Aktualności

Aktualności z branży spożywczej i handlu w Polsce. Nowości spożywcze, sieci handlowe, producenci żywności i wydarzenia branżowe. Wywiady i koszyki cenowe z polskich sklepów.

Spar otwiera kolejny sklep własny

Nowo otwarty sklep SPAR w Strzyżowie (woj. Podkarpackie) ma powierzchnię 225 m2 i jest sklepem własnym Bać-Pol Detal. Sklep jest pierwszym otwartym według nowych standardów SPAR zarówno w obszarze rozmieszczenia kategorii produktów jak i szerokości asortymentu. Zrealizowano w nim również nowy projekt SPAR wprowadzając możliwość zakupu kawy na wynos. W najbliższej przyszłości sklep w Strzyżowie zostanie zaliczony do obiektów, w których będą odbywały się szkolenia przyszłych franczyzobiorców. Placówka w Strzyżowie zlokalizowana jest w sercu miasta. W […]

Rozmowa z Maciejem Szałą, Prezesem firmy De Care

O firmie De Care, jej pozycji na rynku produktów azjatyckich i planach na przyszłość rozmawiamy z Maciejem Szałą, Prezesem firmy De Care. Rozmowę przeprowadził Mirosław Szul, Redaktor Naczelny Przeglądu Handlowego. De Care jest dużą firmą dystrybucyjną. Nie każdy jednak o niej słyszał. Jak firmę i oferowane przez Państwa produkty opisałby Pan w kilku zdaniach? Firma De Care jest rzeczywiście liderem wśród firm dystrybuujących produkty spożywcze z różnych zakątków świata. Ale przede wszystkim firma to ludzie. Jesteśmy grupą  […]

Lidl mocno inwestuje w szkolenia pracowników

Lidl logo

W 2015 roku Lidl Polska zamierza zainwestować w szkolenia pracowników aż 20 mln zł – to niemal 2/3 kwoty, którą w tym roku władze stolicy przeznaczą na weekendowe remonty dróg. Ogłoszony przez Lidla globalny projekt szkoleniowy w tym roku dotyczyć będzie kierowników sklepów. Projekt „Więcej niż kierownik” realizowany będzie na skalę europejską, w głównej mierze z wykorzystaniem struktur wewnętrznych. Lidl w Polsce jest jedną z pierwszych spółek koncernu, która przystępuje do jego realizacji. Według szacunków firmy […]

Chrzanowska Manufaktura Wędlin z kampanią „Tak to się robi!”

Chrzanowska Manufaktura Wędlin rozpoczyna emisję telewizyjnej kampanii „Tak to się robi!”. Spoty dedykowane nowej linii produktów – „Kruche z Chrzanowa” – emitowane będą na antenach telewizji ogólnopolskich oraz w wybranych kanałach tematycznych. W Chrzanowskiej Manufakturze Wędlin (ChMW) szynki i kiełbasy powstają ze starannie wyselekcjonowanego mięsa w oparciu o oryginalne receptury. Wędliny z Chrzanowa smakują jak te, których smak pamiętamy sprzed lat. Reklama TV: „Tak to się robi!” to hasło przewodnie trwającej właśnie kampanii kompetencyjnej Chrzanowskiej Manufaktury Wędlin. Na jej […]

HIT-y marki Bahlsen teraz także w formacie impulsowym

Firma Bahlsen wprowadza kolejną opcję produktową w swoim asortymencie. Znane i lubiane czekoladowe ciastka HIT-y od teraz dostępne są również w formacie impulsowym. HIT-y w formacie impulsowym to nowa wersja jednego z najpopularniejszych produktów na rynku ciastek w Polsce. Poręczne opakowania i display’owy karton z pewnością wzmocni ofertę sklepu o produkt na inne okazje konsumpcji. Produkt otrzymał solidne wsparcie w postaci dedykowanych materiałów POS i aktywności w social media. Sugerowana cena detaliczna wynosi 1,59 zł za opakowanie 48 g. Bahlsen

Słowianka SLIM i Słowianka BEAUTY firmy Wosana

Firma Wosana wprowadza nową kategorię w swoim asortymencie – wody funkcjonalne Słowianka SLIM i Słowianka BEAUTY. Regularne picie wody jest niezwykle istotne dla zachowania wewnętrznej równowagi, niemniej nie można zapominać o witaminach i minerałach, które w równym stopniu regulują funkcje organizmu. Wszystkie kluczowe dla zdrowia i urody składniki znaleźć można w niegazowanych wodach Słowianka SLIM oraz Słowianka BEAUTY. Każda z nich dostępna jest w prawdziwie owocowych smakach, zamkniętych w poręcznej butelce o pojemności 750 ml. Bogaty skład […]

Cukier Królewski Kryształ gruby – nowa jakość dekoracji

Marka Cukier Królewski powiększyła właśnie swoją ofertę o cukier kolejny produkt jakim jest Kryształ gruby. Cukier biały Kryształ gruby w opakowaniu z okienkiem 500 g (ok. 3 zł) to najwyższej jakości nowość przeznaczona do dekoracji. Ma większe kryształki niż tradycyjny cukier biały, dlatego jest bardziej odporny na obróbkę termiczną. Jego opakowanie wykonano z folii chroniącej zawartość przed czynnikami zewnętrznymi i pomagającej zachować najwyższą jakość cukru. Dodatkowo producent wyposażył torebkę w okienko pozwalające zobaczyć produkt już przed […]

Handlarze na liście miliarderów Forbes’a

Magazyn Forbes już po raz 29 opublikował listę najbogatszych ludzi na świecie. Tegoroczna lista najbogatszych ludzi świata amerykańskiego „Forbesa” składa się aż z 1826 miliarderów. Na jej czele – z majątkiem wartym 79,2 mld dolarów – po raz kolejny znalazł się Bill Gates Wśród multimiliarderów można znaleźć również przedstawicieli branży handlowej. Łączna wartość majątków blisko 2 tys. miliarderów, którzy znaleźli się na przygotowanej przez redakcję amerykańskiego „Forbesa” liście, wyniosła w tym roku 7,05 biliona dolarów wobec […]

MarcPol odświeża kolejne sklepy

Polska sieć spożywcza MarcPol kontynuuje modernizację sklepów. Od początku roku nowy wystrój uzyskały trzy kolejne placówki MarcPol w Nowym Dworze Mazowieckim, Markach oraz na warszawskim Wilanowie. Wkrótce dołączą do nich następne. Proces odnowienia wszystkich wymagających tego sklepów zostanie zakończony w tym roku. MarcPol od początku tego roku zmodernizował już trzy kolejne sklepy zlokalizowane w Nowym Dworze Mazowieckim, podwarszawskich Markach oraz na warszawskim Wilanowie. W zeszłym roku odnowiono łącznie kilkanaście sklepów działających w sieci supermarketów spożywczych. […]

Poland & CEE Retail Summit 2015 – branżowe spotkanie roku w Polsce

Już 18-19 marca 2015 roku w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się kolejna edycja kongresu Poland & CEE Retail Summit. Redakcja Przeglądu Handlowego objęła wydarzenie swoim patronatem. Celem kongresu Poland & CEE Retail Summit jest budowanie społeczności, stawiającej sobie za zadanie tworzenie nowej jakości oraz rozwoju polskiego i europejskiego handlu. Każdej kolejnej edycji kongresu Poland & CEE Retail Summit cel ten udaje się realizować w praktyce poprzez m.in.: wspólne definiowanie wyzwań stojących przed sektorem i […]