Handel detaliczny

Siedem trendów w print i retail na 2015 rok

Rok 2015 jest przez wielu ekspertów marketingu zapowiadany jako bardzo dynamiczny i skupiony na rozwoju nowych technologii. Do pewnego stopnia takie tendencje mają swoje odbicie w branżach print i retail. Przygotowaliśmy zestawienie siedmiu trendów, których obecność już teraz daje się zauważyć i zapewne będzie w najbliższym czasie widoczna coraz lepiej. Po pierwsze: rozwój digital signage Digital signage, czyli wszelkiego rodzaju elektroniczne nośniki, które prezentują informacje, reklamy i inne wiadomości klientom znajdującym się w sklepie, placówce […]

Branża handlowa i FMCG na Dniach Pracodawców

Dni Pracodawców

Osoby szukające pracy w branży FMCG ubiegły rok mogą uznać za udany, bo liczba ofert w tym sektorze wzrosła o 11% w stosunku do 2012 roku. Najbardziej wzrosło zapotrzebowanie na pracowników produkcji, specjalistów od sprzedaży oraz logistyki. Dobrze zapowiada się również ten rok, w I kwartale liczba propozycji zatrudnienia wyniosła już ponad 4,7 tys., czyli była o 6% większa niż w analogicznym okresie 2013. Lepsza koniunktura oznacza jednak, że trudniej będzie znaleźć odpowiednich pracowników, dlatego […]

Poland & CEE Retail Summit 2014 – podsumowanie

W dniach 19 – 20 marca 2014 roku w Warszawie odbył się kongres Poland & CEE Retail Summit – czyli doroczne spotkanie przedstawicieli handlu i producentów FMCG. Ta niezwykła impreza branżowa odbyła się w hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport. Przegląd Handlowy był patronem medialnym tego wydarzenia. Pierwszego dnia kongresu podczas sesji plenarnej poruszone były takie tematy jak: Nierównowaga w światowym systemie gospodarczym, kryzys i przemysłowa gospodarka nietrwałości (prof. Elżbieta Mączyńska, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne) Konsument w roku 2014 […]

Carrefour i Lukoil poszerzają współpracę – kolejne innowacyjne sklepy już otwarte

Carrefour Express na stacjach Lukoil

Carrefour Polska i Lukoil Polska rozwijają partnerstwo, w wyniku którego klienci stacji mogą korzystać już z 22 sklepów franczyzowych Carrefour Express na stacjach paliw. Nowoczesne obiekty należące do koncernu zyskały nowy atut – szeroki asortyment, w którym pojawiły się między innymi warzywa i owoce, nabiał oraz inne produkty świeże. Partnerzy wspólnie przygotowali innowacyjny koncept sklepu dla stacji paliw, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz ułatwić codzienne zakupy. Carrefour Express na stacjach LUKOIL to innowacja, która łączy […]

Bać-Pol otwiera oddział Cash&Carry we Włocławku

Leszek Bać

Testując nową formułę rozwoju dystrybucji i rozpoczynając projekt franczyzy Cash&Carry, Grupa Kapitałowa Bać-Pol pojawiła się w końcówce 2012 roku na terenie Włocławka. W zależności od tempa rozwoju i potencjału rynku, projekt przewidywał kilka wariantów działań. Potencjał tego rynku okazał się być bardzo duży. Dlatego, aby go w pełni go rozwinąć i wykorzystać, Grupa Kapitałowa Bać-Pol wdraża jeden z wariantów, zakładający zdecydowanie głębsze zaangażowaniu w ten rynek. W praktyce oznacza to, że na rynku wypracowanym przez […]

XS Power Drink – nowy napój energetyczny na polskim rynku

Po wielkim sukcesie, jaki na całym świecie odniósł XS™ Power Drink, ten wyjątkowy napój dla ludzi aktywnych pojawił się również na polskim rynku. Wysoka zawartość witaminy B, mieszanka składników energetycznych oraz brak cukru sprawiają, że XS™ Power Drink pozwala pozostać na wysokich obrotach nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Niezależnie od tego, czy poznajemy nowe szlaki rowerowe, przedzieramy się przez „miejską dżunglę”, czy ścigamy się ze znajomymi na górskich stokach, XS™ Power Drink zawsze dostarczy nam […]

PayU: Wielkanocne zakupy z Internetu? Branża spożywcza wciąż czeka na swoje „5 minut” w sieci

Zakupy spożywcze online

Przed świętami wielkanocnymi e-delikatesy oraz sklepy internetowe z branży spożywczej intensywniej zachęcają do zakupów z dostawą do domu. Czy zamawianie jedzenia przez Internet zyska w końcu na popularności, tak jak przewidują prognozy? W porównaniu do rynków zagranicznych rodzime e-delikatesy mają wciąż sporo do nadrobienia. W czasie gdy Ocado, czyli największe delikatesy internetowe w Wielkiej Brytanii, wygenerowały 600 mln funtów (ok. 3 mld zł) przychodu, w Polsce wynik ten dla całej branży łącznie wyniósł zaledwie 200 […]

Rossmann najchętniej polecany i opisywany

Rossmann

Drogerie Rossmann znalazły się w „złotej dziesiątce” sklepów, których nazwy najczęściej pojawiają się w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych. Z wyników badań przeprowadzonych przez OC&C Strategy Consultants na grupie 25 tys. respondentów wynika, że drogerie Rossmann są trzecim najchętniej wybieranym miejscem zakupów, tuż po Allegro i Ikei. Dodatkowo marka jest jedną z najczęściej pojawiających się w mediach. Analiza przeprowadzone przez Press-Service Monitoring Mediów wskazała, że Rossmann znalazł się w 2012 roku na siódmym miejscu wśród marek […]

Współpraca ZPM Biernacki z siecią hipermarketów Kaufland

Plakat BeefMaster

Zakład Przemysłu Mięsnego Biernacki podpisał umowę o współpracy z siecią sklepów Kaufland w Polsce. W ramach zawartej umowy – w ponad 150 marketach Kaufland – pojawiły się pierwsze produkty pod marką BeefMaster (rostbef surowo – wędzony i szynka wołowa). Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, sukcesywnie wprowadzamy nasze produkty do sieci handlowych w Polsce. Poprzez współpracę m.in.: z siecią Kaufland zamierzamy wypromować kulturę spożycia wołowiny w naszym kraju. W Polsce średnie spożycie wołowiny na jedną osobę wynosi […]

Bać-Pol konsoliduje rynek

Targi Bać-Pol

Wydźwięk targów zorganizowanych w Chorzowie przez Grupę Kapitałową Bać – Pol jest dla wszystkich jednoznaczny. Firma jest gotowa, aby być liderem w procesie konsolidacji polskiego handlu w kanale tradycyjnym. Blisko 100 wystawców (w tym wszyscy najwięksi producenci produktów spożywczych) i ponad 2.000 klientów detalicznych z obszaru Śląska i Małopolski wzięło udział w targach zorganizowanych przez Grupę Kapitałową Bać – Pol w Śląskim Centrum Targowym w Chorzowie w dniach 11 i 12 października. Zwieńczeniem imprezy, której […]