Już 18 i 19 listopada podczas Targów RetailShow będzie można wziąć udział w dwudniowym cyklu bezpłatnych branżowych warsztatów Retail Innovations Theatre. Poruszana tematyka obejmie m.in. strategię budowania pozytywnych doświadczeń klienta, a także wpływ zachodzących w polskim społeczeństwie zmian na decyzje zakupowe. Równolegle ponad 150 wystawców z Polski i zagranicy przedstawi wachlarz nowoczesnych produktów i usług niezbędnych do wyposażenia placówek handlowych. Z kolei w Modelowym Sklepie będzie można poznać światowe trendy w aranżacji powierzchni, dokonać przeglądu oferty rynkowej i porównać konkurencyjne rozwiązania.
Targi RetailShow to największe wydarzenie branży handlowej w Europie Środkowo-Wschodniej dedykowane zarządzającym w sieciach i centrach handlowych, najemcom oraz osobom prowadzącym niezależne placówki handlowe. Odwiedzający już po raz szósty będą mogli zapoznać się z najnowszą ofertą rozwiązań w wyposażeniu i aranżacji sklepów. Targi to także sposobność do zaczerpnięcia branżowej wiedzy podczas warsztatów Retail Innovations Theatre czy konferencji Retail Congress.
Retail Innovations Theatre – być jak Apple
Podczas dwudniowych warsztatów przybliżona zostanie sztuka kreowania przestrzeni sklepowej, która buduje pozytywne doświadczenie zakupowe klienta. O tym jak budować przewagę rynkową oraz odnieść sukces opowiedzą Antoni Mączyński i Agnieszka Chrostowska z firmy Human Traffic. Jako przykład posłuży sieć sklepów Apple, które osiągają najwyższe na świecie przychody z metra kwadratowego powierzchni handlowej.
Opowiemy w czym tkwi sukces tych sklepów – przeanalizujemy aranżację przestrzeni, sposób ekspozycji i procesy obsługi. Pokażemy, że tak naprawdę każdy może być jak Apple i każdego na to stać. Dobre doświadczenie zakupowe nie jest kwestią wyłącznie wysokich budżetów, kosztownej architektury czy wartości sprzedawanych produktów. Zaręczam, że większość wniosków wyciągniętych z doświadczeń Apple przyda się w równym stopniu sprzedawcom elektroniki, co świeżych rzodkiewek.
– podkreśla Agnieszka Chrostowska z firmy Human Traffic.
Tematykę aranżacji przestrzeni handlowych, zwyczajów zakupowych oraz psychofizjologii widzenia i ergonomii zachowań klienta przybliżą także warsztaty dra Marka Borowińskiego, eksperta Visual Merchandisingu oraz psychologii koloru. Poza tym podczas Retail Innovations Theatre będzie można dowiedzieć się jak wykorzystać zmiany zachodzące w polskim społeczeństwie, obecnie jednym z najszybciej starzejących się w Europie. Adam Piwek z firmy Mind Progress Group przybliży komunikację i specyfikę sprzedaży produktów i usług seniorom. Powie również jak przykuć uwagę millenialsów czy najmłodszych klientów z pokolenia R.
Pełen program warsztatów znajduje się pod adresem: http://www.retailshow.pl/pl/innovation-theatre.
Sklep od A do Z
Targi RetailShow to właściwe miejsce do dokonania przeglądu oferty rynkowej polskich i zagranicznych wystawców. Zaprezentują oni meble i różne rodzaje oświetlenia. Pokażą najnowsze kasy, wagi, oprogramowanie, czytniki i drukarki kodów kreskowych, fiskalne oraz systemy zabezpieczeń, kontroli dostępu i obsługi płatności. Dostępna będzie oferta wyposażenia sklepów obejmująca wózki sklepowe i magazynowe, boksy kasowe, systemy prowadzenia klienta, klimatyzację i wentylację, systemy POS i display oraz identyfikację wizualną. Nie zabraknie dostawców systemów informatycznych, a także rozwiązań sprzedażowych i marketingowych w kanałach e-commerce & mobile. Odwiedzający będą mogli zapoznać się też z systemami komunikacji bezprzewodowej i mobilnej, lojalnościowymi, geolokacyjnymi, liczenia klientów, digital signage, aroma- czy audiomarketingu.
W Modelowym Sklepie natomiast będzie można w praktyce ocenić funkcjonalności prezentowanych tam produktów oraz przyjrzeć się aranżacji, która uwzględnia najnowsze światowe trendy w projektowaniu powierzchni handlowych.
Z kolei Jury w branżowych konkursach „Innowacje Handlu 2015” oraz „Best Shop Concept 2015” wyłoni najlepsze rozwiązania produktowe, a także sklepy, które wyróżniają się pomysłem, designem, zastosowanymi technologiami oraz walorami użytkowymi. Oficjalne ogłoszenie wyników obu konkursów i wręczenie statuetek laureatom odbędzie się 18 listopada br. podczas RetailShow Afterparty.
Konferencja Retail Congress 2015 – kim jest klient 2016
Pierwszego dnia Targów RetailShow odbędzie kolejne merytoryczne wydarzenie, czyli konferencja Retail Congress. Udział w niej to okazja by dowiedzieć się kim jest „klient 2016”, jak sprostać jego potrzebom, a także jak stworzyć oryginalny koncept sklepu. Konferencja podzielona będzie na trzy sesje tematyczne. W części pt. „Klient” eksperci przybliżą zachowania współczesnego konsumenta, druga pt. „Koncept” będzie poświęcona aranżacji przestrzeni handlowej. Całość zakończą „Innowacje”, gdzie eksperci przedstawią najnowsze rozwiązania przeznaczone dla branży retail.
Informacje praktyczne
VI Targi RetailShow odbędą się w dniach 18-19 listopada 2015 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp na targi jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej lub w recepcji w dniu targów http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja.
ECP Polska