Aktualności

Aktualności z branży spożywczej i handlu w Polsce. Nowości spożywcze, sieci handlowe, producenci żywności i wydarzenia branżowe. Wywiady i koszyki cenowe z polskich sklepów.

Delecta „zakręciła” produktami w telewizji

Kampania marki Delecta na Wielkanoc 2014

Od 17 marca do końca kwietnia br. produkty Delecta zawirują w kampanii sponsorskiej przed wybranymi programami telewizyjnymi. W kluczowym okresie przedświątecznej sprzedaży, producent stawia na reklamę najbardziej popularnych ciast i deserów z portfolio marki. Emisje 8-sekundowych billboardów sponsorskich zaplanowano przed wybranymi serialami i programami dla kobiet w TVP2, TVN i Polsacie oraz na platformach TVN Player oraz TVP VOD. W sklepach zaplanowano działania prosprzedażowe w formie dodatkowych ekspozycji materiałów POS, promocji cenowych i  modułów reklamowych […]

Znamy najlepsze produkty 2014 roku według projektu „Produkt Roku. Wybór Konsumentów”

Już po raz dziesiąty konsumenci wybrali, ich zdaniem, najlepsze produkty z branży FMCG jakie pojawiły się na polskim rynku w minionym roku. 4 marca 2014 r. w Warszawie uhonorowani zostali laureaci jubileuszowej, polskiej edycji projektu marketingowego „Produkt Roku. Wybór Konsumentów – 2014”. Zwycięskie produkty wyłoniono na podstawie badania, przeprowadzonego za zlecenie firmy Produkt Roku Polska, przez Instytut Badawczy Ipsos. W badaniu wzięło udział 5000 polskich konsumentów, którzy na podstawie wywiadu internetowego, wskazali ich zdaniem najlepsze […]

Carrefour rozpoczął budowę Sonata Park w Sochaczewie

Carrefour Polska, właściciel i zarządca sieci centrów handlowych w Polsce, oficjalnie rozpoczął budowę nowoczesnego retail parku w podwarszawskim Sochaczewie. 12 marca br. odbyło się uroczyste wbicie symbolicznej łopaty pod inwestycję Sonata  Park, w której udział wzięli Ronan Martin,  Wiceprezes Carrefour Polska, Jerzy Mirgos, Prezes Zarządu MIRBUD SA  oraz Stanisław Wachowski, Zastępca Burmistrza Miasta Sochaczew. W swoim przemówieniu Wiceprezes Carrefour Polska podkreślił rolę współczesnych parków handlowych, których format oraz oferta handlowa w pełni odpowiadają bieżącym potrzebom […]

Rusza nowa kampania Tymbark dla soków 100%

Sok Tymbark

Badania wykazują, że Polacy jedzą pełnowartościowe śniadania tylko w weekendy. Odpowiedzią marki TYMBARK na ten problem jest projekt „Środa to mała sobota” przygotowany w ramach długofalowej kampanii „Zacznij zdrowo dzień od szklanki soku”. Uczy on konsumentów, jak zdrowe nawyki śniadaniowe przenieść również na pozostałe dni tygodnia. Jeśli siedem dni to za dużo, TYMBARK radzi zacząć od małych kroków i swoje postanowienie wdrażać np.: już od środy. Misją marki TYMBARK jest budowanie wśród konsumentów świadomości, że […]

Finlandia Vodka najlepiej ocenianą wódką przez Polaków

Finlandia Thermo Winter 2013

Finlandia® Vodka po raz kolejny zdobyła pozycję lidera pod względem ocen konsumentów. Według badań przeprowadzonych w 2013 roku przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, okazała się w świadomości konsumentów najbardziej zbliżona do ideału. Jeden z dwóch najmocniejszych brandów w portfolio Brown-Forman, został najwyżej oceniony we wszystkich kategoriach spośród wszystkich analizowanych marek wódek. Według badań zrealizowanych przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR w 2013 roku zdecydowanie najbardziej znanymi napojami alkoholowymi  były wódki czyste i białe gatunkowe. W kategorii […]

