Ubiegły sezon na lody w Polsce był bardzo udany dzięki upalnym wakacjom. W 2015 roku firma Nestlé – producent 97 rodzajów lodów, odnotowała wzrost sprzedaży w tym segmencie o 23% w porównaniu do analogicznego okresu z 2014 roku. Bezkonkurencyjnym hitem były lody KAKTUS. W tym roku KAKTUSy pojawią się w nowej odsłonie z wyjątkowo długą polewką. Na lodożerców czeka też wiele innych nowości. Które propozycje staną się hitem sezony 2016? Podczas ubiegłorocznego lata Polacy chętnie […]
Producenci
Tymbark już 80 lat temu odkrył źródło witalności. Płynie ono wprost z natury, a jego serce bije wśród jabłoni polskich sadów. To właśnie jabłka są kluczem do kochania życia. Pełne witamin i niepowtarzalnego smaku, każdego dnia dają nam zastrzyk uśmiechu i radości. Tymbark, jako prawdziwy znawca, który zgłębił wszystkie tajemnice tych owoców, przedstawia trzy nowe, wyjątkowo soczyste warianty soków tłoczonych – słodki Champion, aromatyczny Jonagold i kwaśna Antonówka. Jabłka to niezwykłe owoce, przez wielu ekspertów […]
Polski producent lodów, firma Grycan – Lody od pokoleń, wiosną 2016 roku wprowadza do sprzedaży linię lodów impulsowych w kubeczkach z łyżeczką. Rozszerzając swoją ofertę o lody impulsowe marka wchodzi w segment, który stanowi 61% całego rynku lodów. Lody impulsowe marki Grycan – Lody od pokoleń w kubeczkach 125 ml z dołączoną łyżeczką będą dostępne w sprzedaży detalicznej od kwietnia 2016 roku. Nową linię stanowią trzy najbardziej lubiane przez Polaków smaki – waniliowy, truskawkowy i […]
Branża spirytusowa ubiegły rok zalicza do umiarkowanie udanych. Wyhamowały spadki w produkcji i sprzedaży wódki na rynku krajowym. Produkcja nie wróciła jednak do poziomów sprzed podwyżki akcyzy. Martwi zatrzymanie rozwoju eksportu i potencjalny wzrost szarej strefy. Przedsiębiorcy wskazują, że przy wysokich obciążeniach i niskiej rentowności w kraju, trudno inwestować w promocję zagraniczną. Produkcja wciąż niska W 2015 r. utrzymywała się niższa produkcja napojów spirytusowych, przy lekkich wzrostach w produkcji pozostałych kategorii alkoholi. Zakłady spirytusowe w […]
W ciągu minionych dwunastu miesięcy browary sprzedały 39,8 mln hektolitrów piwa (włącznie z eksportem), to jest o 0,7% więcej niż w 2014 r. W opinii Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (branża piwowarska) – Browary Polskie krajowy rynek piwa jest już rynkiem dojrzałym i nasyconym, a jego dalszy rozwój będzie zmierzał w kierunku dywersyfikacji oferty produktowej, w odpowiedzi na rosnące wymagania konsumentów, coraz bardziej świadomych i otwartych na piwne innowacje oraz piwa o mniejszej zawartości alkoholu. Po […]
Firma Octim zakończyła właśnie proces rebrandingu swoich dwóch kluczowych grup produktów – octów i musztard. To pierwszy etap zmian związanych z wprowadzeniem całościowego nowego wizerunku firmy. Producent octów, musztard i ketchupów z Olsztynka działa na rynku od 1965 r. Odświeżenie logo oraz wprowadzenie nowych etykiet produktów związane jest z rozwojem firmy oraz dynamiczną rozbudową sieci dystrybucji. Opracowanie nowego wizerunku marki Octim powierzono agencji brandingowej Brandy Design, która jest laureatem wielu branżowych nagród, m.in. Effie Awards, która to […]
Rok 2016 przyniesie rosnącą konkurencję na rodzimym rynku słodyczy i tym samym – konieczność poszukiwania nowych kierunków zbytu. Producenci zmierzą się również z drożejącymi cenami surowców, presją marżową ze strony sieci handlowych oraz napływem tanich słodyczy z Ukrainy. Mimo że aż 91 proc. Polaków przyznaje się do kupowania słodyczy, z czego ponad 30 proc. nabywa je kilka razy w tygodniu, Polska nadal pozostaje w tyle za krajami europejskimi jeżeli chodzi o spożycie wyrobów cukierniczych. Choć w […]
Od 1 stycznia 2016 roku Marek Tarnowski, po 15-letnim okresie sprawowania swojej funkcji, przestaje być Prezesem Zarządu i CEO Grupy Mokate i przechodzi do Rady Nadzorczej Spółki. Jego miejsce zajmie Adam Mokrysz, sukcesor rodziny właścicieli, czwarte pokolenie w istniejącej nieprzerwanie od 1927 roku rodzinnej firmie Mokate. Grupa firm Mokate jest jednym z niewielu przykładów lokowania z sukcesem polskich marek za granicą. Kawy Mokate i herbaty Loyd są istotnymi markami swoich kategorii niemalże we wszystkich krajach […]
Firma Nestlé w swoim szwajcarskim laboratorium przeprowadziła niedawno wyjątkowe badania. Wzięła pod lupę 700 tabliczek czekolady, poddając je rozmaitym testom mierzącym wpływ wilgoci, tlenu i światła na produkt. Badanie pozwoli dobrać optymalne opakowania i daty ważności produktów. Do 2017 roku Nestlé chce zmniejszyć ilość wykorzystywanych opakowań aż o 100 000 ton! Jak bardzo czekolada wrażliwa jest na wilgoć, tlen czy światło, sprawdzali naukowcy z Nestlé Research Center w Lozannie. Do tej pory nikt na taką […]
Nowe produkty z sukcesem wprowadzane w Polsce i na zagranicznych rynkach, niemal 100 nowych etatów jako efekt dynamicznego rozwoju i wzrost sprzedaży rok do roku o 4% to efekt zaangażowania pracowników i managerów Grupy Sokołów S.A. w 2015 roku. 40 lat historii i pasji Rok 2015 był dla Grupy Sokołów S.A. rokiem szczególnym, ale też pełnym wyzwań. Obchodziliśmy dwa ważne Jubileusze – 40-lecie istnienia Oddziału w Sokołowie Podlaskim oraz 15-lecie powstania Grupy Sokołów S.A. Zakład w Sokołowie […]