Ze świata

Pepco ma już 100 sklepów we Włoszech

Pepco

Grupa Pepco, dynamicznie rozwijająca się sieć dyskontowej sprzedaży detalicznej, do której należą marki Pepco, Dealz oraz brytyjski Poundland, ogłosiła właśnie otwarcie swojego setnego sklepu Pepco we Włoszech. Otwarcie sklepu w Centrum Handlowym Parco Da Vinci w Rzymie jest istotnym osiągnięciem grupy, które udowadnia sukces jej programu paneuropejskiej ekspansji, po regularnym w ostatnich latach uruchamianiu nowych sklepów zarówno na nowych rynkach, jak i na tych, na których już była obecna. Pepco ma już ponad 3 000 […]

Największe sieci handlowe w Polsce wycofują rosyjskie produkty ze swoich półek

Supermarket

W związku z wojskową inwazją Rosji na Ukrainę, większość sieci handlowych w Polsce, podjęła decyzję o wycofaniu z oferty rosyjskich i białoruskich produktów. Jakie sklepy wycofują rosyjskie produkty? Wśród największych sieci, które zdecydowały się na taką formę walki z rosyjskich agresorem, są m.in.: Carrefour, Auchan, Biedronka, Lidl, Żabka, Netto, Stokrotka, Polomarket, Intermarche, Kaufland, Lewiatan, Aldi, Topaz i wiele innych. 1 marca br. sieć Biedronka wycofuje produkty wyprodukowane przez dostawców zarejestrowanych na terenie Federacji Rosyjskiej oraz […]

Kakao teraz oraz dla przyszłych pokoleń

Kakao teraz oraz dla przyszłych pokoleń

1 października przypada Światowy Dzień Kakao – głównego składnika uwielbianej na całym świecie czekolady. Dla Mars Wrigley to kluczowy surowiec, bez którego nie byłoby cenionych przez konsumentów od dziesięcioleci produktów takich marek jak m.in.: Snickers®, M&Ms®, czy Twix®. Dlatego właśnie firma w sposób szczególny dba o zrównoważone pozyskiwanie kakao, inwestując w realizację swojej strategii „Kakao dla pokoleń” ponad 1 miliard USD. W 2017 roku Mars ogłosił swoją globalną strategię zrównoważonego rozwoju, którą nazwał „Planem Zrównoważonego […]

Nie tylko meble i jabłka. Polski handel zagraniczny kryje wiele niespodzianek

Handel zagraniczny

O eksporcie i imporcie najczyściej myśli się w kontekście inwestycji i kierunków, które najlepiej przyjąć, aby rozwinąć swoje przedsiębiorstwo. Czasami jednak warto zatrzymać się i spojrzeć jak zmieniła się kwestia zagranicznej wymiany handlowej Polski w ciągu ostatnich 10 lat. Jak udało się przekuć spory deficyt w nadwyżkę w eksporcie? Pierwsze lata po transformacji były stosunkowo trudnym okresem dla polskiego biznesu, który musiał być w stanie konkurować z produktami rozwiniętych gospodarek. Rozwój kraju, inwestycje zagranicznych koncernów […]

Dziś świętujemy Światowy Dzień Makaronu

Światowy Dzień Makaronu

Idealny wiosną, latem, jesienią i zimą. Zachwyca różnorodnością kształtów, a wykorzystywany jest do dań głównych, sałatek oraz także zup. Makaron – produkt, bez którego wielu nie wyobraża sobie życia. Można z niego wyczarować zarówno proste, jak i wykwintne danie. O tym skąd wzięła się jego popularność opowiadają eksperci PizzaPortal.pl. Z badania przeprowadzonego przez Polską Izbę Makaronu wynika, że aż 47% Polaków je go kilka razy w tygodniu, a 2,62% nawet codziennie. Jest drugim najchętniej spożywanym […]

Zażegnanie kryzysu na rynku mleka w rękach Chin?

Wśród francuskiej branży mlecznej przeważa opinia nt. sprzężenia kilku czynników powodujących głęboki kryzys na rynku mleka: załamania chińskiego importu mleka w proszku oraz rosyjskiego embargo w połączeniu ze wzrostem produkcji mleka po likwidacji kwot mlecznych. Europa pozbawiona dwóch największych rynków zbytu i „popchnięta” do zwiększonej produkcji, jedyne wyjście znalazła w magazynowaniu produktów mlecznych. Na koniec lipca br. zapasy wyniosły 350 tys. ton. Liczba, wydawałoby się, niewielka, wobec 17 mln ton corocznie eksportowanych przez UE, lecz […]

Konspol po raz drugi na targach marki własnej PLMA w Amsterdamie

Konspol

Firma Konspol zaprezentuje swoje stanowisko na targach marki własnej Private Label Manufacturers Association, które odbędą się w Amsterdamie w dniach 19-20 maja 2015. Podczas wydarzenia Konspol planuje zaprezentować szerokie portfolio produktów convenience oraz wędlin. Targi PLMA to doskonała okazja do zaprezentowania naszych możliwości i produktów szerokiemu gronu odbiorców z całej Europy. Konspol ma bogate doświadczenie w tworzeniu produktów pod marką własną oraz praktykę jeśli chodzi o produkty innowacyjne, nowoczesne, które spełniają oczekiwania coraz bardziej wymagających […]

Handlarze na liście miliarderów Forbes’a

Magazyn Forbes już po raz 29 opublikował listę najbogatszych ludzi na świecie. Tegoroczna lista najbogatszych ludzi świata amerykańskiego „Forbesa” składa się aż z 1826 miliarderów. Na jej czele – z majątkiem wartym 79,2 mld dolarów – po raz kolejny znalazł się Bill Gates Wśród multimiliarderów można znaleźć również przedstawicieli branży handlowej. Łączna wartość majątków blisko 2 tys. miliarderów, którzy znaleźli się na przygotowanej przez redakcję amerykańskiego „Forbesa” liście, wyniosła w tym roku 7,05 biliona dolarów wobec […]

Mokate na paryskich targach SIAL. Rozmowa z Jarosławem Kordaliskim, dyrektorem eksportu Grupy Mokate

Mokate na paryskich targach SIAL

Niedawna 24. edycja Międzynarodowych Targów Spożywczych SIAL 2012, która miała miejsce w Centrum Wystawienniczym Paris Nord — Villepinte, odbiła się szerokim echem w świecie biznesu. Mokate miało tam swoje własne stoisko, które zostało zauważone nie tylko przez media miejscowe. Czyżby więc opinia, że  wielkie targowanie zamiera w dobie internetu, nie była do końca  prawdziwa? Jarosław Kordalski: Jestem przekonany, że to była dla nas bardzo ważna impreza targowa – zresztą kolejna, bo staramy się być obecni […]

Jim Beam White zmienia etykietę

Jim Beam White

Jim Beam White – najlepiej sprzedający się Bourbon świata wprowadza na rynek nowe opakowanie. Nowa etykieta Jim Beama White mocno eksponuje słowo „bourbon”, czyli nazwę kategorii, której Jim Beam jest wieloletnim liderem. Etykieta zawiera mniej tekstu, dzięki czemu jest bardziej przejrzysta i zwracająca uwagę. Nie zmienia się prostokątny kształt butelki, który jest symbolem marki Jim Beam na całym świecie. Modyfikacje wprowadzone w opakowaniu Jim Beam White wynikają ze strategii informowania konsumentów o jakości produktów Jim […]