamykają ex aequo Goplana oraz Lindt. Pełne zestawienie prezentujemy na poniższym wykresie:   […]

Firmy spożywcze doceniają Facebooka

Zestawienie od ZPC Brześć - najwięksi na Facebooku

Facebook jest coraz mocniej wykorzystywany przez firmy spożywcze w celu zwiększenia sprzedaży oraz przywiązania klientów do swojej marki. Rosnące znaczenie social mediów w Polsce widać zarówno na przykładzie gigantów jak i mniejszych przedsiębiorstw. Według badań opublikowanych przez portalspozywczy.pl w październiku 2011 r. aż 97% ankietowanych stwierdziło, że kontakt z marką w Internecie miał wpływ na zakup danego produktu. Pokazuje to jak duże znaczenie ma Internet w kontekście promocji produktów. Rozwój social mediów w branży spożywczej […]

RAPORT: Porównanie wartości koszyków z zakupami w olsztyńskich marketach – Carrefour vs. Real

FMCG

Redakcja Przeglądu Handlowego kontynuuje rozpoczętą w lipcu akcję monitoringu cen towarów na półkach marketów w Polsce. Dnia 13 września br. postanowiliśmy sprawdzić nasz rodzimy Olsztyn, a w nim dwa supermarkety: Carrefour oraz Real. Raport podobnie jak w poprzednim zestawieniu uwzględnia ceny losowo wybranych produktów ze sklepowych półek. W obydwu sklepach sprawdziliśmy te same produkty. Zdjęcie dołączone do raportu obrazuje ceny poszczególnych produktów w każdym z badanych sklepów. Mniej za nasze zakupy zapłacilibyśmy w Realu, gdzie […]

RAPORT: Porównanie cen koszyków w warszawskich marketach

Kosz z zakupami

Redakcja Przeglądu Handlowego rozpoczęła akcję monitoringu cen towarów na półkach marketów w Polsce. W piątek 6 lipca br. odwiedziliśmy Warszawę, a w niej trzy stołeczne supermarkety: Piotr i Paweł (CH Marki), Real (CH Marki) oraz Carrefour (CH Wilanów). Raport uwzględnia ceny losowo wybranych produktów ze sklepowych półek. W każdym ze sklepów sprawdziliśmy te same produkty. Zdjęcie dołączone do raportu obrazuje ceny poszczególnych produktów w każdym z badanych sklepów. Najtańszym sklepem, biorąc pod uwagę wartość całego koszyka, […]