Grupa Chorten organizuje targi i debatę o patriotyzmie konsumenckim

Targi ChortenBlisko 120 wystawców i nawet 2 tysiące odwiedzających – dokładnie za miesiąc – 2 września na Stadionie Miejskim w Białymstoku będą miały miejsce II Targi Ogólnospożywcze organizowane przez Grupę Chorten. To największe tego typu prestiżowe wydarzenie wystawiennicze branży spożywczej w północno-wschodniej Polsce, które stanie się także przestrzenią do debaty na temat patriotyzmu konsumenckiego, handlu po sąsiedzku oraz wspierania lokalnych producentów i polskich hurtowni oraz sklepów.

Po sukcesie pierwszych targów, w tym roku zaplanowano drugą edycję wydarzenia, tym razem pod tytułem „Festiwal Smaków”. Będzie ona miała miejsce na Stadionie Miejskim w Białymstoku. Dzięki coraz prężniej rozwijającej się Grupie Chorten, zdobywcy nagród takich jak Gazele Biznesu czy Diamenty Forbesa, do przyjedzie ponad 120 producentów żywności z całego kraju. 2 września zaoferują swoje produkty partnerom grupy z Podlaskiego, a jest ich już ponad 300. Wywodząca się z Białegostoku Polska Grupa Sklepów Spożywczych wyszła już jednak dawno poza teren jednego regionu i obecnie współpracuje z nią ponad 1000 właścicieli sklepów z siedmiu województw.

Targi Chorten

Wśród zaproszonych wystawców są cenieni producenci – zarówno duże globalne koncerny, jak i znani na rynku podlascy producenci, jak: Mlekovita, Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Zbyszko, Augustowianka, Krynka, Fortuna, Lisner, Dawtona, Hortex, Prymat, JBB, Tchibo, Wawel oraz wiele innych.

W tej chwili mamy podpisanych już ponad 600 umów handlowych i uważamy to za olbrzymi sukces, że w ciągu tych ponad 7 lat istnienia Grupy Chorten udało nam się tak szeroko rozwinąć sieć współpracy. Codziennie tworzymy najlepszą możliwą ofertę dla polskich właścicieli sklepów, tak, aby mogli oni skutecznie konkurować na rynku z dużymi zagranicznymi sieciami. To ich do nas przekonuje, bo zaczynaliśmy od 20 sklepów, a teraz jest ich już ponad 1100 na terenie połowy Polski i w każdym miesiącu przybywają kolejne.

– mówi Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten.

Targi Chorten

Debata o polskim handlu i podlaskich produktach

Grupie Chorten zależy na tym, by targi były istotnym wydarzeniem o charakterze gospodarczym, okazją do spotkań biznesowych oraz szansą na nawiązanie nowych kontaktów handlowych. Pragnie ona także wzmacniać pozycję województwa podlaskiego jako zagłębia producentów dobrej jakości żywności z Zielonych Płuc Polski. Sektor spożywczy stanowi w końcu bardzo ważny element dla gospodarki regionu, dlatego branża ta została uznana za kluczową w Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego. W programie targów ciekawym punktem jest debata z ekspertami i praktykami biznesu „Zakupowy patriotyzm – jak go budować, jak wspierać lokalnych producentów i tradycyjny polski handel”. Temat jest nieprzypadkowy, bo Grupa Chorten prowadzi od dłuższego czasu kampanię społeczną „Kocham Polskę – kupuję w polskich sklepach”.

Podczas panelu dyskusyjnego będzie mowa o świadomości konsumenckiej Polaków; o tym, dlaczego warto kupować w sklepach po sąsiedzku i jakie mają one przewagi nad sieciami z zagranicznym kapitałem; o przykładach tego, jak pieniądze wydane lokalnie wracają do społeczności, a także o znanych podlaskich markach.

– wylicza Sylwia Olechno.

Sama zresztą Grupa Chorten tworzy coraz bardziej rozpoznawalną markę z najlepszymi regionalnymi smakami „Z Podlaskiej Spiżarni”, która będzie promowana podczas targów.

Bokserzy przy grillu i bal z Marylą Rodowicz

Oprócz możliwości złożenia tańszych zamówień w dniu targów przez partnerów Grupy Chorten, przewidziano też liczne atrakcje. Wśród nich będzie m. in.: diabelskie grillowanie ze znanymi bokserami – Krzysztofem „Diablo” Włodarczykiem i  Dariuszem Snarskim, pokaz wytwarzania słodyczy, loty balonem, konkursy z nagrodami i degustacje.

Wydarzeniem towarzyszącym II Targom Ogólnospożywczym w Białymstoku jest także wieczorny bal „Rewia kolorów” w Operze i Filharmonii Podlaskiej dla wszystkich zaproszonych partnerów i producentów, podczas którego wystąpi gwiazda polskiej estrady – Maryla Rodowicz.

Program II Ogólnospożywczych Targów Grupy Chorten

2 września 2017, Stadion Miejski w Białymstoku

  • godz. 9:00 – uroczyste rozpoczęcie II Ogólnospożywczych Targów Grupy Chorten
  • godz. 11:00 – pokaz wytwarzania słodyczy
  • godz. 12:00 – panel dyskusyjny „Zakupowy patriotyzm – jak go budować, jak wspierać lokalnych producentów i tradycyjny polski handel”
  • godz. 13:00 – pokaz wytwarzania słodyczy
  • godz. 14:00 – diabelskie grillowanie z Krzysztofem Diablo Włodarczykiem, mistrzem świata federacji IBF i WBC oraz Dariuszem Snarskim, olimpijczykiem igrzysk w Barcelonie i mistrzem świata federacji WBF
  • godz. 16:00 – uroczyste zakończenie targów

Przez cały czas trwania targów możliwość odwiedzania stoisk wystawców, konkursy i degustacje.

Grupa Chorten

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Augustowianka, Chorten, Dawtona, Dobre bo polskie, Fortuna, Grupa Chorten, Grupa Żywiec, Hortex, JBB, Kompania Piwowarska, Krynka, Lisner, Maryla Rodowicz, Mlekovita, Patriotyzm konsumencki, Polskie jedzenie, Polskie produkty, Polskie sklepy, Prymat, Spotkania branżowe, Sylwia Olechno, Targi, Targi branży spożywczej, Targi spożywcze, Tchibo, Wawel
REDD’S zaskakuje nowymi opakowaniami

Żurawina, Malina z Granatem oraz Jabłko z Trawą Cytrynową - to warianty, które REDD'S prezentuje w nowej, zaskakującej postaci. W nadchodzącym...

Zamknij