Nestlé i Winiary już od 20 lat razem

Winiary20 lat temu firma Nestlé podjęła decyzję o strategicznym zainwestowaniu w znaną kaliską fabrykę Winiary , włączając ją tym samym do rodziny Nestlé. Od tego czasu zakład ten przeszedł całkowitą metamorfozę. Inwestor go zmodernizował i zapewnił marce Winiary silną pozycję na rynku kulinariów. Teraz kaliszanie świętują 20-lecie mariażu polskiej tradycji kulinarnej i światowego know-how.

Na zaproszenie dyrektora fabryki do kaliskiego oddziału firmy Nestlé przybyli dostojni goście, by wspólnie z kierownictwem firmy wspominać 20 lat mariażu Winiar i Nestlé. W związku z jubileuszem fabrykę odwiedził m.in. Prezydent Miasta Kalisza – Pan Grzegorz Sapiński, Starosta – Pan Krzysztof Nosal oraz przedstawiciele służb porządkowych, instytucji i organizacji, dzięki którym od 20 lat Nestlé z sukcesem rozwija markę Winiary.

Niektórzy pracownicy Winiar przyznają, że 20 lat temu mieli obawy o dalsze losy kaliskiej fabryki. Jednak nowy inwestor pozytywnie zaskoczył kaliszan rozpoczętymi tuż po prywatyzacji innowacjami wprowadzanymi w fabryce. Pierwszą inwestycją była modernizacja produkcji przyprawy w płynie, a następnie kotłowni i pozostałych obiektów zakładu. W ciągu ostatnich 20 lat firma Nestlé zmechanizowała, zinformatyzowała i zautomatyzowała cały zakład produkcyjny, a wartość inwestycji wyniosła blisko 400 mln zł. Dziś Winiary to nowoczesna fabryka i przyjazne miejsce pracy, a Nestlé to znany i szanowany w Kaliszu pracodawca. Zespół fabryki zgodnie twierdzi, że dołączenie do światowej sieci Nestlé umożliwiło im przetrwanie na coraz bardziej konkurencyjnym rynku spożywczym.

Obecnie w fabryce Nestlé w Kaliszu produkuje się łącznie ponad 650 wyrobów takich jak m.in.: sosy i majonezy, na czele z Majonezem Dekoracyjnym – numerem jeden na rynku majonezów w Polsce, zupy instant, buliony, dania gotowe, sosy, „Pomysły na…”, przyprawy w płynie i inne. W 2014 roku w fabryce w Kaliszu wyprodukowano blisko 70 tys. ton produktów, które trafiły na polski rynek i kolejne kilka tysięcy ton na eksport.

Pracownicy i dyrekcja fabryki poza troską o wyniki biznesowe, są także mocno zaangażowani w życie Kalisza i kaliszan. Od 5 lat sprzątają regularnie Las Winiarski i angażują się w akcję sadzenia drzew w mieście, a także wspierają lokalne wydarzenia sportowe, takie jak np.: Bieg Ptolemeusza. Fabryka regularnie szkoli młodzież. W tym roku na praktyki letnie przyjęto aż 17 osób, studentów i absolwentów, wybranych z setek nadesłanych aplikacji.

Wierzymy, że aby osiągać długotrwałe sukcesy biznesowe, firma musi przynosić korzyści lokalnej społeczności, w której działa. Zgodnie z tą filozofią działamy w Kaliszu już od 20 lat i jestem głęboko przekonany, że to właśnie dzięki takiemu podejściu, dzięki dwustronnej komunikacji, czyli słuchaniu potrzeb pracowników i otoczenia oraz reagowaniu na nie, te 20 lat to czas wielu sukcesów i stałej obecności marki WINIARY w prawie każdym polskim domu.

– mówi Maciej Klęczek, Dyrektor Fabryki Winiary w Kaliszu.

Nestlé

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie widoczny w treści komentarza.
Wszystkie pola oznaczone * są wymagane.

Więcej w Maciej Klęczek, Nestle, Winiary
Galaretki marki Winiary w limitowanej, egzotycznej edycji

Marka Winiary wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i oferuje egzotyczne smaki swoich galaretek. Z nowej, limitowanej serii „Rajskie Wyspy” o smaku mango...

Zamknij