Sklepy SPAR z własną stacją radiową

Spar

Projekt Radio SPAR zgodnie z założeniem systematycznie zwiększa swój zasięg i wchodzi do kolejnych sklepów sieci. Aktualnie sześćdziesiąt sześć placówek emituje swoim klientom treści radia SPAR – wkrótce dołączą do nich kolejne. Radio SPAR to dedykowana sklepom SPAR usługa nakierowana na reklamę produktów dostępnych w ofercie sieci za pośrednictwem muzyki i komunikatów emitowanych w sklepie. Projekt, który powstał z myślą o poszerzeniu kanałów dotarcia z przekazem marketingowym, okazał się pomocny również dla samych właścicieli sklepów […]

Dynamiczny rozwój marek grupy FoodCare

Marki FoodCare odnotowały znakomite wyniki w 2013 r. Motorami sprzedaży jednej z wiodących firm z branży FMCG były: napój energetyczny BLACK, kultowe FRUGO, marka produktów deserowych Gellwe oraz marka płatków śniadaniowych i herbat mrożonych Fitella. Firma należąca do Wiesława Włodarskiego zapowiada, że 2014 rok upłynie pod znakiem dalszego intensywnego rozwoju portfolio produktów oraz umacniania pozycji poszczególnych marek zagranicą. Sprzedaż FRUGO od momentu reaktywacji marki przekroczyła 300 mln butelek. W ub. r. brand wygenerował przychody w wysokości 101 […]

Chusteczki hipoalergiczne dla niemowląt od JELP

JELP - Hipoalergiczne chusteczki dla niemowląt

Producent hipoalergicznych detergentów marki JELP wprowadza na rynek chusteczki pielęgnacyjne. To już druga nowość w portfolio duńskiej marki – na początku tego roku w sprzedaży pojawił się punktowy odplamiacz mający pomóc w walce z typowymi, dziecięcymi zabrudzeniami.  Hipoalergiczne chusteczki marki JELP zostały stworzone z myślą o pielęgnacji skóry twarzy i ciała niemowląt oraz dzieci. To pierwszy kosmetyczny produkt w portfolio duńskiej marki, w którym do tej pory dominowały hipoalergiczne detergenty – proszki, żele oraz płyny […]

Kolejny dobry rok dla branży winiarskiej

Branża winiarska

Grono miłośników wina wciąż rośnie. W 2013 polska branża winiarska odnotowała poprawę wartości sprzedaży i zwiększanie się udziałów wina w rynku. Jak oceniają miniony rok eksperci z Polskiej Rady Winiarstwa i czy rok 2014 będzie równie korzystny? Członkowie Polskiej Rady Winiarstwa jednogłośnie stwierdzają, że ubiegły rok można zaliczyć do udanych. Dzięki licznym inwestycjom oraz sukcesom w pozyskiwaniu nowych klientów oraz rynków zbytu rok 2013 zakończyliśmy pod względem wielkości sprzedaży wyrobów winiarskich wzrostem o 170%, a […]

Mokate inwestuje i zwiększa powierzchnię

Fabryka Mokate

Fabryki Mokate w Ustroniu i Żorach w ciągu kilkunastu miesięcy zwiększą swoje powierzchnie. Prace budowlane już się rozpoczęły. Zapotrzebowanie na produkty Mokate na całym świecie z roku na rok wzrasta. Chcąc nadążyć za popytem, firma zdecydowała się na poczynienie ważnych inwestycji kubaturowych. W Ustroniu rozpoczęła się już reorganizacja powierzchni produkcyjno-magazynowej. Dzięki niej zakład zyska więcej miejsca, na którym staną nowoczesne maszyny produkcyjne. Inwestycja jest związana przede wszystkim z sukcesem sprzedażowym herbat Loyd w piramidkach, na […]