W ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż miksów kawowych oferowanych przez Mokate wzrosła o 18%. Producent jest silnym wiceliderem kategorii z realnymi możliwościami dalszego umocnienia swojej pozycji.
– Nasze produkty są coraz częściej wybierane przez konsumentów, ponieważ odpowiadają rosnącym wymaganiom. – Zarówno pod względem smaku, ceny, jak i wygodnych opakowań.
– podkreśla Adam Mokrysz z zarządu Mokate sp. z o.o.
Według dostępnych niezależnych badań, którymi dysponuje Mokate, w ciągu 12 miesięcy – roku 2011 – sprzedano w kraju 80553 ton kawy o wartości ponad 3,133 mld złotych. Z kolei udział ilościowy cappuccino i miksów kawowych oscylował odpowiednio w okolicach 6 % i 5% całego rynku.
– Miniony 2011 był bardzo dobrym rokiem. Rosła sprzedaż kaw rozpuszczalnych i miksów kawowych nie tylko, co chciałbym podkreślić na polskim rynku, ale też między innymi w Azji i Afryce.
– zapewnia Adam Mokrysz.
W ostatnich latach koncerny poświęciły wiele czasu i ogromne środki finansowe na stworzenie rynku miksów kawowych. Ze względu na walory smakowe i łatwość ich przygotowania produkty te stały się bardzo popularne na całym świecie. Ich sprzedaż rośnie zwłaszcza wśród młodych ludzi, którzy poszukują produktów smacznych, prostych w przyrządzeniu i niezwiązanych z innymi tradycyjnymi produktami kawowymi.
Mokate kolejny rok wzrostów
Rok 2012 grupa Mokate zakończyła, jako lider rynku kaw ziarnistych, wice lider na rynku czekolad do picia i miksów kawowych. Dzięki nowoczesnemu, stale rozbudowywanemu zapleczu produkcyjnemu i systematycznie wprowadzanym innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym grupa firm Mokate jest w stanie dostarczać produkty zgodne z oczekiwaniami konsumentów z różnych regionów świata.
– Często o tym przypominamy, ale z racji umiejscowienia centrów produkcyjnych Mokate w Polsce i Czechach oraz centrów dystrybucyjnych w kilku innych sąsiadujących krajach nasz – rodzimy, wewnętrzny rynek zamieszkuje blisko 100 milionów konsumentów. To zaplecze zarówno wiedzy, jak i popytu. Z liczącym się na tle całej Europy potencjałem rozwojowym – podsumowuje Adam Mokrysz
Udziały Mokate w rynku miksów kawowych styczeń 2011
Wartościowo – 10,3%
Ilościowo – 12%
Udziały Mokate w rynku miksów kawowych styczeń 2012
Wartościowo – 11,1%
Ilościowo – 12,5 %
Mokate na tle innych producentów 2011 do 2012
Ilościowo i wartościowo –tylko cappuccino – 55,4 % udziału w rynku wartościowo
Ilościowo i wartościowo –tylko miksy – wzrost sprzedaży rok do roku o 18% wartościowo,
Udział wartościowy – 11,1 % – wicelider
Udział ilościowy – 12,5% – wicelider
Miksy (wszystkie z capp) w rynku kawy
Ilościowo i wartościowo – 2011 do 2012
Udział ilościowy cappuccino i miksów kawowych oscylował odpowiednio w okolicach 6 % ilościowo 4 % wartościow Mixy 5% I 5%- rynku.
Przypomnijmy. W całym 2010 roku Mokate odnotowało wzrost sprzedaży miksów kawowych – o 2,2 proc. wartościowo, przy spadku całej tej kategorii w 2010 r.
***
Grupa Mokate, jest jednym z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz Węgrzech. Miniony 2011, był kolejnym rokiem, który grupa Mokate zakończyła z kilkunastoprocentowym wzrostem sprzedaży. Według wstępnych i szacunkowych danych udział eksportu wyniósł około 60% przychodów.
Po zakończeniu realizowanego programu rozbudowy, zdolności produkcyjne Mokate w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc. Od 1 stycznia 2011 roku, MOKATE SA jest Autoryzowanym Przedstawicielem producenta kaw Lavazza.