Handel detaliczny

Kaufland Marketplace z mocnym debiutem – tysiące sprzedawców, miliony produktów, europejska ekspansja

Kaufland Marketplace

Platforma e-commerce Kaufland.pl odnotowuje dynamiczny wzrost i umacnia swoją pozycję na polskim rynku. W niespełna 9 miesięcy od uruchomienia, Kaufland Marketplace przyciągnął już ponad 3 000 sprzedawców oraz miliony klientów, stając się jednym z najważniejszych graczy w sektorze e-handlu. Teraz spółka przyspiesza ekspansję na kolejne europejskie rynki. Dynamiczny rozwój oferty i bazy sprzedawców Platforma Kaufland.pl oferuje obecnie ponad 6 milionów produktów w ponad 6 400 kategoriach – od codziennych artykułów, przez elektronikę, aż po wyposażenie […]

Eurocash świętuje 30-lecie: lider franczyzy i hurtu FMCG podkreśla swój wpływ na handel w Polsce

30 lat Eurocash

Grupa Eurocash, największy hurtownik FMCG i największy franczyzodawca w Polsce, obchodzi w tym roku 30-lecie działalności. Z okazji jubileuszu firma podsumowuje swoje osiągnięcia, prezentując konkretne dane liczbowe i rynkowe analizy, które potwierdzają jej kluczową rolę w transformacji polskiego handlu. Lider pod każdym względem Z ponad 15,5 tys. placówek zrzeszonych w sieciach takich jak Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan czy Gama, Eurocash wyraźnie dominuje na rynku. Zgodnie z danymi Ministerstwa Finansów za 2023 r., […]

Krakowski Kredens otworzy pierwszy sklep stacjonarny w Warszawie

Marka Krakowski Kredens, znana z wysokiej jakości wyrobów tradycyjnych, wkracza w nowy etap rozwoju. Po grudniowym debiucie odświeżone sklepu internetowego, teraz przyszedł czas na pierwszy sklep stacjonarny. Nowy lokal o powierzchni 40 m2. otworzy swoje drzwi w kwietniu w warszawskim centrum handlowym KEN Center, największej galerii handlowej na Ursynowie. Powrót w nowej odsłonie Nowy właściciel marki, posiadający prawa do znaku towarowego Krakowski Kredens, postawił na reaktywację brandu w odświeżonej formie. Pierwszym krokiem było uruchomienie w […]

Dyskonty wciąż trzymają się mocno. Nie tylko dzięki markom własnym

Sklepy a social media

Na fali dwucyfrowej inflacji rynek marek własnych w Polsce eksplodował i przez wiele miesięcy notował skokowe wzrosty. Stabilizacja gospodarcza sprawiła jednak, że w 2024 r. ta kategoria rośnie wolniej i powoli oddaje zagarniętą przestrzeń produktom premium. Równolegle pozycję numer „1” w kanałach sprzedaży wzmacniają dyskonty z ponad 43% udziałem w rynku FMCG. Takie dane płyną z raportu Shopper Trends opracowanego przez firmę NIQ. Dynamiczne wzrosty marek własnych można traktować jako niemal liniowe odzwierciedlenie kryzysu w […]

Żabka ma już 9 tysięcy franczyzobiorców

Sklep Żabka w Kosinie na Podkarpaciu

Już 9000 franczyzobiorców prowadzi swoje lokalne biznesy pod szyldem Żabki. Do sieci dołączył właśnie 9000. przedsiębiorca, który zarządza sklepem w Kosinie (woj. podkarpackie), liczącej mniej niż 4000 mieszkańców. Żabka skutecznie przyciąga swoim modelem biznesowym osoby zmotywowane i zaangażowane, oferując im lokal, szerokie wsparcie szkoleniowe, logistyczne i marketingowe. To różnorodność i wyjątkowość franczyzobiorców są siłą sieci. Dzięki nim oferta Żabki dostępna jest niemal w każdym zakątku Polski, również w niewielkich miejscowościach. Cieszymy się, że możemy powitać […]

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą ofertę produktów w niskich cenach na każdy sezon! Akcja trwa od 22 kwietnia do 5 maja 2024 r. Lidl Polska od początku funkcjonowania rozwija swoją działalność wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz podążając za potrzebami i trendami rynku. Na szczególną uwagę zasługuje sklep internetowy marki, który obchodzi właśnie 5-lecie! Dzięki ofercie […]

Grupa Żabka po raz drugi z nagrodą Gallupa

Grupa Żabka po raz drugi z nagrodą Gallupa

Po raz drugi z rzędu Grupa Żabka znalazła się w gronie wyjątkowych miejsc pracy na świecie, których pracownicy wykazują się najwyższym zaangażowaniem. Zdobyła nagrodę Gallup Exceptional Workplace Award 2024, zostając tym samym pierwszą i jedyną polską firmą, która otrzymała to prestiżowe wyróżnienie. Nagroda cieszy, tym bardziej, że to właśnie pracownicy Żabki docenili jej kulturę organizacyjną opartą na wspólnie wypracowanych wartościach, budowaną na bazie wzajemnego szacunku, zaufania, równości i transparentności na każdym szczeblu organizacji. Siła Grupy […]

Jak Polacy korzystają z różnych formatów handlowych?

Jak Polacy korzystają z różnych formatów handlowych?

Ponad 60% polskich konsumentów robi większe zakupy spożywcze (powyżej 100 zł) w dyskontach. Podobny odsetek wybiera też centra handlowe ze względu na ich ofertę rozrywkową, a blisko 40% Polaków decyduje się na wizytę w parkach handlowych ceniąc sobie dobrą znajomość przestrzeni, co gwarantuje sprawne i szybkie zakupy. Najnowszy raport Cushman & Wakefield „UX retail w Polsce. Polacy o budowie doświadczeń w obiektach handlowych” wskazuje, że Polacy mają jasno sprecyzowane oczekiwania w stosunku do każdego formatu […]

Niedziele handlowe w 2024 roku

Handel w niedzielę

W 2023 roku 7 razy mieliśmy niedziele handlowe, które to często nazywane są dniem „handlu bez ograniczeń”. Ile razy niedziela handlowa wypadnie w 2024 roku? Co ciekawe, według aktualnych rozporządzeń, w 2024 roku nic nie zmieni się w związku z niedzielami handlowymi względem poprzedniego roku. Oznacza to, że w 2024 roku będziemy mieli również 7 niedziel handlowych. Pierwsza niedziela handlowa w 2024 roku wypada 28 stycznia. Tego dnia wszystkie sklepy oraz galerie handlowe będą otwarte […]

TEDi nowym najemcą Libero Katowice

TEDi - Libero Katowice

Libero Katowice konsekwentnie rozwija swoją ofertę zakupową. Do grona międzynarodowych i popularnych marek w Libero dołącza sieć TEDi. Tym samym galeria dysponuje pełnym portfolio topowych najemców dyskontowych dostępnych na polskim rynku, które uzupełnia wielowymiarową ofertę obiektu. Odpowiadając na zmieniające się trendy zakupowe i preferencje klientów Libero wprowadza do swojej oferty kolejną, międzynarodową markę – sieć TEDi. Już 5 grudnia na poziomie „1” otwarty został ponad 700-metrowy, przestronny sklep. Sieć TEDi oferuje klientom artykuły pierwszej potrzeby […]