Rozmowa z Ignacym Kowalskim i Krzysztofem Wadasem z firmy Madej Wróbel

O firmie Madej Wróbel, jej pozycji na rynku wędlin i kiełbas, konkurencji i planach na przyszłość rozmawiamy z Ignacym Kowalskim, Dyrektorem Handlowym w firmie Madej Wróbel oraz Krzysztofem Wadasem, Kierownikiem działu marketingu marki Madej Wróbel. Rozmowę przeprowadził Mirosław Szul, Redaktor Naczelny Przeglądu Handlowego.

Ignacy Kowalski - Madej Wróbel

Na zdjęciu: Ignacy Kowalski, Dyrektor Handlowy w Madej Wróbel

Madej Wróbel to firma rodzinna o ugruntowanej pozycji na polskim rynku wędlin i kiełbas. Czy może Pan zdradzić naszym Czytelnikom jak powstała firma Madej Wróbel oraz jak ocenia Pan czasy dla firmy od jej powstania w 1992 roku?

Ignacy Kowalski, Dyrektor Handlowy w Madej Wróbel: Madej Wróbel to firma, założona przez dwie rodziny: Madej i Wróbel. Wszystko zaczęło się w Rudzie Śląskiej w 1992 roku, kiedy powstał nasz pierwszy mały sklep w dzielnicy Wirek. Gdy tylko nadarzyła się okazja, właściciele zdecydowali się na zakup małego zakładu produkcyjnego od Społem w Rudzie Śląskiej. To tam w rodzinnej atmosferze przygotowywaliśmy nasze pierwsze wyroby wędliniarskie dla najbardziej wymagających smakoszy. W 2004 roku przyszedł czas na otwarcie zakładu przy ulicy Magazynowej i zatrudnienie kilkudziesięciu osób. Od tego czasu firma przeprowadziła szereg modernizacji, dostosowując produkcje do oczekiwań rynku i skutecznie budując markę. Dziś badania pokazują, że osiągamy piątą pozycję spośród 1300 marek wędliniarskich pod względem rozpoznawalności.

Czy eksport produktów na rynki zagraniczne stanowi duży udział w całościowej produkcji firmy? Które kraje są dla Państwa najważniejsze w kontekście eksportu?

Staramy się rozwijać nasz dział eksportu, zatrudniamy specjalistów w tej dziedzinie – nasza uwaga skupia się obecnie na rynkach Unii Europejskiej.

W ofercie firmy Madej Wróbel znajdziemy przeróżne wyroby wędliniarskie oraz kiełbasy. Które z nich cieszą się największym uznaniem wśród konsumentów i czy coś oprócz wędlin i kiełbas posiadacie Państwo w swojej stałej ofercie?
Madej Wróbel

W swojej ofercie mamy szeroki asortyment produktów – aż 200 pozycji. Poza wędlinami, produkujemy też dania gotowe – pierogi, krokiety i gołąbki z różnym nadzieniem. Ofertę kierujemy do wszystkich dostępnych kanałów dystrybucji. Bacznie przyglądamy się oczekiwaniom rynku, dostosowując produkcję do zmieniających się trendów. W tej chwili na przykład tendencją spadkową wykazują się wędzonki, które również mamy w swojej ofercie. Dlatego postawiliśmy na rozwój kiełbasy i w tym się specjalizujemy. Nasze produkty cechują się wysoką zawartością mięsa, są bardzo wysokiej jakości, przygotowywane według unikatowych receptur, wyraziste w smaku. Od 2012 roku, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, rozwijamy produkcję kiełbas z szynki. To te produkty cieszą się największym uznaniem wśród klientów – obserwujemy wysoką sprzedaż kiełbasy głogowskiej z szynki. Na podium jest też kiełbasa krucha z galaretką i kiełbasa sołtysa. Dużą popularnością cieszą się też nasze nowości – kiełbasa z pieca i sucha z szynki. Obecnie rozszerzamy ofertę o kiełbasy cienkie i kabanosy w nowych smakach. Mamy nadzieję, że też będą hitem sprzedaży.

Wędliny i kiełbasy to duża i bardzo konkurencyjna branża. Jak firma Madej Wróbel radzi sobie z tak silną konkurencją na rynku?

Jesteśmy konkurencyjni przede wszystkim dzięki wysokiej jakości naszych produktów. Budujemy pozycję konsekwentnie poprzez spójną strategię marketingową, rozbudowy i modernizacje hal produkcyjnych, szkolenia kadry i codzienną pracę nad tym, by nasze produkty były jak najlepsze i jak najbardziej rozpoznawalne.

Krzysztof Wadas, Kierownik działu marketingu w Madej Wróbel

Na zdjęciu: Krzysztof Wadas, Kierownik działu marketingu w Madej Wróbel

Reklama dźwignią handlu. Jakie zdanie ma Pan(i) na temat reklamy w TV i Internecie w kontekście produktów oferowanych przez firmę Madej Wróbel?

Krzysztof Wadas, Kierownik Działu Marketingu w Madej Wróbel: Reklama w telewizji jest dla nas kluczowym nośnikiem komunikacji. Zresztą wydaje się, że dla całej branży co potwierdzają rosnące, z roku na rok, nakłady finansowe poświęcane na ten cel. Ale dostrzegamy też niezwykły potencjał serwisów internetowych i mediów społecznościowych i również tutaj chcemy być obecni.Poświęcamy coraz więcej siły i energii, aby skorelować nasze działania marketingowe i w telewizji i w sieci. Ostatnio rozpoczęliśmy kulinarną akcję tytułem „1000 improwizacji z kiełbasy”, która polega na cyklu niezwykłych przepisów na dania, które można „wyczarować” z kiełbasy.

Przepisy przedstawione są w nowoczesnej formie 60-sekundowych filmików, nakręconych metodą poklatkową. Ta konwencja bardzo dobrze odpowiada na zapotrzebowanie świata cyfrowego – jest szybka i dynamiczna – dokładnie taka, jak nasz dzisiejszy świat. Filmy z przepisami pojawiają się na fanpage firmy Madej Wróbel, stronie internetowej, kanale YouTube, serwisach kulinarnych, w blogosferze i wszędzie tam, gdzie wzbudzają zainteresowanie.

Naszym celem jest wykreowanie swoistej mody na kiełbasę, sprawienie, że zacznie być postrzegana jako element łączący tradycję z nowoczesnością. Aby osiągnąć taki cel – musimy być widoczni wszędzie – nie tylko w telewizji. Dlatego prowadzimy równoległe działania promocyjne zarówno w prasie, internecie, jak i w telewizji.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Mirosław Szul / PrzeglądHandlowy.pl

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Ignacy Kowalski, Kiełbasy, Krzysztof Wadas, Madej Wróbel, Mięso, Mirosław Szul, Producent kiełbas, Producent mięsa, Producent wędlin, Rynek kiełbas, Rynek wędlin
Nowe oryginalne smaki Parówek Premium od Chrzanowskiej Manufaktury Wędlin

Chrzanowska Manufaktura Wędlin (ChMW) nieustannie poszerza swoją ofertę parówek premium o wysokiej, bo aż 92% zawartości mięsa. Na rynek trafiły właśnie...

Zamknij